Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies halua tilaa, mutta ei ole pitkään aikaan tuntenut näin..

Vierailija
27.07.2018 |

Mitähän maan helvttiä tästä pitäisi ajatella? Edessä pitkä rapustus, pikakelaajat voivat hypätä viimeiseen kappaleeseen.

Olen ollut saavana osapuolena tällaisessa salamarakkaus-vuosisadanromassi-elämääsuuremmattunteet-kuviossa kahden kuukauden ajan. Pohjustuksen vuoksi kerrottakoon, että asun vielä toistaiseksi ulkomailla, joten seuraavat asiat eivät ole ehkä niin glamourisia, kuin miltä ne yhtäkkiseltään saattavat kuulostaa. Myös hupeneva aikani täällä on johtanut joihinkin käänteisiin tässä tarinassa.

Ensimmäisenä viikonloppuna kun tavattiin, vietettiin käytännössä koko päivä sängyssä. Lähdin iltapäiväksi kotiin ja tavattiin uudestaan illalla mennen taas hänen luokseen. Puhuttiin puolitosissamme, että voisi lähteä tekemään viinikierroksen etelä-Ranskaan. Keskustelu eteni ajatuksen tasolta kevyeen aluekartoitukseen, ja pohdittiin, että voisihan tällaista ihan tosissaan harkita. Eletään siis tässä vaiheessa sunnuntaita. Keskiviikkoon mennessä mies oli varannut hotellin 3 tunnin ajomatkan päästä tunnetusta viinikylästä. Hotelli ei ollut mikään keskinkertainen B&B, vaan Michelin-ravintolalla varustettu kartanomainen ilmestys keskellä viinialuetta. Hän järjesti myös kierroksen biodynaamisella viinitilalla, jossa päästiin ensin tutustumaan tilaan, ja myöhemmin tilan anteihin. Viikonloppu oli uskomaton, vaikka ravintolaan emme panemiselta ja "viininmaistelulta" ehtineet.

Mies on kulttuurinsa puolesta tottunut hemmottelemaan naisia näin, ja minua tämä suomalaisena toki järkytti tällainen rahanhussaus heti alkuunsa. Ilmoitin kaikille ystävilleni kyseisen henkilön nimen ja auton rekisteriotteen, plus matkakohteemme siltä varalta, että päätöntä ruumistani jouduttaisiin haravoimaan viiniköynnösten lomasta. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan vietin yhden elämäni ihanimmista viikonlopuista ihanan miehen kanssa.

Elämä jatkuu hekumoinnin jälkeen normaalisti töiden, arjen ja orastavan romanssin välejä sukkuloiden. Vietetään tosi paljon aikaa yhdessä, liikaakin, ja mies puhuu jopa yhteenmuuttamisesta parin viikon jälkeen. Koskaan ei olla tunnettu olevamme oikeampien henkilöiden kanssa, ja oli ihanaa olla vähän ihastunut.

Koittaa ensimmäisen riidan aika, noin kuukausi deittailuun. Mies sanoo, että ei ole valmis näin intensiiviseen suhteeseen, vaikka minä suomalaisena viilipyttynä en missään vaiheessa puhunut yhteenmuutosta tai vanhempien tapaamisesta - toisinkuin hän. Riidellään raskaasti ja minä itken viikonlopun makuuhuoneessa. Sunnuntaihin mennessä ollaan ehditty jo sopia, sillä molemmilla tuli ikävä, ja hän tajusi haluavansa olla kanssani. Kunhan edetään hitaammin. Haaveilu jatkaa matkaunelmien ja Tuntemattoman Sotilaan metsästämisen muodossa, koska mies fanittaa Suomea ja suomalaisuutta.

Mies puhuu, että haluaisi käydä Lontoossa lähitulevaisuudessa. Mainitsin asuneeni kyseisessä kaupungissa, ja että pidän sitä itseasiassa maailman parhaana paikkana. Mies laskee yhteen yks plus kaks, kysäisee mitä teen viikonloppuna X, ja vastattuani emmäätiiäviä, hän varaa liput Lontooseen. Hotellivalinta tehdään minun asiantuntemukseni perusteella harkiten.

Allekirjoittanut alkaa tuntea etäisyyden muodostuvan välillämme, mutta ei kuitenkaan mainitse mitään. Mies ei ole ulkonäkönsä tai menneisyytensä puolesta mikään player-adonis, mutta ympärillä pyörii "naispuolisia kavereita", joiden kanssa tanssitaan joskus vähän latinorytmejä. Riita numero kaksi koittaa virvokkeenhuuruisen illan ja rappukäytävälaulannan jälkeen. Ehkä meidän pitäisi taas ottaa hieman välimatkaa, vaikka mies matkustaa työnsä puolesta jatkuvasti, ja hän useimmiten pyytää minut luokseen tutimaan. En pysy enää kärryillä ja ahdistus kasaantuu.

Jatkuu..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoon viikonloppu koittaa. Vietämme ihanan viikonlopun kierrellen kaupunkia tutustuen nähtävyyksiin pintapuolisesti syömisen lomassa. Jokin välillämme on muuttunut, ja minua surettaa. Lentokentältä palattuamme mies pyytää, voisimmeko viettää seuraavan viikon erillämme. Sanon, että tämä sopii oikein mainiosti. Itse olen töistä jäljessä ja muutto painaa päälle, välimatkan pitäminen sopii minulle mainiosti. 

Välihuomautuksena tähän väliin, että olen ostanut lennot kotimaahan parin viikon päähän. Mies haluaa välimatka-angstaamisestaan huolimatta majoittaa minut muutamaksi päiväksi asuntoni irtisanomisen jälkeen, ja ihastuu ajatukseen minun saattamisestani lentokentälle muutaman rantapäivän jälkeen. Tapahtuu hotellinvaraamista lentokentän läheisyydestä. 

Elämme keskiviikkoista päivää tässä heinäkuussa tällä hetkellä. Mies ahdistuu, kun kysyn voisinko tehdä ruokaa käytyämme salilla. Miehelle saliharrastus on rakas, ja minä olen hänen pyynnöstään alkanut käymään salilla hänen kanssaan. On tärkeää olla terve. Salille meneminen peruuntuu miehen pyytäessä jälleen välimatkaa. Hengailtaisiinkos viikonloppuna mieluummin? Vastaan närkästyneenä "Ok." ja ennakoin pitkään kestävästä viestin kirjoituksesta, että taas on edessä break-up. 

Katsaus nykyhetkeen klo 15.25. Tiimalasissa asunnon irtisanomiseen aikaa muutama päivä, ajatuksena muuttaa tavarat miehen luo sunnuntaina iltapäivällä. Olemme sunnuntaihin asti suunnittelleet viettävämme aikaa erillämme, vaikka tänään olisikin verikuu ja romantiikka huipussaan. Aikaisin perjantai-aamuna tarkoitus on lähteä rannalle viettämään viimeiset päiväni auringossa, ja sunnuntaina lentää kotimaahan. Suunnitelma pitää vielä ainakin toistaiseksi.

Eilisen aikana, kertaakaan kasvottain näkemättä, mies on ilmoittanut, että ei halua suhdetta. Tunteet ovat erityisen vahvat, eikä koskaan ole tuntunut oikeammalta kenenkään kanssa. Suhdetta hän ei kuitenkaan halua, riippumatta siitä, että allekirjoittanut ei ole missään vaiheessa halunnut etäsuhdetta. Allekirjoittanut on vain halunnut nauttia tästä ajasta, eikä draamailla alituiseen. Yhteyksissä aiomme kuulemma pysyä, ja mies suunnittelee jopa parin viikon mittaista reissua Suomeen, minun kotopuoleeni. 

Voisiko viisas av-raati tästä pitkästä rapustuksesta huolimatta avata minulle tämän kyseisen miehen aivoituksia? En kestä tätä hämmenystä. Pahoittelut sekavasta kirjoituksesta.

Vierailija
2/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä töihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, en jaksanut lukea, vaikka olenkin lukenut Kalevalan, Kurjat ja Joycen Odysseuksen.

Vierailija
4/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk yhdessä ja mies haluaa tilaa....

Ei tässä mitään "ei ole pitkään aikaan tuntenut" tilannetta ole. Suhde hiipuu ja hyvä niin

Vierailija
5/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa "pitää hauskaa" ilman sitoumuksia, mutta sinä olet erehtynyt pitämään sitä rakastumisena.

Vierailija
6/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä haluanko uskoa tuohon hiipumisteoriaan. Kaippa väliaikainen Suomeen muutto tekee tässä tehtävänsä, mutta tarkoitus on pysyä yhteydessä ja järjestää tuo tuleva matka Suomeen. Tällä on tapana varailla noita matkoja aika huolettomasti, joten en näe syytä miksei matka toteudu. 

Tuntuu vaan niin typerältä, että vietetään yhdessä hirveästi aikaa ja kaikki tuntuu täydelliseltä, ja sitten käy näin. Sitten pitäisi tyytyä johonkin kilttimieheen, joka kohtelee kuin halpaa luuskaa ja odottaa loisivansa minun rahoillani. Ymmärrän kyllä, että tämän miehen elämä sinkkuna on varmasti tulevaisuudessa tosi antoisaa, mutta miksei tästä nykyhetkestä voi nauttia? Typerintä tässä on se, että minä en ole ollut se osapuoli joka on kiitänyt valonnopeudella eteenpäin suhteessa. Olen oikeastaan vain nauttinut tästä, enkä haluaisi tämän loppuvan.

Vierailija
7/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh, en jaksanut lukea, vaikka olenkin lukenut Kalevalan, Kurjat ja Joycen Odysseuksen.

Hänen kirjoittamistyylissään on hieman volterkilpimäisyyttä, eikö totta?

Saisi opetella lyhyemmän tyylin. Näitä tehtailuja kun riittää joka päiväksi.

Vierailija
8/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä haluanko uskoa tuohon hiipumisteoriaan. Kaippa väliaikainen Suomeen muutto tekee tässä tehtävänsä, mutta tarkoitus on pysyä yhteydessä ja järjestää tuo tuleva matka Suomeen. Tällä on tapana varailla noita matkoja aika huolettomasti, joten en näe syytä miksei matka toteudu. 

Tuntuu vaan niin typerältä, että vietetään yhdessä hirveästi aikaa ja kaikki tuntuu täydelliseltä, ja sitten käy näin. Sitten pitäisi tyytyä johonkin kilttimieheen, joka kohtelee kuin halpaa luuskaa ja odottaa loisivansa minun rahoillani. Ymmärrän kyllä, että tämän miehen elämä sinkkuna on varmasti tulevaisuudessa tosi antoisaa, mutta miksei tästä nykyhetkestä voi nauttia? Typerintä tässä on se, että minä en ole ollut se osapuoli joka on kiitänyt valonnopeudella eteenpäin suhteessa. Olen oikeastaan vain nauttinut tästä, enkä haluaisi tämän loppuvan.

Ei ole ollut mitään erityistä ja nyt ei ole enää mitään

Vierailija
9/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen kirjoittamistyylissään on hieman volterkilpimäisyyttä, eikö totta?

Saisi opetella lyhyemmän tyylin. Näitä tehtailuja kun riittää joka päiväksi.

Seuraavalla kerralla kanavoin sitten varmaan ylilautaa. Kiitos palautteestanne. 

Vierailija
10/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perinteinen pehmeitä puhuva playeri minusta, tällaiset kyllästyvät nopeasti.

Vierailija
11/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat noin sekavasti. Muutat minä muodosta allekirjoittaneeseen ym. Et kerro mikä on asian pointti. Mitä haluat tietää.

