Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyvyys laskenut taas ennätyksellisen alas

Vierailija
26.07.2018 |

Koskaan aiemmin ei ole ollut tällaista tilannetta suomessa. Kuka ne eläkkeet maksaa tulevaisuudessa tai huolehtii vanhuksista??

"Tilastokeskuksen ennakkotietojen mukaan tammi-kesäkuun aikana syntyi 23 723 lasta, mikä on runsaat 1 400 lasta vähemmän kuin viime vuoden alkupuoliskolla."

"Suomessa kuoli vuoden alkupuolella 27 432 ihmistä. Syntyneitä oli runsaat 3 700 vähemmän kuin kuolleita."

https://demokraatti.fi/suomessa-ei-ole-syntynyt-nain-vahan-lapsia-minka…

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhearjesta on ainakin tehty mediassa ja somessa pelottavaa, kaikki on kamalaa, väsyttävä ja hirveää. Ei ihme jos lastenhankkiminen ei tunnu omalta.

Onhan se väsyttävää ja uuvuttavaa, mutta kyllä kuitenkin hyvät puolet kuittaa huonot. Lapsista on valtavasti iloa. Me kuitenkin päädyttiin vain kahteen, ne tuo sopivasti kaikkea. Ja lapset kasvaa!

Vierailija
42/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppiset lonkeropissikset ovat epäonnistuneet täysin, hyi että. Muuttakaa suomesta jonnekin ameriikkaan elämään tuota yksinäistä unelmaanne.

No itse olen juurikin valmistelemassa muuttoa, en tosin Amerikkaan mutta ulkomaille. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mdkd kirjoitti:

Lapsiperhearjesta on ainakin tehty mediassa ja somessa pelottavaa, kaikki on kamalaa, väsyttävä ja hirveää. Ei ihme jos lastenhankkiminen ei tunnu omalta.

Onhan se väsyttävää ja uuvuttavaa, mutta kyllä kuitenkin hyvät puolet kuittaa huonot. Lapsista on valtavasti iloa. Me kuitenkin päädyttiin vain kahteen, ne tuo sopivasti kaikkea. Ja lapset kasvaa!

Sehän on vaan hyvä, kun asioista puhutaan suoraan ja rehellisesti. Pahimmillaan lasten kanssa on todella rankkaa eikä omaa elämää voi elää vuosiin.

Vierailija
44/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on opetettu kunnioittamaan naisia, puhumaan heille kohteliaasti ja kohtelemaan kuin kukkaa kämmenellä. Kuvittelin että käytökselläni löydän jonkun joka haluaa pitää minua kädestä kiinni ja luoda perheen.

En löydä yhtään naista joka haluaisi sanoa minulle edes ”kyllä”.

Siis oletit että normaalin hyvän käytöksen takia joku alkaisi olemaan kanssasi? Ikävä tuottaa pettymys, mutta eiköhän perusoletus ole että ihmisellä on käytöstavat. Jokaisella tapailemallani miehellä ainakin on ollut, ovat kohdelleet hyvin ja kunnioittavasti. En ole myöskään ystävä ihmisen kanssa joka ei käyttäydy hyvin, eikä sellaisia kuulu lähipiiriini. Mutta et kai tosissaan kuvittele että pelkillä käytöstavoilla pääsisit lisääntymään?

Vierailija
45/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aio tehdä lapsia.

T: n25

Vierailija
46/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän sairaaseen maailmaan kannata tehdä lapsia. Eikä muutekaan suurperhe ole tämän päivän juttu. Jos joskus teen lapsen niin tasan yhden vain.

Vierailija
47/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään parempaa kuin pieni vauva tai taapero elämässä. Viis ihan kaikesta muusta. Ei vaan vedä vertoja.

Vierailija
48/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla raskaana tai synnyttää. En halua imettää. Voin toki ottaa jonkun lapsen siirrä 5 vuotiaasta ja kasvattaa. Miksi pitäisi tehdä asioita, joita ei yksinkertaisesti halua. Syntyvyys laskee. Mitä sitten? ne tekee lapsia, jotka haluaa. Vanhapiika veroa kannattaa harkita myös niille miehille, jotka eivät mene naimisiin. Ja Ai nii by The way myös ne lapsen tehneet naiset, jotka eivät ole ikinä olleet naimisissa kuuluu vanhapiika veron alle.

N25

Vierailija
49/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on yksi noista syntyneistä. Liian nuorena sain ja nyt on elämä pilalla ja tiedän äitejä jotka lähemmäs 50v on tänävuonna saanu vauvan ja sit onkin lapsen elämä pilalla. Koskaan ei oo hyvä, lasten hankkiminen on itsekästä ja vaan idiootit tekee niinku meidät on evoluutio luonut tekemään. Eiku?

Vierailija
50/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en löydä puolisoa joka viehättäisi silmää. Niin miehet kuin naiset on nykyään ylipainoisia/lihavia, hoikka ihminen alkaa olla harvinaisuus. En halua ylipainoista puolisoa saati tehdä lapsia sellaisen kanssa, en halua että lapsistani tulisi ylipainoisia.

Joo olen todella pinnallinen ja ei aio pariutua ulkonäöllisesti "alemman" kanssa. Varakkuudella ei ole väliä, kunhan tulee toimeen omillaan.

dodged the idiot bullet, huh

Vierailija
51/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saamattomuuden tekosyyt mitä tännekin on laitettu on kuin suoraan jostain vauva foorumilta.

Vierailija
52/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri täyttänyt 30 ja haluaisin pian ainakin yhden lapsen, mutta en ole vieläkään saanut työelämääni vakaalle pohjalle, ja tämä huolettaa kovasti. Jos nyt tekisin lapsen, putoaisin varmasti ns. urakelkasta. En halua myöskään olla rahallisesti riippuvainen miehestä. Odotan siis vielä jonkin aikaa. Yhden ehdin varmasti tehdä. Lisäksi maailman yleinen tulevaisuus huolettaa. Vuonna 2050 saattaa olla jo Suomessakin aika tiukat oltavat, kun hukumme ilmastopakolaisiin. Millaisessa maailmassa lapseni joutuisi elämään? Mutta yritän olla ajattelematta tätä asiaa. Aina on kriiseihin jotenkin sopeuduttu.

Vierailija
53/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään parempaa kuin pieni vauva tai taapero elämässä. Viis ihan kaikesta muusta. Ei vaan vedä vertoja.

Sinulla on ongelma, koska tuo vaihe on todella lyhyt. Älä hanki sen takia ainakaan lasta.

Vierailija
54/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin toiselle sivulle, eikä kukaan ollut vielä vastannut siihen, että kuka ne eläkkeet maksaa? Huoltosuhde kun tarpeeksi kellahtaa väärälle puolelle, niin mitäs sitten? Leikataan lapsiperheiltä? 

Vierailija
55/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin toiselle sivulle, eikä kukaan ollut vielä vastannut siihen, että kuka ne eläkkeet maksaa? Huoltosuhde kun tarpeeksi kellahtaa väärälle puolelle, niin mitäs sitten? Leikataan lapsiperheiltä? 

Me maksetaan nyt suurten ikäluokkien eläkkeet ja meitä on puolet vähemmän kuin heitä. Jännästi he kuitenkin saavat eläkkeensä. Suomi on liian hyysäys valtio. Kaikki lapsilisät ja etuudet pois. Jos ei ole rahaa elättää lapsia niin ei niitä tee. Simple as that. Ja se vinkuminen kun kaikilla on oikeus niitä kersoja tehdä. Juu niin on, mutta on myöskin velvollisuus elättää heidät.

Vierailija
56/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me maksetaan nyt suurten ikäluokkien eläkkeet ja meitä on puolet vähemmän kuin heitä. Jännästi he kuitenkin saavat eläkkeensä. Suomi on liian hyysäys valtio. Kaikki lapsilisät ja etuudet pois. Jos ei ole rahaa elättää lapsia niin ei niitä tee. Simple as that. Ja se vinkuminen kun kaikilla on oikeus niitä kersoja tehdä. Juu niin on, mutta on myöskin velvollisuus elättää heidät.

Aika monella on ongelmia elättää ihan vaan itsensäkin, joten jäisi varmasti ne vähätkin lapset tekemättä.

Vierailija
57/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoista se on kun ei anneta sektiota vapaasti.

(itse sain sektiot ja siitä ilosta väänsin kolme, joten olen osuuteni tehnyt)

Onko tämä oikeasti kynnyskysymys jollekulle? Ei voi olla totta, miten noloa.

Tiedän useita keille se on kynnyskysymys. Noloa on se, että naiset joutuvat sadistisen kidutuksen kohteeksi vielä 2018 vaikka muitakin mahdollisuuksia on ollut yli sata vuotta.

Mistä lähtien synnytys on ollut sadistinen kidutustapahtuma? Herramunjee ihmiset siis oikeasti pelkää ohimenevää kipua ja luonnollista tapahtumaa valiten mieluummin leikkauskomplikaatiot ja ruman arven vatsaan. Ja sitten mainostaa "vääntäneensä" lapsia. Apua mitä ressukoita.

Vierailija
58/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän useita keille se on kynnyskysymys. Noloa on se, että naiset joutuvat sadistisen kidutuksen kohteeksi vielä 2018 vaikka muitakin mahdollisuuksia on ollut yli sata vuotta.

Mistä lähtien synnytys on ollut sadistinen kidutustapahtuma? Herramunjee ihmiset siis oikeasti pelkää ohimenevää kipua ja luonnollista tapahtumaa valiten mieluummin leikkauskomplikaatiot ja ruman arven vatsaan. Ja sitten mainostaa "vääntäneensä" lapsia. Apua mitä ressukoita.

En puhuisi ohimenevästä kivusta, kun komplikaatioita tapahtuu hyvin usein myös sen luonnollisen synnytyksen yhteydessä.

Itse en moiseen hommaan lähde, kun pakko ei ole.

Vierailija
59/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin ruma arpi vatsaan kuin repaleinen alapää.

Itse en tosin aio hankkia kumpaakaan.

Vierailija
60/78 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella on ongelmia elättää ihan vaan itsensäkin, joten jäisi varmasti ne vähätkin lapset tekemättä.

Jos ei ole rahaa elättää itseään niin miksi niitä lapsia pitää tehdä? Anna kun arvaan "mulla on oikeus" sitten sulla on oikeus olla vinkumatta siitä kun ei ole rahaa lasten vaatteisiin, joululahjoihin jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi