Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyvyys laskenut taas ennätyksellisen alas

Vierailija
26.07.2018 |

Koskaan aiemmin ei ole ollut tällaista tilannetta suomessa. Kuka ne eläkkeet maksaa tulevaisuudessa tai huolehtii vanhuksista??

"Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan tammi-kesäkuun aikana syntyi 23 723 lasta, mikä on runsaat 1 400 lasta vähemmän kuin viime vuoden alkupuoliskolla."

"Suomessa kuoli vuoden alkupuolella 27 432 ihmistä. Syntyneitä oli runsaat 3 700 vähemmän kuin kuolleita."

https://demokraatti.fi/suomessa-ei-ole-syntynyt-nain-vahan-lapsia-minka…

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ensin maisterintutkinnon, olin koulutusta vastaavissa pätkätöissä 10 vuotta ja nyt n. 40-v olen hankkinut pari lasta. Äitiys on upeinta työtä, mitä olen koskaan tehnyt. Todennäköisesti se on myös se lopullinen ammattini sillä töitä, joihin minulla on koulutus ja 10 vuoden työkokemus, tuskin enää löytyy.

Toisaalta, minulla on hedelmällistä ikää vielä jäljellä ;)...

Vierailija
62/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on yhtä kärsimystä, yksinäisyyttä ja maailmantuskaa, millä oikeudella tekisin tänne jonkun kärsimään ja potemaan sita samaa tuskaa? Sen takia kun vauvat on ihkuja sen muutaman kuukauden, poistamaan oman yksinäisyyteni? Itsekkyyden huippu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nousee

Vierailija
64/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en löydä puolisoa joka viehättäisi silmää. Niin miehet kuin naiset on nykyään ylipainoisia/lihavia, hoikka ihminen alkaa olla harvinaisuus. En halua ylipainoista puolisoa saati tehdä lapsia sellaisen kanssa, en halua että lapsistani tulisi ylipainoisia.

Joo olen todella pinnallinen ja ei aio pariutua ulkonäöllisesti "alemman" kanssa. Varakkuudella ei ole väliä, kunhan tulee toimeen omillaan.

Kannattaa katsella Saksasta, Ruotsista tai Suomen alapuolelta ehdokasta

Vierailija
65/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei no miten sitten saisi miehet haluamaan lapsia?

Kyllä miehet lapsia haluaa mutta naiset ei halua niitä miehiä jotka haluaa lapsia.

Itse olen tästä esimerkki. Olisin jo pitkään ollut valmis tekemään lapsia mutta jos kukaan nainen ei minusta pidä niin en minä naisia voi pakottaakaan lasten tekoon.

Vierailija
66/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en löydä puolisoa joka viehättäisi silmää. Niin miehet kuin naiset on nykyään ylipainoisia/lihavia, hoikka ihminen alkaa olla harvinaisuus. En halua ylipainoista puolisoa saati tehdä lapsia sellaisen kanssa, en halua että lapsistani tulisi ylipainoisia.

Joo olen todella pinnallinen ja ei aio pariutua ulkonäöllisesti "alemman" kanssa. Varakkuudella ei ole väliä, kunhan tulee toimeen omillaan.

Ei kukaan ikuisesti näytä nuorelta ym.

Itse ajattelin miehestä samoin enkä edes meinannut kehdata julkisilla paikoilla aluksi kävellä yhdessä. Lapsemme on kuitenkin vahvasti perinyt piirteensä muualta, ehkä silmät on isältään hyvät.

Näin sitä eletään ja pinnallisuus väistynyt on ne tieltä ja uskon että mieheni on myös vaikeampi pettää ja löytää ketään yhtä hyvätasoista kasvojensa takia.

Ei säily ei, ryppyjä tulee jne. Tarkoitin että itse kun olen vielä nuori (23v) haluan puolison joka on myös nuori ja hoikka ja viehättää minun silmää. Itse syön terveellisesti ja harrastan monipuolisesti liikuntaa, oletan että myös toinen elää samoin.

Haluan puolison jonka kanssa voi elää aktiivista elämää. Ylipainoiset ei ole aktiivisia, syövät liikaa/eivät liiku. En halua sellaista. Toki ikä tuo muutoksia aineenvaihduntaan, se tosin ei ole tekosyy lihoa kymmeniä kiloja.

Pienen painon nousun ilman sairautta voisin hyväksyä iän myötä, mutta jos alle 40v henkilö on ylipainoinen tarkoittaa sitä, että kyseessä on itsekuriton ihminen jonka kanssa mulla ei ole samat arvot.

Kumppanin varakkuus ei kiinnosta, itsellä on isovanhemmilta perittyä rahaa/omaisuutta ja suku muutenkin varakasta että perintöä tulee ajansaatossa lisää. Siksi ehdottomana kriteerinä on samankaltaiset elintavat/arvot.

Vierailija
67/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on yhtä kärsimystä, yksinäisyyttä ja maailmantuskaa, millä oikeudella tekisin tänne jonkun kärsimään ja potemaan sita samaa tuskaa? Sen takia kun vauvat on ihkuja sen muutaman kuukauden, poistamaan oman yksinäisyyteni? Itsekkyyden huippu.