Loppu jää sekavaksi. Oletko siis miehen luona su -pe kunnes palaat Suomeen? Vai palaat sunnuntaina?

Miksi pe viimeiset hetket auringossa ja lento sunnuntaina?

Mitä hotelleja varattu. Kun viet tavarat miehen luo sunnuntaina.

Vierailija
12/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehen luona sunnuntaista perjantaihin, jolloin lähdemme Nizzaan viikonlopuksi. Sitten lennän Suomeen. Mies majoittaa minut tästä sunnuntaista eteenpäin, ja hänen luoksensa jää jonkin verran tavaroitani, joita en pysty tällä reissulla kuljettamaan Suomeen. Ehkä DHL tuo. Vielä parisen viikkoa sitten hän sanoi, että häntä ei haittaa ollenkaan jos "unohdan" itseni hänen luoksensa, ja että palatessani Ranskaan voin jälleen majoittua hänen luonaan.

Haluan ymmärtää, miksi tehdä suunnitelmia tulevaisuudelle ja sitten päättää, että homma ei enää toimikaan, mutta kuitenkin jatkaa niiden suunnitelmien tekoa. Miksi yhtäkkiä suhtanteet muuttuvat, vaikka tunteet eivät ole muuttuneet? 

Edelleen, jos tämä mies olisi player, minä olisin varmaan maailman huonoin pelisaalis. Ollaan molemmat ihan tavallisia, epävarmoja nörttejä ja aivan hukassa näiden asioiden kanssa. Mies on ollut naimisissa joitain vuosia, eikä tämän lisäksi ole deittaillut kuin unissaan. Itse olen täysi jakorasia mieheen verrattuna.

Vierailija
13/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toki nykyään eronnut.

Vierailija
14/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvältä kuulosta tuollainen ailahtelevaisuus, älä nyt ainakaan tuollaiseen mieheen sitoudu. Itse en jatkaisi juttua ollenkaan.

Vierailija
15/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, nyt se haluaisi nähdä tänä iltana. Olen koko päivän taas sopeutunut ajatukseen, että tämä oli nyt ehkä kuitenkin tässä. Mä en jaksa tätä epätietoisuutta.

Vierailija
16/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, nyt se haluaisi nähdä tänä iltana. Olen koko päivän taas sopeutunut ajatukseen, että tämä oli nyt ehkä kuitenkin tässä. Mä en jaksa tätä epätietoisuutta.

Voithan olla mukana jutussa mutta älä kuitenkaan odota liikoja...

Vierailija
17/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärsin oikein niin mies ei halua suhdetta viimeisimmän ilmoituksensa mukaan mutta koska haluaa tavata niin olettaisin että kavereina sitten? Kun tapaatte ehkä haluaakin taas suhdetta, on myös yksi visio? Tulkinta: mies ei tiedä mitä oikeasti haluaa, tai mies on häilyvä.

Joko pistät kaiken poikki jos et kestä tällaista päättämättömyyttä tai päätät kestää tällaisen päättämättömyyden.

Kahden kuukauden perusteella ei vielä yhteistä hautapaikkaa varaamaan.

Vierailija
18/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko se mies jos kysyisit?

Vierailija
19/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämme keskiviikkoista päivää tässä heinäkuussa tällä hetkellä.... Katsaus nykyhetkeen klo 15.25....

Milläs aikavyöhykkeellä ollaan 49 tuntia Suomen aikaa jäljessä?

Vierailija
20/21 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämme keskiviikkoista päivää tässä heinäkuussa tällä hetkellä.... Katsaus nykyhetkeen klo 15.25....

Milläs aikavyöhykkeellä ollaan 49 tuntia Suomen aikaa jäljessä?

Tuo taisi olla minun osaltani ajatuskatkos. Suomi on vain tunnin jäljessä.

Elämä jatkuu siis taas ihan normaalisti kuin ennenkin viikonlopun jälkeen. Nojaa, eipä tässä ole enää kuin vajaa viikko ja sittenpähän tämän kohtalon näkee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi