Kaveri ampui itsensä
Tuli ihan puskista. Tuntuu hölmöltä mutta tunnen itseni petetyksi. Mikä helkatti siinä on että sitä apua ei voida pyytää?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli ihan puskista. Tuntuu hölmöltä mutta tunnen itseni petetyksi. Mikä helkatti siinä on että sitä apua ei voida pyytää?
Mun veli ampu ittensä 2006. Oli kylässä ja pelattii erä nhl konsolilla ja juotiin kahvit. Se halas ja sano et muista aina olla vahva ja häipy.. Se ei ikinä ollu halannu aikasemmin. Muistan kun se tuntu oudolta. Se oli jotenkin niin ihme juttu. Sit soitin sille ja ei vastannu. Seuraavana päivänä tuli puhelu systeriltä et se on kuollut.
Voi luoja. Olen pahoillani. Olitte ilmeisesti molemmat nuoria. Saitteko koskaan tietää syitä hänen tekoonsa? Ei tarvitse täällä kertoa syytä mutta kiinnostaisi tietää selvisikö teille hänen motiivinsa.
Joo ikäero oli 10v meillä. Minä ja systeri ollaan kaksosia. Broidi 10v vanhempi. Joo ei jaksanu enää omien demonien keskellä esittää sitä mitä ei ole. Oli hyvin masentunut ja valitti kun kukaan ei ota tosissaan sitä kun oli pyytänyt apua jne. Kerto kirjeessä tämän ja pyysi anteeksi. Sit siinä oli mukana valokuva missä ollaan kolmistaan mökillä laiturilla ja valokuvan takana oli sen kirjoittama texti. Paras hetki elämässäni ikinä kaikkien näiden elossa olevien vuosien aikana. Kerranki kolmistaan ja kerrankin aidosti hyvä fiilis. Voikaa hyvin ja nähdään toisella puolella. Rakkaudella big bro.
Voi kamala. Itku tuli! Lähipiirissä myös vasta tapahtunut itsemurha niin ottaa koville lukea tällaisia.
Itsemurha on synneistä pahimpia ja sitä ei edes voi pyytää enää anteeksi. Tie ikuiseen kadotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurha on synneistä pahimpia ja sitä ei edes voi pyytää enää anteeksi. Tie ikuiseen kadotukseen.
Älä viitsi yrittääkään tuota käänteistekniikkaa, tiedän mitä haet tuolla.
Hentoinen oli elämän lanka,
taivaan tuulet siihen tarttui.
Sinut kuljetti kotiin taivaiseen,
luokse pienten enkelten.
Siellä kulkusi jatkuu vaan,
täällä me sinua kaivataan.
Tuulessa kuulemme äänesi,
taivaalla näemme tähtesi.
Kuivaamme kyyneleet,
kohta nähdään, enkeli kultainen.
Oli värssynä itsemurhan tehneelle tyttärelleni.
Vierailija kirjoitti:
Hentoinen oli elämän lanka,
taivaan tuulet siihen tarttui.
Sinut kuljetti kotiin taivaiseen,
luokse pienten enkelten.
Siellä kulkusi jatkuu vaan,
täällä me sinua kaivataan.
Tuulessa kuulemme äänesi,
taivaalla näemme tähtesi.
Kuivaamme kyyneleet,
kohta nähdään, enkeli kultainen.Oli värssynä itsemurhan tehneelle tyttärelleni.
kaunis värssy. ):
Varmasti ei ole kadotukseen johtavaa vaan tie taivaaseen jokainen saa päättää oman tiensä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun veli ampu ittensä 2006. Oli kylässä ja pelattii erä nhl konsolilla ja juotiin kahvit. Se halas ja sano et muista aina olla vahva ja häipy.. Se ei ikinä ollu halannu aikasemmin. Muistan kun se tuntu oudolta. Se oli jotenkin niin ihme juttu. Sit soitin sille ja ei vastannu. Seuraavana päivänä tuli puhelu systeriltä et se on kuollut.
Voi luoja. Olen pahoillani. Olitte ilmeisesti molemmat nuoria. Saitteko koskaan tietää syitä hänen tekoonsa? Ei tarvitse täällä kertoa syytä mutta kiinnostaisi tietää selvisikö teille hänen motiivinsa.
Joo ikäero oli 10v meillä. Minä ja systeri ollaan kaksosia. Broidi 10v vanhempi. Joo ei jaksanu enää omien demonien keskellä esittää sitä mitä ei ole. Oli hyvin masentunut ja valitti kun kukaan ei ota tosissaan sitä kun oli pyytänyt apua jne. Kerto kirjeessä tämän ja pyysi anteeksi. Sit siinä oli mukana valokuva missä ollaan kolmistaan mökillä laiturilla ja valokuvan takana oli sen kirjoittama texti. Paras hetki elämässäni ikinä kaikkien näiden elossa olevien vuosien aikana. Kerranki kolmistaan ja kerrankin aidosti hyvä fiilis. Voikaa hyvin ja nähdään toisella puolella. Rakkaudella big bro.
Ikävää että isoveljenne teki tuon ratkaisun. Vaikutti viestiesi perusteella hienolta persoonalta.
Hah, säälittää aina nuo uskovaiset, jotka sanovat, että itsemurha on synti. Eikö jumala ole sitten tarkoittanut ihmiselle ihmisen elämää elämää, kärsimystä, jota ihminen ei kestä? Jos taivas ja helvetti onkin uskomuksiani vastaan olemassa, niin ihan helposti minä helvetin kestän, olenhan minä sitä elänyt jo lapsesta pitäen. Joskus olin hetken onnellinen, mutta se olikin valhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala, tuli tosi paha mieli :( Tsemppiä, vaikka aikaa jo tapahtumasta onkin.
Vierailija kirjoitti:
Älä sinä ihminen tuomitse, se ei ole sinun vallassasi. Aläkä vääristele Jumala Sanaa omien tarkoitusperiesi tukemiseksi.
Jumala on on rakkaus, anteeksianto ja armo. Jeesus on tuon armon meille vahvistanut. Hän on meidät pelastanut. Taivaan Isä ottaa vastaan, kun aika täyttyy.
Näin minä Jumalasta ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Osanottoni. Ymmärrän tunteesi, ensin tulee epäusko, sitten viha, joskus myöhemmin suru, ehkä joskus ymmärrys ja anteeksianto. Ei siitä koskaan pääse kunnolla eroon, mutta vähitellen ei enää ajattele niin usein.
Mikä hel*etin anteeksianto? Itsemurha on jokaisen oma asia, vaikka surullista onkin. Ei ole mitään mitä pitäisi antaa anteeksi.
Serkkuni ampui itsensä pari vuotta sitten, tieto tuli ihan puskista. Iloinen, eläväinen, seurallinen tyyppi.
Mutta jotain häikkää hänellä sitten kuitenkin oli, ja tämä oli hänen ratkaisunsa.
Hyväksyn sen, mutta minusta vaatii valtavasti rohkeutta tehdä noin. Minullakin on ollut hirmu vaikeita aikoja, mutta sinnittelen täällä yhä apua välillä kerjäten koska minulla ei ole rohkeutta lähteä, se tuntus olevan kuitenkin se helpompi tie.
Ymmärrän hyvin miksi niin monet sen valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni ampui itsensä pari vuotta sitten, tieto tuli ihan puskista. Iloinen, eläväinen, seurallinen tyyppi.
Mutta jotain häikkää hänellä sitten kuitenkin oli, ja tämä oli hänen ratkaisunsa.
Hyväksyn sen, mutta minusta vaatii valtavasti rohkeutta tehdä noin. Minullakin on ollut hirmu vaikeita aikoja, mutta sinnittelen täällä yhä apua välillä kerjäten koska minulla ei ole rohkeutta lähteä, se tuntus olevan kuitenkin se helpompi tie.
Ymmärrän hyvin miksi niin monet sen valitsee.
Juuri noin se onkin. Se vaatii rohkeutta paljon kuitenkin tehdä se. Paljon helpompaa vetää jotain mömmöjä ja käydä paskaa jauhamassa jonkun ns. ammattilaisen kanssa, mistä ei ole kuitenkaan välttämättä mitään hyötyä. Eikä kaikilla ole edes tarve puhua mistäään. Sopii ehkä naisille terapiat sun muu paskan jauhanta ja saavat niistä apua.
Kyllä se avun hakeminen on vaikeaa ja usein ei apu auta.
Yksi kaverini (kahden pikkuisen äiti) meni junan alle ja sukulaismies (kahden lapsen isä) nukutti itsensä pakokaasulla.
Itse aina mietin, että olisivat yrittäneet edes lasten vuoksi.
Itsekin joskus olen ollut umpikujassa, mutta lapset ovat pitäneet jotenkin järjissäni.
Vierailija kirjoitti:
SINÄ tunnet itsesi petetyksi? No voi jumal*uta. Nyt se nenä pois omasta navasta!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osanottoni. Ymmärrän tunteesi, ensin tulee epäusko, sitten viha, joskus myöhemmin suru, ehkä joskus ymmärrys ja anteeksianto. Ei siitä koskaan pääse kunnolla eroon, mutta vähitellen ei enää ajattele niin usein.
Mikä hel*etin anteeksianto? Itsemurha on jokaisen oma asia, vaikka surullista onkin. Ei ole mitään mitä pitäisi antaa anteeksi.
Kyllä sillä silti vaikutusta on muihin ihmisiin. Ihan niinkuin siihenkin ihmiseen, joka päättää viedä itseltään hengen, on moni asia myötävaikuttanut niin ettei halua enää elää, joten päättää "vapahtaa itsensä". Anteeksiantaminen on tärkeää sille henkilölle itselleen, joka jää yksin kysymystensä kanssa kaipaamaan pois lähtenyttä läheistä.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kun tämä armonaika loppuu,ei ole mahdollista enää katua. Ikuinen rauha ei ala näillä kavereilla vaan ikuinen piina.
Kärsimys loppu...