Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitän, että jokaista ihmistä pystyy lukemaan kuin avointa kirjaa

Vierailija
28.07.2018 |

Mikäli vain tuntee henkilöä tarpeeksi ja avaa silmänsä näkemään tämän ajattelu- ja toimintatavat. Tämä tosin vaatii tarkkanäköisyyttä, eikä välttämättä onnistu kovin helposti , eikä varsinkaan silloin, jos et tunnista ihmistä edes itsestäsi tai petät itseäsi ja elät elämänvalheessa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti noin.

Vierailija
2/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joo, jos toinen puhuu ajatuksistaan. Ei muuten.

Viimeine lause on täyttä asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se avoin kirja, mihin verrataan? Joku romaani vai Harlekiini vai Lääkärisarja?

Vierailija
4/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että voimme tuntea toisesta ihmisestä vain hänen tapansa. (mikä on myös muotoa). Tavoilla on myös oma pysyvyytensä, tästä on helppo johtaa oletuksia, mutta on muistettava että nekin ovat vain uusia ajatuksia. Havaitun maailman tasolla toinen ihminen on toiselle ihmiselle ikuinen mysteeri. Voin olla myös täysin väärässä.

Vierailija
5/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah.  Exäni väitti että minusta näkyy kaikki päällepäin, en pysty salaamaan häneltä mitään ja väitti lukevansa minua kuin avointa kirjaa.  No eipä lukenut.  Avioerohakemukseni tuli hänelle täysin yllätyksenä.  Syytti minua, että olen toiminut hänen selkänsä takana, kun olin hommannut jo oman asunnonkin hänen tietämättään.

Olisi nyt hitsi soikoon lukenut sitä avointa kirjaansa.

Vierailija
6/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah.  Exäni väitti että minusta näkyy kaikki päällepäin, en pysty salaamaan häneltä mitään ja väitti lukevansa minua kuin avointa kirjaa.  No eipä lukenut.  Avioerohakemukseni tuli hänelle täysin yllätyksenä.  Syytti minua, että olen toiminut hänen selkänsä takana, kun olin hommannut jo oman asunnonkin hänen tietämättään.

Olisi nyt hitsi soikoon lukenut sitä avointa kirjaansa.

Ero tulee miehille aina yllätyksenä :D

Vierailija
7/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 provo

Vierailija
8/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehonkieltä kannattaa kyllä opiskella.

Vierailija
9/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas sulla ylimielinen asenne. Tietysti voit oppia tuntemaan toiselle tyypillisiä tapoja, tunnistaa OMIA tunteitasi toisen herättämää ja tuntea myötätuntoa toista kohtaan, varsinkin jos hän kertoo sulle tutusta kokemuksesta. Mut fakta on että sinä et todellakaan tiedä mitä toisen mielessä liikkuu etkä voi kokea hänen kokemuksiaan. Kaikki on vain sinun omien kuvitelmiesi heijastamista toiseen. Sori vaan. Hyödyllisempää sulle on kohdata se mitä sinussa itsessä tapahtuu ja ottaa siitä vastuuta. Jättää muut rauhaan.

Vierailija
10/10 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vaatii siis sen, että tuntee toisen tarpeeksi hyvin.  Siinäpä se sitten onkin. 

Edes vanhemmat ei aina huomaa lapsistaan, mitä niillä on tekeillä. 

Jotkut elää kaksoiselämää koko ikänsä.  Miten läheiset ei huomaa? 

Miten hyvin, kuinka kauan pitää toinen ihminen tuntea?  50 vuotta?  Kuka tekee havaintoja ja tarkkailee toista ihmistä niin intensiivisesti? 

Kun ei edes intuitio tunnu pelaavan kaikkien kohdalla. 

Kirjoitit, että "pettää itseään ja elää elämänvalheessa."  Näin voi toki tehdä tietoisesti, mutta jotkut elävät valheessa tietämättään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi