Kuinka tarkkaan tiedätte missä teininne ovat ja mitä tekevät?
Luottamuksella pelataan. Olen suvereeni ja salliva, mutta ilmoittaa pitää missä menee, kenen kanssa ja milloin tulee kotiin. Miten muilla? Tähän asti on toiminut hyvin, mutta aina saa pelätä milloin jostain iltapulusta saa lukea että oma lapsi on sössinyt jotain. Alaikäiset kuitenkin ovat vanhempiensa vastuulla, mutta miten pidät 24/7 silmällä näitä?
Kommentit (5)
Fortnite on paras teininvahti. Ei se jouda muuta tekemään...
Meillä tytöt 17 ja 13 vuotta (esikoinen on 20-vuotias yliopisto-opiskelija, joka asuu kotona vain viikonloput).
Lapset ilmoittavat aina missä ovat ja pitävät puhelimen päällä. Jos ovat esim yötä kaverilla, kertovat etukäteen myös kaverin vanhempien numeron. 17-vuotiaan poikakaverin vanhempien kanssa olemme fb-yhteydessä eli voimme viestitellä, jos jotain ilmenee.
Kouluaikaan meillä on sääntö, että kavereiden kanssa ollaan max kaksi iltaa viikossa. Muut ajat on varattu koulutöille, harrastuksille ja perheen kanssa yhdessä ololle. Näin loma-aikaan ei tällaisia sääntöjä tietenkään ole.
Tänä kesänäkin tytöt ovat olleet kavereiden luona pari yötä viikossa ja meillä on ollut kavereita harvase yö.
Varsinkin nuorempi pelaa videopelejä kavereiden kanssa monta päivää putkeen ja hoitaa eläimiä ihmisten kotona. Aina kuitenkin tiedämme missä hän on, usein teemme myös tarkastuskäyntejä.
Poika on 14 v, tiedän suunnilleen hänen menonsa, en täysin.
Esim. Sanoo menevänsä Matin kanssa uimaan Hikkalanrantaan. Tulee 3 t päästä kotiin ja sanoo että oli uimassa puoli tuntia kun paikalle tuli myös Mikko ja Niko ja lähtivätkin siitä Mikon luo pelaamaan tietokoneella.
Eli luulen että tiedän missä on, kenen kanssa ja mitä tekee, mutta en sitten kuitenkaan tiedä. Tietääkseni (!) ei ole tehnyt mitään kiellettyä.
Laittaa kyllä parin-kolmen tunnin välein viestiä että kaikki on varsinkin jos on uimassa tai kaupungissa. Ei nyt tietenkään mistään kaverin mökiltä koko ajan viestittele.
Vierailija kirjoitti:
Laittaa kyllä parin-kolmen tunnin välein viestiä että kaikki on.
Siis kaikki OK.
En tiedä tarkkaan. Viestitellään kyl ku on poika jossain, mut mistä mä voisin tietää ihan varmasti kenen kans on ja mitä tekee. Pitää vaa toivoa parasta ettei joudu mieron tielle...