Olenko liian mustasukkainen kun en tykkää, että uusi mies on kaveri exänsä kanssa?
Heillä ei siis ole lapsia joka yhdistäisi.
Mies erosi pitkästä suhteesta pari vuotta sitten. Erossa ei ollut mitään draamaa, mutta heillä meni pitkään huonosti. Tunteita oli vielä molemmilla ja miettivät, että voisivat ehkä joskus vielä palata yhteen.
Nyt ovat siis kuulema hyviä kavereita. Itseäni vaivaa ae, että tunteita on ollut vielä erotessa ja joskus on mietitty paluuta yhteen. Nyt mies seurustelee mun kanssa, mutta olen mustasukkainen tuosta exästä.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se on vaan hyvä merkki jos evästä puhuu avoimesti ja kiva jos pystyy olla kaveri exän kanssa. Jotkut ei halua olla kavereita exien kanssa koska suhde on ollut aina tosi seksuaalinen, eli ei olis oikein järkeä nähdä vain kavereina, mutta osalla suhde on ollut tosi kaverillinen ja ero on kuin menettäisi parhaan ystävän ja tuen ja turvan.
Kyllä siinä voi vielä pysyä toisen kaverina ja kuulumisissa mukana, kunhan molemmat osapuolet ovat nähneet ja todenneet että parisuhde ei toimi vaan pelkkä kaveruus on parempi. Eikä ole enää odotuksia yhteenpaluusta.Mulla on yksi exä johon en ole yhteydessä, huippu tyyppi kaveriksikin muttei meillä sellainen kaveruus toimisi kun ollaan aika tulisia seksuaalisesti toistemme kanssa. Suhteemme perustui paljolti seksille.
Sitten on toinen exä, jonka kanssa seksi oli vielä parempaa, on taas vähemmän "päälle käyvä" ja vaikka oltais yhdessä ja toki pidetään toisiamme vielä hyvännäköisinä, ei sellaista tilannetta vaan koskaan enää tule, että alettais yhtäkkiä panna. Ollaan harkitsevia molemmat ja tiedetään ettei se toisi mitään kummallekaan, sen hetken huuman lisäksi. Joka ollaan koettu jo tarpeeksi monta kertaa ja päätetty erota, niin pitäydytään siinä. Kuitenkin jutellaan ja välitetään toisistamme ja voidaan tehdä se kaverillisesti. Olen tyytyväinen.Eli ei pääse yli suhteesta eikä kukaan muu tule enää täyttämään tätä paikkaa. Kiva tilanne uudelle kumppanille, kun ei voi olla sulle kaikkea sitä mitä exä oli.
Niin kuka näin sanoi, en minä ainakaan? Tummentamasi lause tarkoittaa juuri mitä siinä lukee, mutta kyllä eron jälkeen voi löytää sen uuden parhaan ystävän, tuen ja turvan. Vielä vahvemman sellaisen. Ei meille ole vain sitä Yhtä Oikeaa. Päättelet kirjoituksestani jotain ihan omia juttujasi.
Olen yrittänyt ajatella, että he molemmat olivat vapaita kaksi vuotta eron jälkeen ja tilaisuuksia yhteenpaluulle olisi ollut. Toisaalta erotessa tunteita on vielä ollut joten pelkään, että entä jos molemmat salaa katuvat eroa?
Eli ei pääse yli suhteesta eikä kukaan muu tule enää täyttämään tätä paikkaa. Kiva tilanne uudelle kumppanille, kun ei voi olla sulle kaikkea sitä mitä exä oli.