Voi kuule kyllä lapsista on 'iloa' vuosikausia. Niiden valitusta ja kiukuttelua kun kuuntelee sen 18 vuotta niin tietää kärsineensä. Tosin sen jälkeen elämä sitten näyttäytyykin hyvin helppona ja nautinnollisena.

Vierailija
68/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys vaikeuttaa aika harvojen elämää. Hyvin moni nimittäin myös perii valtavia summia, vaikka työelämässä menisikin päin persettä.

Vierailija
69/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa kun kaikki valehtelee elävänsä onnellisessa avioliitossa nettideittinsä kanssa...

Vierailija
70/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsella Saksasta, Ruotsista tai Suomen alapuolelta ehdokasta

Ex oli saksalainen 🙂 voi olla, että pitää tulevaisuudessa hakea sieltä puoliso/muuttaa itse sinne 😏

Vierailija
71/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin toiselle sivulle, eikä kukaan ollut vielä vastannut siihen, että kuka ne eläkkeet maksaa? Huoltosuhde kun tarpeeksi kellahtaa väärälle puolelle, niin mitäs sitten? Leikataan lapsiperheiltä? 

Me maksetaan nyt suurten ikäluokkien eläkkeet ja meitä on puolet vähemmän kuin heitä. Jännästi he kuitenkin saavat eläkkeensä. Suomi on liian hyysäys valtio. Kaikki lapsilisät ja etuudet pois. Jos ei ole rahaa elättää lapsia niin ei niitä tee. Simple as that. Ja se vinkuminen kun kaikilla on oikeus niitä kersoja tehdä. Juu niin on, mutta on myöskin velvollisuus elättää heidät.

Aika monella on ongelmia elättää ihan vaan itsensäkin, joten jäisi varmasti ne vähätkin lapset tekemättä.

Jos ei ole rahaa elättää itseään niin miksi niitä lapsia pitää tehdä? Anna kun arvaan "mulla on oikeus" sitten sulla on oikeus olla vinkumatta siitä kun ei ole rahaa lasten vaatteisiin, joululahjoihin jne.

Niinpä niin. Jos työssäkäyvällä ihmisellä ei ole varaa elättää edes itseään, sellainen yhteiskunta vaan loppuu. Se johtuu juuri siitä, että useimmat eivät viitsi viranomaisilta vinkua rahaa vaatteisiin, joululahjoihin yms. Mieluummin ovat ilman.

Vierailija
72/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten, kun 80-luvulla syntyneet ja siitä nuoremma alkaa olla eläkeiässä? Kuka maksaa terveydenhuollon? Kuka maksaa infran? 

On ihan hyvä miettiä, että kannattaako tehdä lapsia nyt, jos ei ole varaa elättää edes itseä. Mutta silti voidaan myös kysyä, että kuka tulevaisuudessa tätä maata pitää pystyssä ja mihin hintaan? 

Vierailija
73/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa oli vauvabuumi.

3-4 lasta oli ihan tavallinen lapsiluku tavallisessa perheessä.

Vierailija
74/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeakoulutettu 27-vuotias mies ja haluan lapsia. Minulla on samanikäinen korkeakoulutettu ulkomaalainen vaimo, joka myös haluaa lapsia. Minulle ei ole juuri tullut vastaan ikäluokkani koulutettuja kotimaisia naisia, joita kiinnostaisi akuutti lastenteko. Myös minua 5-10 vuotta vanhemmissa naisissa löytyy paljon yksilöitä, joita perheen perustaminen ei kiinnosta.

Koen olevani todella onnellisessa asemassa, kun löysin älykkään puolison, joka arvostaa perhe-elämää ja on innokas hankkimaan lapsia ja hoitamaan heitä kanssani. Niissä piireissä, joissa minä liikun, se on harvinaista minua vanhempienkin miesten ja naisten keskuudessa. Minä itse taas näen ydinperheen asiana, joka voi tuoda huomattavan määrän onnellisuutta ja merkitystä elämääni.

Vierailija
75/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastuuko teillä pöksyt/ nouseeko teillä teltta kun pääsette taas haukkumaan lapsettomia? Siltä nimittäin näyttää. Menkää hoitoon.

Vierailija
76/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni täällä esitellyt väittämät ovat kaikki todenmukaisia. Loukkaantuminen on ihan OK tunne jos siitä tajuaa oman virheensä ja oppii jotain.

Vierailija
77/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa kun Suomi on esimerkkinä syntyvyyden vähenemisessä. Minusta se kertoo sivistyksestä.

Koulutettu suomalainen ymmärtää mitä on ylikansoitus ja tajuaa sen seuraukset. Afrikkalaiselta, joka ei osaa lukea eikä tieto maailmasta ole omaa kylää laajempi ei voi odottaa samaa.

Vierailija
78/78 |
04.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset voitaisiin siirtää sitten vaikka Afrikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi