Missä kohtaa lapsiperheessä on sellainen vaihe, että
molempien vanhempien on helppo keskittyä uraansa? Lapset pärjäävät kotona ja ei ole sellaista jatkuvaa kiirettä ja ruuhkavuosia.
Kommentit (27)
Mun olisi palattava kolmivuoroon. Lapset ala-asteella, en koe jaksavani.
Nyt kun lapset ovat kouluikäisiä ja teinejä, ei kumpikin voi panostaa töihin, vaan vähintään toisen on on oltava autokuskina. Kun lapset olivat pieniä, harrastukset olivat 1-2 *vko ja usein vielä lähikoululla tms. Kun taidot ovat kehittyneet, harrastuksia on ympäri lähikaupunkeja ja 5-7 * vko.
No ei oikein koskaan. Aina se muuhun keskittyminen jossain näkyy. Usein pärjäävä ja fiksu nuori, joka laittaa itse ruokansa, hoitaa koulut ja harrastukset eikä ole taakkana vanhemmille, on samalla yksinäinen. Eikä kehtaakaan olla vaivaksi, koska ymmärtää vanhempien uran merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset on päässeet opinnoissaan hyvin alkuun.
Ala-aste vai yliopisto...?
Tämähän riippuu tosi paljon työn luonteesta, siitä onko perheessä yksi vai kaksi vanhempaa ja lapsien lukumäärästä. Mä esimerkiksi ohjelmointia työnäni tekevänä pystyn tehdä varsinaista työtä vaikka yöllä kotona, mutta joku myyntityötä tekevä ei yhtä paljon siihen pysty. Meitä myös on kaksi vanhempaa ja lapsiakin vain kaksi.