Yli 170 000 ihmistä vaatii Netflixin uutuussarjan hyllyttämistä – suoratoistopalvelua syytetään fat shamingistä
Onko ihmisten tyhmyydellä rajaa? https://yle.fi/uutiset/3-10325621
Tällaisia leffoja ja sarjoja on ollut niin kauan kuin kaupallisia tv-lähetyksiä on ollut olemassa. Mikä ihmisiä vaivaa???
Kommentit (25)
Minusta tällaisella porumeiningillä kannustetaan lapsia vaan siihen, että vastuuta ei tarvitse ottaa mistään omista asioistaan ja saat olla niin lihava kuin haluat ja odottaa saavasi kaiken saman kuin hoikatkin. Eihän tällanen nyt vaan voi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme touhua, minä olin lapsena lihavana ja tottakai toivoin, että laihdun kun minua siitä kiusattiinkin. Niin onneksi laihduinkin, kun sain kasvupyrähdyksen. Nykyään olen pienituloinen ja haaveilen, että jonakin päivänä minulla olisi rahaa eikä tarvitsisi aina laskea senttejä ja venyttää venyttämistään. Ilmeisesti en saisi.
Mutta onko tuo tosiaan sellainen asia mitä pitää oikein tukea lasten ajattelussa? Siitähän tuossa on kyse, että tätä ikiaikaista ajattelutapaa ei tarvitse oikein opettamalla opettaa, että kaikki ongelmat ratkeaa kun täytät jotkut kauneusihanteet. Ei kaikki asiat mitkä on aina olleet jotenkin, ole välttämättä parasta juuri niin. Miksi tyttö ei voi tehdä voimaannuttavia kostojaan pelkän älynsä turvin, miksi ensin pitää olla laiha?
Miksei hän saisi olla laiha, jos hän tuntee olonsa niin paremmaksi? Miksi hänen pitäisi pysyä lihavana, jos hän ei tunne oloaan silloin mukavaksi, mutta muut tuntevat?
Vähän hämmentävä viesti. Ajatteletko oikeasti että tv-sarjojen hahmot tuntevat näyttelemiään asioita?
Kielletään samalla koko Netflix. Ja Viaplay, Hbo ym. ettei vaan kukaan pahoittaisi mieltään.
Tällaista telenovelaahan esitettiin Suomenkin televisiossa: Mi Gorda Bella
Lisäksi lukuisia teinileffoja perustuu samaan ideaan... Ei mitään uutta auringon alla.