Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä syyt korostuvat kun nuorilta kysytään lapsettomuutta

Vierailija
27.07.2018 |

Raha ja maailmantilanne. Ensinnäkin lapsen hankkiminen, kasvattaminen ja huolehtiminen ei ole mitään ilmaista puuhaa vaan syö rutosti rahaa ja aikaa. Kun nuorilla on jo muutenkin taloudellisesti tiukkaa, lykätään lapsen hankintaa sitten myöhemmäksi kun on viimein vakaampaa. Myös maailmantilanne huolettaa nuoria, moni nuori ei halua tehdä lapsia sotien, saadteiden ja ilmastonmuutoksen keskelle vaan valitsevat ennemmin lapsettomuuden jotta ei tarvitse stressata lasten tulevaisuudesta, selviämisestä ja pärjäämisestä. Lasta saatetaan jarkita vasta sitten kun maailman olot ovat rauhoittuneet ja ilmastonmuutos on nujerrettu.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meh.

Vierailija
2/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ja maailmantilanteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että on nirppanokka ronkeli, joka sanoo kaikille muille paitsi bestikselleen ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin.

Vierailija
4/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. En ehkä itsekään enää hankkisi lapsia tähän ilmastonmuutokseen. 20 vuotta sitten asia ei ollut niin pinnalla, oli jotenkin toiveekkaampaa. Nyt ollaan tilanteessa, missä maailma on muuttumassa todella paljon ja ihmiset vaan lentelevät ja kuluttavat minkä ehtivät.

Vierailija
5/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ja maailmantilanteella ei ole mitään tekemistä sen kanssa että on nirppanokka ronkeli, joka sanoo kaikille muille paitsi bestikselleen ei.

Ihmisellä on oikeus sanoa ei, jos hän niin haluaa. Miksi seurustella vain seurustelemisen takia. Minä ainakin olen mielummin yksin.

Vierailija
6/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vielä vuonna 2008 jolloin itse sain lapseni, maailman tai ainakin Suomen tilanne oli paljon valoisampi. Ehkä olin nuori ja naiivi. Haaveilin toisesta lapsesta, en saanut ja ehkä hyvä niin.

Vierailija
7/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol 0/5

Vierailija
8/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti syynä on se nuoruus.... Se ei tule takasin, mutta lapset ehtii hankkia tukevasti aikusena vasta.

Vierailija
9/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti syynä on se nuoruus.... Se ei tule takasin, mutta lapset ehtii hankkia tukevasti aikusena vasta.

Minkä ikäinen on sitten aikuinen?

Vierailija
10/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18 -vuotias ei ole enää nuori.

Vierailija
11/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaan vaikka siitä, että aivot ja ajattelu kehittyy 25v asti.

Vierailija
12/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitetaan vaikka siitä, että aivot ja ajattelu kehittyy 25v asti.

Ihmisen aivot kehittyvät 30-vuotiaaksi asti, ja osittain senkin jälkeen.

Vierailija
13/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsettomuudellani ei ole mitään tekemistä rahan tai maailmantilanteen kanssa. Minä en hankkinut lapsia, koska en halua niitä. Vaikka olisin miljonääri ja eläisin ikuisessa paratiisissa, en silti hankkisi niitä.

Tekeekö se minusta itsekkään ja kypsymättömän? Tehköön.

Vierailija
14/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18-vuotias on tosi nuori. Sehän on vielä teini.

Vierailija
15/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nainen 26v haluaisin lapsia, mutta maailman tulevaisuus pelottaa liikaa. Olisi aivan liian itsekästä pykätä jälkikasvua vain sen takia että minun teki mieli. Miltä maailma näyttää kun silloin kun omat lapseni ovat vanhuksia? Tai heidän lapset?

Kaiken lisäksi taidan valmistua köyhäksi pätkätyöläiseksi, joten ei sekään kannusta harkitsemaan lisääntymistä. Raha on tosin toissijainen syy.

Vierailija
16/21 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman olot eivät ole mitkään erityisen levottomat tällä hetkellä. Lähimmät sodat ovat aika kaukana eikä suurvaltojen välillä ole mitään valtavia jännitteitä. Sitä paitsi se ei edes ole mikään syy pidättäytyä lasten teosta, eniten lapsia maailmassa tehdään juuri niissä sotaa käyvissä maissa.

Paljoa rahaakaan lasten saanti ei vaadi, jollei sitten väkisin halua ajatella, että "meidän Nico-Jannicalle kelpaa vain paras".

Vierailija
17/21 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan hinta. Kuinka paljon lapset tulevat 18 vuodessa konkreettisesti vanhemmilleen maksamaan + kuinka paljon ansionmenetystä niiden hoitamisesta tulee = onko meillä varaa tehdä lapsia ja kuinka monta.

Vierailija
18/21 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18-vuotias on lapsi, sanoo 50v nainen :D

Vierailija
19/21 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä kyllä osaisi omaa lasta ajatella minkään hemmetin ansionmenetyksen kautta, oksettavaa. En vaan saanut lapsia.

Vierailija
20/21 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aina maailmassa on epävarmuutta ollut ja tulee olemaan. Sotia, tautiepidemioita. Maailma piti mennä jo sekaisin, kun maailman laitteet ei ymmärtäneet vuoden 2000 kahta viimeistä nollaa.

Ihmiset kuitenkin oudosti uskaltaa ottaa kotinsa velaksi ja elää epävarmuudessa yli 20 vuotta... Toki moni ei tajua, että siinä kuitenkin häviää, lapsessa on aina mahdollisuus. Vaikka maailman pelastajaksi ja tätä kukaan ei voi varmuudella kiistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä