Ystäväpariskunnalla grillijuhlat exäni jä tämän uuden naisen kanssa
On oltu ystäviä melkein 30 vuotta. Exäni tuli kuvioihin vasta 5 vuotta sitten. Hänellä on nyt uusi naisystävä, ja he osallistuvat kaikkiin tämän pienehkön ystäväpiirin perhe- ym juhliin yhdessä, ihan pokkana. Minä väistyn etten aiheuttaisi noloa tilannetta juhliin, kun tilat ovat pienet emmekä halua olla exän kanssa tekemisissä toistemme kanssa.
Exä tietää että väistyn ja viettää mielellään aikaa minun ystävieni kanssa. Kamalinta on etteivät ystäväni ymmärrä tilannetta kannaltani vaan kutsuvat exänikin mukaan kaikkiin juhliin. Vietimme viisi todella mukavaa vuotta harrastaen yhdessä ym nelistään.
Nyt olen se kiusallinen sinkku joka syrjäytetään porukasta ja exän uusi naisystävä otetaan mukaan itsestäänselvyytenä.
30 vuotta, mihin se hävisi ja mitä se merkitsi. Olemme kokeneet yhdessä yhtä ja toista, haudanneet vanhempamme ja olemme kummeja toistemme lapsille.
Kommentit (16)
Jos on 30 vuotta oltu ystäviä niin voi jo sanoa suoraan että kokee uuden naisystävän läsnäolon epämiellyttäväksi. Et ole tainnut päästä erosta yli? Miten ystäväsi eivät tätä tiedä? Lopeta vahvan naisen esittäminen ja kerro ystävillesi että exän näkeminen uuden naisen kanssa tuntuu pahalta
Toi on tosi surullista ja väärin. Mutta jos olette niin hyviä ystäviä, niin miksi ihmeessä et ota asiaa puheeksi ystäviesi kanssa? Nyt leuka pystyyn ja minä väistyn -marttyyriasenne pois!! Vai onko kyse siitä, että haluavat tehdä asioita pariskunnan kanssa, sinkku ei kelpaa? Jos näin on, eivät ole oikeita ystäviä edes...
Vierailija kirjoitti:
On oltu ystäviä melkein 30 vuotta. Exäni tuli kuvioihin vasta 5 vuotta sitten. Hänellä on nyt uusi naisystävä, ja he osallistuvat kaikkiin tämän pienehkön ystäväpiirin perhe- ym juhliin yhdessä, ihan pokkana. Minä väistyn etten aiheuttaisi noloa tilannetta juhliin, kun tilat ovat pienet emmekä halua olla exän kanssa tekemisissä toistemme kanssa.
Exä tietää että väistyn ja viettää mielellään aikaa minun ystävieni kanssa. Kamalinta on etteivät ystäväni ymmärrä tilannetta kannaltani vaan kutsuvat exänikin mukaan kaikkiin juhliin. Vietimme viisi todella mukavaa vuotta harrastaen yhdessä ym nelistään.
Nyt olen se kiusallinen sinkku joka syrjäytetään porukasta ja exän uusi naisystävä otetaan mukaan itsestäänselvyytenä.
30 vuotta, mihin se hävisi ja mitä se merkitsi. Olemme kokeneet yhdessä yhtä ja toista, haudanneet vanhempamme ja olemme kummeja toistemme lapsille.
Sinähän olet nyt selkeästi uhka tälle ystäväpariskunnan naiselle, voit viekoitella hänen miehensä kun olet sinkku ja ilmeisesti varsin kaunis sellainen :D Niin se on nainen tässäkin tapauksessa kaiken takana, että olet syrjäytetty. Sellassii "ystävii".
Kuulostaa aika lastentarhatouhulta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika lastentarhatouhulta.
Niimpä. Senkun menet sinne juhliin jos siltä tuntuu, ei kai siellä täydy istua exän ja uuden eukkonsa sylissä jos ei tahdo.
Parasta on, kun menet sinne juhliin, juot vähän ja kerrot niille kaiken mikä sua on vauvannu, ja päin naamaa!
Vierailija kirjoitti:
Parasta on, kun menet sinne juhliin, juot vähän ja kerrot niille kaiken mikä sua on vauvannu, ja päin naamaa!
Kyllä. Juo vähän enemmänkin ja järjestä kunnon kohtaus. Sellainen älämölö joka kuuluu porvooseen saakka ja sen yli.
Kyllä exän nyxä oppii olemaan.
Jos exä ja nyxä on parempaa seuraa kuin sinä?
Juu olen kanssa kokenut saman.Erottiin ja ex tuppasi minun tuttujeni luo uuden mutinsa kanssa.Jotenkin outoa mutta sehän selittää vain sen että hänellä ei ole ystäviä ei vielä monen vuoden jälkeenkään.
Jätät kiitokseksi ostamatta kummilahjat lapselleen, rippilahjat yo lajat joululahjat jne. Kyllä alkaa heillläkin pikkusen pääkopasa raksuttaa että tulikohan valittua väärä seura grillijuhliin. Annat paskat paskana takas. Silmä silmästä ja korkojen kera. Ei noiden kanssa arvota. Potut pottuina lyöt tiskiin.
Tätä tää on. On niin paljon luonnollisempaa viettää aikaa pariskuntien kesken. Pisti silmään kun oli otsikko Gustafsbergin häistä: yhtään sinkkua ei ole kutsuttu! Pariskunnasta on tasapuolisesti seuraa sekä miehelle että naiselle. Sinkun kanssa on vähän vajaata ja kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
Jos exä ja nyxä on parempaa seuraa kuin sinä?
Tämähän on hyvinkin paljon mahdollista. Miehet onkin ystävystyneet todella paljon, samanlainen huumorintaju ja yhteisiä harrastuksia. Exä sai todellisen sydänystävän. Ja miehet rulettaa ystävyyttä, naiset seuraa perässä.
- ap -
Voi ei, onpa ikävä tilanne!
Entä jos tämä on tuntunut niin kiusalliselta kaikista osapuolista, että eivät ole kehdanneet jättää ketään kutsumatta? Vaikka 30 vuotta on pidempi aika kuin 5, ovat he väistämättä ehtineet vuodessa vuodessa luoda vahvan ystävyyssuhteen myös exääsi. Ymmärrän sinun tunteitasi, mutta toisaalta ymmärrän myös, moten vaikeaa on jättää joku kutsumatta.
Ehdottomasti kannattaa kertoa toisille, miltä sinusta tuntuu! Tietävätkö he edes, ettei eronne (ilmeisesti) ollut molempien tahtoma asia, vaan erittäin kivuliasta sinulle? Tietenkään et voi vaatia, ettei exääsi saa kutsua enää mukaan, mutta asioita voisi ehkä järjestellä niin, että joutuisit olemaan mahdollisimman vähän kontaktissa häneen ja silti olla porukassa mukana.
Lisäksi voit toki itse järjestää kutsuja ja tapaamisia siten, ettet kutsu exääsi mukaan. Suosittelen todella, vaikka se vaatiikin paljon vaivannäköä.
Kolmanneksi olisi hyvä, jos vain pystyisit opettelemaan exäsi kohtaamista neutraalisti. Aluksi toki, kun haavat ovat tuoreet, on hyvä ottaa hieman etäisyyttä, mutta pidemmän päälle suosittelen, ettet jää mistään pois hänen takiaan. Elä omaa elämääsi hänestä välittämättä. Hän on pohjimmiltaan vain ihminen ihmisten joukossa, vaikka nyt asia ei vielä tunnukaan neutraalilta.
Täytyy antaa ajan kulua ja haavojen parantua. Ehkä pystymme vielä kohtaamaan exän kanssa neutraalimmin. Tällä hetkellä olen liian järkyttynyt jo siitä ajatuksesta, että rakastin ja autoin häntä todella paljon ja nyt hän vie minulta rakkaat ystävänikin.
En ole sitä tyyppiä että järjestäisin riehumiskohtauksia mutta jossain muodossa kissa on nostettava pöydälle. Lasten kautta en ala kostamaan mitenkään, heillä ei ole mitään osuutta tähän. Ystävyydetkin voivat muuttua, ja näissä kohdin nähdään mitä on jäljellä ja millä kokoonpanolla jatketaan. Kiitos hyvistä vastauksista! - ap -
Miksi väistät? Oma mokasi. Mene mukaan, ihan vaan reippasti. Älä jää itsesääliin kierimään.
Jätä se sika