Vauvan kanssa matkustaminen ja tavaramäärä
Olemme lähdössä autolomalle vauvan kanssa ja tarkoitus on yöpyä erilaisissa vuokramökeissä ja hotelleissa. Mitä kaikkea vauvalle pitäisi muistaa pakata mukaan? Matkasänky? Joku hoitotaso? Hirvittää tavaramäärä pienessä autossa.
Kommentit (7)
3 kk ikäinen vauva. En imetä ollenkaan vaan pelkkää korviketta syö. Ei tykkää nukkua vaunukopassa joten se ei sovi sängyksi. Ap.
Kuten edellä, jos on oikein pieni. Sänkynä menee vaunujen koppa oikein hyvin. Koska pienen vauvan kanssa tarvitsette kuitenkin niitä vaunuja myös matkalla. Ette te mitään hoitoalustaa tarvitse mukaan, ota normi käsipyyhe, jonka levität vauvan alle kun vaihdat vaippaa. Jos olette pitkään reisussa, en ottaisi kotoa koko vaippamäärää. Niitä saa kaupasta. Kosteuspyyhkeet on aika must
Riippuu vauvasta. Mä lähdin 4kk vauvan kanssa matkalle, niin eipä muuta tullut otettua mukaan kuin muutama vaihtovaate, vaippoja ja pyyhe. Mutta onkin vain rintamaidolla ja nukkuu vieressä. Eipä tarvi hirveästi muuta. No automatkoja varten turvakaukalo ja jos kävelee paljon niin sitten vaunut tai kantoliina/-reppu mukaan.
Se on jokaisen oma valinta, tarvitseeko enemmän vai vähemmän tavaraa. Aika usein pärjäisi vähemmällä.
Mä olen tehnyt ulkomaanmatkan vauvan kanssa reppureissuna. Reissu oli suunniteltu niin, että julkisilla pääsi kaikkialle. Ei ollut rattaita, ei kaukaloa, ei matkasänkyä. Vauva oli liinassa ja söi rintaa. Vaippoja oli mukana, vaihtovaatteita ja vähän soseita. Kevyttä matkantekoa.
Ei kannata mitään erillistä hoitoalustaa ottaa. Harsoja vaan sängylle ja siinä vaihdatte vaipat.
Me olimme puolivuotiaan kanssa New Yorkissa yhdellä matkalaukulla koko perhe kuukauden. Rattaat oli sitten päälle. Saahan niitä vaatteita pestyä pesuloissa.
Kuinka pieni vauva? Muistakaa vaipat! Sänkynä me käytettiin matkoilla yhdistelmärattaiden nukkuma/kantokoppaa. Rattaatkin ehkä kannattaa ottaa. Onko korvikkella vai imetyksellä? Tarviitteko pullojen lisäksi pullonpesuharjat? Tutit?