Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ampui itsensä

Vierailija
27.07.2018 |

Tuli ihan puskista. Tuntuu hölmöltä mutta tunnen itseni petetyksi. Mikä helkatti siinä on että sitä apua ei voida pyytää?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis synti lopettaa itsensä jos vaikkapa viruu jossain sotakuopassa suolet pihalla kuoleman kielissä, valtavissa tuskissa eikä pelastumisesta ole toivoa ja kädessä sattuisi olemaan ase jossa vielä 1 kuti jäljellä. Pitäisikö joka tilanteessa vaan odottaa sitä luonnollista viimeistä kylmää pierua, koska olisi liian itsekästä helpottaa omaa oloaan elämänsä ennenaikaisella päättämisellä?

Vierailija
62/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei hakenut apua, niinkö?!

Tiedätkö sinä, millainen kylmyys ihmistä voi kohdata, jos kehtaa mennä ja pyytää apua? Johan tälläkin palstalla ollaan sitä mieltä, että jokainen hoitaa omansa, oli se sitten lapset tai koti tai huolet.

Ja sekin, että pitäisi ajatella niitä jäljelle jäävä on julminta ikinä. Minäkin elin elämäni 20 ensimmäistä vuotta uskoen, että kaikki muut ovat osaavampia, parempia ja ihanampia kuin minä, ja että en ole tärkeä yhdellekään elossa olevalle sielulle. Ja silti, kaiken keskellä olisi pitänyt ajatella niitä muita ihmisiä?! Niitä jotka eivät auttaneet, jotka pilkkasivat, löivät ja jättivät yksin.

Sairas maa tämä on, ja apua ei saa ellei ole todella joku rahansa juonut deeku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sinä, millainen kylmyys ihmistä voi kohdata, jos kehtaa mennä ja pyytää apua? Johan tälläkin palstalla ollaan sitä mieltä, että jokainen hoitaa omansa, oli se sitten lapset tai koti tai huolet.

Ja sekin, että pitäisi ajatella niitä jäljelle jäävä on julminta ikinä. Minäkin elin elämäni 20 ensimmäistä vuotta uskoen, että kaikki muut ovat osaavampia, parempia ja ihanampia kuin minä, ja että en ole tärkeä yhdellekään elossa olevalle sielulle. Ja silti, kaiken keskellä olisi pitänyt ajatella niitä muita ihmisiä?! Niitä jotka eivät auttaneet, jotka pilkkasivat, löivät ja jättivät yksin.

No ei ihme jos ei saa apua kun tälläkin palstalla vaan puolustellaan itsemurhaa. Tappakoon itsensä niin kenenkään muun ei tarvii huolehtia. 

Vierailija
64/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ihme jos ei saa apua kun tälläkin palstalla vaan puolustellaan itsemurhaa. Tappakoon itsensä niin kenenkään muun ei tarvii huolehtia. 

Kärsin itsetuhoisen masennuksen nuorempana, "parannuin" siitä mutta ei juurikaan kiitos lääkkeiden tai ns. terapian. Pääsin tähän tilaan, etten aktiivisesti mieti itseni lopettamista, mutta on se elämä silti vaan jotenkin pelkkää merkityksetöntä lopun odottamista. Mahtaakohan olla yleistäkin.

Vierailija
65/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä sitten, jos kukaan muu ei huolehdi?

Jos apua ei saa?

Vierailija
66/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhaan tosiaan suhtaudutaan liian kevyesti tässä maassa. Joskus jopa romanttisesti. Se on erittäin vahingollista.

Vierailija
67/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ovat paskiaisia. Onneksi siihen tottuu.

Vierailija
68/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika.

Oikeasti? Sulla taitaa puuttua tilannetaju aivan kokonaan. Ihan hirveä kommentti. Tosi tosi huono.

Vierailija
69/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha on itsekäs teko, se vaikuttaa traumatisoivasti 19 läheiseen. Itsekkin olen sitä kuitenkin synkkinä hetkinä miettinyt ja se olotila mihin silloin uppoaa ei ole enää järkevää. Ajatus on vain, että maailma olisi parempi paikka ilman minua. Niin suurta voi olla itseinho silloin.

Masennuslääkkeet sai tuon minussa aikaan, enkä siksi uskalla niitä enää syödä. Ne on todella vaarallisia ja niitä määrätään ihan liian helposti. Teineille varsinkaan ei saisi niitä määrätä kun mieli heittelee muutenkin. Mieluummin terapiaa, kuin lääkkeitä.

Vierailija
70/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennukseen ei lääketieteessä käytetä kaikkia tarjolla olevia keinoja, koska pelätään koukkuun jäämistä enemmän kuin ihmisten elämänlaadun parantamista.

Vierailija
71/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin saman tyyppinen elämän alku ollut itsellänikin. Ja liian paljon kokemusta tuosta kylmyydestä, kun yrittää sitä kuuluisaa avun hakemista. Jossain kohtaa sitten luovutin. Onnekseni selvisin pahimmalta ratkaisulta, mutta kaukana ei käynyt.

Vierailija
72/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennukseen ei lääketieteessä käytetä kaikkia tarjolla olevia keinoja, koska pelätään koukkuun jäämistä enemmän kuin ihmisten elämänlaadun parantamista.

Ja paskat, nimenomaan niitä koukuttavia lääkkeitä myydään vaikka vaikutus olisi negatiivinen tai samaa luokkaa placebon kanssa. Niillä lääkkeillä tienataan, ei paranneta

Vierailija
73/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa. Haluan uskoa. Vihaan itseäni. Viha on usein suurempaa, kuin usko. Olen monta kertaa yrittänyt tappaa itseni vuosia sitten. Jäljet jäi. Viha jäi myös. Viime aikoina olen halunnut myös elää. Itsevihan kanssa on vaikea elää. Jotenkin tämä menee.

Vierailija
74/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis synti lopettaa itsensä jos vaikkapa viruu jossain sotakuopassa suolet pihalla kuoleman kielissä, valtavissa tuskissa eikä pelastumisesta ole toivoa ja kädessä sattuisi olemaan ase jossa vielä 1 kuti jäljellä. Pitäisikö joka tilanteessa vaan odottaa sitä luonnollista viimeistä kylmää pierua, koska olisi liian itsekästä helpottaa omaa oloaan elämänsä ennenaikaisella päättämisellä?

Uskovaisten mukaan tuollaisessakin tilanteessa ihmisen on kärsittävä. Ai että ku saa komeen kruunun sit ku kärsii ja kituu, mutta itseään ei missään nimessä saa tappaa. Jumalan tahtoa pitää kunnioittaa, kärsi syntinen! :D Huomatkaa sarkastisuuteni.

Vierailija
75/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, kyllähän lapsetkin saavat kärsiä syövistä. Ei saa kuolla vapaa-ehtoisesti, kyllä jumala päästää taivaaseen, kunhan parivuotiaatkin ovat tarpeeksi kärsineet. T. Sama sarkastinen kommentoija

Vierailija
76/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paskat, nimenomaan niitä koukuttavia lääkkeitä myydään vaikka vaikutus olisi negatiivinen tai samaa luokkaa placebon kanssa. Niillä lääkkeillä tienataan, ei paranneta

Minä en tarkoitakaan perinteisiä masennuslääkkeitä.

Vierailija
77/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut todella pahat itsemurha aikeet. Syy on ollut muiden ihmisten niin paha jalkojen alle tallaaminen, vallanhalu ja itsekkyys. Siihen päälle se ettei psykiatri usko, ei tutut eikä sukulaiset vaan pitää minua aivan kahjona, että syy on minussa. Yritin hakea ammatti apua, suurin apu kuitenkin on ollut loma ja rakkaat ystävät ja läheiset jotka saavat ajatuksen keskittymään mukaviin asioihin ja tekemisiin. Saa huomata että on maailmassa jotain minkä takia voisin elää.

Vierailija
78/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti huonoja kokemuksia minullakin ammattiavusta. Niillä auttajilla on jo läheiset ja rakkaat itselläkin jotka saavat sen parhaan huomion. Niinkuin kaikilla muillakin. Ei siinä enää pätäkkää riitä sellaiselle jolla ei ole ketään kun vain tiskaamattomat tiskit kotona odottamassa ja roskat viemättä. Se on aika pintapuolista ja minusta ei ainakaan kukaan ole kiinnostunut enää jos en itse ole jaksanut osallistua ja olla aktiivinen.

Vierailija
79/82 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurha on itsekäs teko, se vaikuttaa traumatisoivasti 19 läheiseen. Itsekkin olen sitä kuitenkin synkkinä hetkinä miettinyt ja se olotila mihin silloin uppoaa ei ole enää järkevää. Ajatus on vain, että maailma olisi parempi paikka ilman minua. Niin suurta voi olla itseinho silloin.

Masennuslääkkeet sai tuon minussa aikaan, enkä siksi uskalla niitä enää syödä. Ne on todella vaarallisia ja niitä määrätään ihan liian helposti. Teineille varsinkaan ei saisi niitä määrätä kun mieli heittelee muutenkin. Mieluummin terapiaa, kuin lääkkeitä.

Mua lääkkeet on auttaneet (terapian ohella). Itsemurha ei ole itsekästä. Sen sijaan on itsekästä vaatia, että joku pysyy hengissä SINUN takiasi. Sinä (tai kukaan muu) et voi sanoa, että itsemurhaan päätyneen olisi pitänyt kestää, sillä et voi tietää miltä hänestä tuntui.

Vierailija
80/82 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä