Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon turhasta- tavara päivässä roskikseen

Vierailija
28.07.2018 |

Aion vähentää tavaramäärääni vuoden ajan heittämällä joka päivä yhden tavaran roskikseen. Sellaisen tietenkin jota ilman pärjään. Eli turhan tavaran. Vuoden kuluttua elämäni on 365 tavaraa kevyempi.
Aloitin pari päivää sitten. Ekana päivänä lensi roskiin vanha enkelikoriste, seuraavana turha tyynyliina, tänään koristekippo jota en ole kertaakaan käyttänyt.
On ihanaa miettiä jo tänään mitä huomenna hävitän! Se voi olla isompi tai pienempi tavara, kunhan on turha.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako hävittää 2 tavaraa päivässä? Enää jos vie jätesäkillisen kamaa hyötykäyttöasemalle pidetäänkö viikon tai kahen tauko vai jatketaanko 1 tavara per päivä periaatteella saman tien?

Vierailija
2/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi Halleluja taas. Eiköhän se enkelikoriste ja tyynyliina rasita maapalloa vähemmän siellä sun hyllylläs kuin kaatopaikalla. Ja kaikki se energia mitä niiden valmistamiseen on käytetty, on ollut turhaa, koska nakkaat nenyt jätteeksi. Mietis nyt vielä vähän. Olisiko fiksumpaa olla ostamatta kaikkea turhaa. Ei roskiin heittämisessä ole mitään, illä ansaitsee sädekehän päänsä päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kierrätä, jos mahdollista.

Miesasiamies

Vierailija
4/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi Halleluja taas. Eiköhän se enkelikoriste ja tyynyliina rasita maapalloa vähemmän siellä sun hyllylläs kuin kaatopaikalla. Ja kaikki se energia mitä niiden valmistamiseen on käytetty, on ollut turhaa, koska nakkaat nenyt jätteeksi. Mietis nyt vielä vähän. Olisiko fiksumpaa olla ostamatta kaikkea turhaa. Ei roskiin heittämisessä ole mitään, illä ansaitsee sädekehän päänsä päälle.

Hahah. Mutta kun mä en HALUA enää elää noiden tavaroiden kanssa, katsos kun ne on mulle ihan täysin turhia! Eli siis en tarvitse niitä enää. Eli ne on mulle roskia. Onko vaikea tajuta? Jos sua himottaa mun turhat, vanhat tyynyliinat ja 20 vuotta vanhat kirjahyllyn koristeet, niin toki luovutan ne sulle säilöttäväksi. KUNHAN PÄÄSEN NIISTÄ EROON!

ap

Vierailija
5/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ennemmin antaisitte sen kelvon itsellenne turhan tavaran vaikkapa jonnekin uskovaisten kirpputorille, menisi ainakin jonkinlaiseen hyötykäyttöön.

Vierailija
6/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raskinut heittää pois pellavasekoite-t-paitaa vaikka kuinka pinttynyt ja toistakymmentä vuotta vanha.

Vierailija
7/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin saman 1.6. Asun taloyhtiössä, jossa on 11 rappua, a-k. Jätän tarpeettoman tavaran roskiksen päälle ja se katoaa sieltä aina. Jollekin kelpaa. Hyvä niin, jos joku saa iloa itselleni turhista koriste-esineistä ja muusta rojusta. Suurin osa niistä on lahjaksi saatuja. Mitään en osta tilalle. Vaatteet laitan roikkumaan henkarissa roskiksen vieressä olevaan puskaan. Nekin katoavat. Helppoa kierrätys ainakin näin suuressa taloyhtiössä.

Vierailija
8/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka heittää käyttökelpoista tavaraa roskiin kirpparille viennin sijaan ja leuhkii sillä, on tosinuija.

Asu sitten lopulta tyhjässä kämpässä ja pyöri ympyrää... muista pehmustaa seinät, se ei ole turhaa.

Vierailija
9/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä heitä roskiin!

Vierailija
10/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei roskiin, vaan kierrätykseen! Kierrätyskeskukseen tai kirpputorille, esimerkiksi.

Vierailija
11/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätä, lahjoita, myy, mutta älä roskaa!

Vierailija
12/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vaan ja energiaksi poltettavaksi. Älä siirrä ongelmaa jonkun muun kontolle.

Vierailija
13/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiin vaan ja energiaksi poltettavaksi. Älä siirrä ongelmaa jonkun muun kontolle.

Juuri näin! Ketä kiinnostaa minun 25 vuotta vanhat kulahtaneet kamat? Lapset muuttaneet vuosia sitten kotoa pois ja minulla turhaa kamaa nurkissani vaikka olenkin sitä jo hävittänyt urakalla. Miksi veisin sitä mihinkään kirpparille kun en halua pitää mitään kirppispöytää. Eikä niitä kukaan sieltä ostaisikaan. Paskoja kirppilöytöjä on maailma pullollaan. Roskiin heitetyt tavarat menevät polttolaitokselle tällä seudulla ja siitä syntyvä energia käytetään esim. kaukolämmitykseen.

ap

Vierailija
14/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Ketä kiinnostaa minun 25 vuotta vanhat kulahtaneet kamat? Lapset muuttaneet vuosia sitten kotoa pois ja minulla turhaa kamaa nurkissani vaikka olenkin sitä jo hävittänyt urakalla. Miksi veisin sitä mihinkään kirpparille kun en halua pitää mitään kirppispöytää. Eikä niitä kukaan sieltä ostaisikaan. Paskoja kirppilöytöjä on maailma pullollaan. Roskiin heitetyt tavarat menevät polttolaitokselle tällä seudulla ja siitä syntyvä energia käytetään esim. kaukolämmitykseen.

ap

Niinpä niin. Oliko se enkelikoriste mitä materiaalia? Ettei vaan posliinia? Hyvin palaa.

Tosiasiassa, jos se oli posliinia, niin esim minä olisin voinut sen ostaa kirppikseltä. Teen mosaiikkitöitä ja etsin niihin jatkuvasti halpaa posliinia. Muodolla tai värillä ei ole väliä. Tilkkutöihin ostan puuvillaisia vaatteita tai muita tekstiilejä.

Eli kahdelle sun roskallesi olisi ollut jo käyttöä.

Ei se ole pakko itse pitää kirpparipöytää, onhan niitä vaikka spr jolle voi vaan viedä.

Vierailija
15/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä jos joku malttaa myös kierrättää tai laittaa roskiin huonoa, tarpeetonta tavaraa. Kirppisten taso on laskenut monin paikoin just sen takia, että niihin viedään nyppyyntyneitä polyesterineuleita ja kolhiintuneita mariskoolikopioita.

Vierailija
16/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pistän vanhan oukuttelevan autoni roskiin?

Vai pitäiskö se polttaa itse?

Vierailija
17/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei roskiin, vaan kierrätykseen! Kierrätyskeskukseen tai kirpputorille, esimerkiksi.

Hyvä sanoa. Ei meilläpäin ole kunnollista kierrätysmahdollisuutta, eikä hullukaan ala kuvata jokaista vanhaa valokuvakehystä, käytettyä papiljottia ja nukanpoistajaa nettikirppiksellekään.

Vierailija
18/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja nro 17 ei siis ollut ap, vaan sälään ja surkeisiin kierrätysmahdollisuuksiin turhautunut, joka joutuu laittamaan roskiin vaikka ja mitä käytännön pakosta.

Vierailija
19/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kirppikselle tai lahjoita tarvitseville.

Vierailija
20/23 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä omassa kaupungissa spr oli tosi tarkka mitä ottivat vastaan. Vein vain hyvää tavaraa ja piti katsoa vieressä kun kävivät tavarat yksitellen läpi ja päättivät mitä ottavat. Kaikki kelpasi mutta oli ikävä tilanne.

Ymmärrän että ovat saaneet paljon huonoa roskaa, mutta en jää jatkossa tarkistuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä