Kaveri ampui itsensä
Tuli ihan puskista. Tuntuu hölmöltä mutta tunnen itseni petetyksi. Mikä helkatti siinä on että sitä apua ei voida pyytää?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli ihan puskista. Tuntuu hölmöltä mutta tunnen itseni petetyksi. Mikä helkatti siinä on että sitä apua ei voida pyytää?
Mun veli ampu ittensä 2006. Oli kylässä ja pelattii erä nhl konsolilla ja juotiin kahvit. Se halas ja sano et muista aina olla vahva ja häipy.. Se ei ikinä ollu halannu aikasemmin. Muistan kun se tuntu oudolta. Se oli jotenkin niin ihme juttu. Sit soitin sille ja ei vastannu. Seuraavana päivänä tuli puhelu systeriltä et se on kuollut.
Voi luoja. Olen pahoillani. Olitte ilmeisesti molemmat nuoria. Saitteko koskaan tietää syitä hänen tekoonsa? Ei tarvitse täällä kertoa syytä mutta kiinnostaisi tietää selvisikö teille hänen motiivinsa.
Turha vainajaa on syytellä. Ei nähnyt muuta vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole marttyyri. Kaverisi teki mitä halusi, olisiko hänen pitänyt sinnitellä elämässä siksi, ettei sinulle tule paha mieli. Nyt ei ollut kyse sinusta vaan kaveristasi.
Ei olisi tarvinnut sinnitellä. Ongelma olisi ollut hoidettavissa jos olisi hakenut apua.
ap
Et voi tietää mitä ongelmia hänellä oli. Kukaan ei tiedä mitä toisen päässä liikkuu. Hän halusi näin ja hänen ratkaisuaan on kunnioitettava
Hänen ongelmansa oli tiedossa. Jätti myös viestin. Asia olisi ollut korjattavissa jos olisi pyytänyt apua.
ap
Jos huumeita käytti niin hyvä, että poisti itsestä ilmat pihalle.
Nyt en kyllä ymmärrä miksi mun kommenttia ei julkaistu. Kauniisti kirjoitin. Olkoon tämä palsta taas.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhaan suhtautuminen tässä maassa on sairasta. Melkein uskallan lyödä vetoa että tämäkin ketju poistetaan.
Koita kestää.
Siis minkälaista se suhtautuminen sitten on ja minkälaista sen pitäisi olla?
Apua ei pyydetä, koska pelätään nöyryytystä ja antautumista muiden riesaksi.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhantekijät on raukkoja ja itsekkäitä. Eivät yhtään ajattele kuinka se vaikuttaa läheisiin ja ystäviin.
Se "läheinen" tässä on raukka ja itsekäs jos ei anna toisen lähteä kärsimästä, pitäisi vain roikkua tuskissaan, tuleeko läheisellä kenties liian suuri syyllisyydentunne?
Läheisissäni on useita ratkaisun tehneitä, enkä yhtään ihmettele. En kehtaisi edes ajatella että heidän olisi pitänyt jatkaa, kun elämässä ei ole mitään niin sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhaan suhtautuminen tässä maassa on sairasta. Melkein uskallan lyödä vetoa että tämäkin ketju poistetaan.
Koita kestää.
Siis minkälaista se suhtautuminen sitten on ja minkälaista sen pitäisi olla?
Yleensähän täältä poistetaan kaikki asiaan liityvät ketjut välittömästi ja se on todella väärin. Asiasta pitäisi puhua avoimesti ja niin että ihmiset osaisivat ja uskaltaisivat hakea apua. Moni tekee viimeisen ratkaisun juuri siksi että kokee että asiaa ei kehtaa ottaa esille. Sensuuri ei ole oikea ratkaisu.
dghdfghdfgd kirjoitti:
Minkämallinen ase?
Mutkan mallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhantekijät on raukkoja ja itsekkäitä. Eivät yhtään ajattele kuinka se vaikuttaa läheisiin ja ystäviin.
Se "läheinen" tässä on raukka ja itsekäs jos ei anna toisen lähteä kärsimästä, pitäisi vain roikkua tuskissaan, tuleeko läheisellä kenties liian suuri syyllisyydentunne?
Läheisissäni on useita ratkaisun tehneitä, enkä yhtään ihmettele. En kehtaisi edes ajatella että heidän olisi pitänyt jatkaa, kun elämässä ei ole mitään niin sitä ei ole.
Täysin samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun veli ampu ittensä 2006. Oli kylässä ja pelattii erä nhl konsolilla ja juotiin kahvit. Se halas ja sano et muista aina olla vahva ja häipy.. Se ei ikinä ollu halannu aikasemmin. Muistan kun se tuntu oudolta. Se oli jotenkin niin ihme juttu. Sit soitin sille ja ei vastannu. Seuraavana päivänä tuli puhelu systeriltä et se on kuollut.
Voi luoja. Olen pahoillani. Olitte ilmeisesti molemmat nuoria. Saitteko koskaan tietää syitä hänen tekoonsa? Ei tarvitse täällä kertoa syytä mutta kiinnostaisi tietää selvisikö teille hänen motiivinsa.
Joo ikäero oli 10v meillä. Minä ja systeri ollaan kaksosia. Broidi 10v vanhempi. Joo ei jaksanu enää omien demonien keskellä esittää sitä mitä ei ole. Oli hyvin masentunut ja valitti kun kukaan ei ota tosissaan sitä kun oli pyytänyt apua jne. Kerto kirjeessä tämän ja pyysi anteeksi. Sit siinä oli mukana valokuva missä ollaan kolmistaan mökillä laiturilla ja valokuvan takana oli sen kirjoittama texti. Paras hetki elämässäni ikinä kaikkien näiden elossa olevien vuosien aikana. Kerranki kolmistaan ja kerrankin aidosti hyvä fiilis. Voikaa hyvin ja nähdään toisella puolella. Rakkaudella big bro.
Itsellä sama kokemus. Tuli ihan puskista. Olisin toivonut, että olisi edes yrittänyt hakea apua lapsensa vuoksi, mutta ei ollut. Ehkä siinä ei sitten vaan nää muuta vaihtoehtoa, vaikka oikeasta voisi olla mahdollista, että olo helpottuisi.
Itse kuin sitä harkitsen silloin tällöin en kerro kenellekään ajatuksistani koska se ois nimenomaan oma päätös ja en halua rasita/masentaa muita japopsii jotai tyhmiä pillereitä ja oi ja voi ja huomio. Olen kyllästynyt kaikesta, se siitä. Voin vaikka saada sen näyttämään vahingolta sit että lähipiiri ei niin järkyttyy.
Tällainen on se ajatusmaailma. Se sitten tapahtuu kuin tapahtuu.
Eniten mua ärsyttää näitä "yrittäjät". Miten voi olla niin surkea että epäonnistuu jos tämmönen päätös kerran tekee?
Minun lasten isä ampui ittensä. Hetken olin järkyttynyt, mutta sitten tein päätöksen että haluan jatkaa elämää eteenpäin enkä jäädä ikuisesti suremaan. En nähnyt ruumista mutta palasia aivosta ja verta näin.
Et voi tietää mitä ongelmia hänellä oli. Kukaan ei tiedä mitä toisen päässä liikkuu. Hän halusi näin ja hänen ratkaisuaan on kunnioitettava