LOKAMASUJEN VAPPUBILEET!
Aloitetaan tähän nyt pino! Kerrankin mä kerkesin ekana!:)
Palattiin Mallorcalta perjantaina. Oli ihana ja rentouttava reissu, mut oli vaan niin ihana palata kotiinkin!
Mulla alkaa huomenna 18. viikko ja odotan siis ekaa. Onko muilla jo tuntunut potkuja?? Mä odotan jo innolla, mutta en kyllä millään osaa sanoa, että onko joku tunne potku vai vain ilmaa suolistossa!:) No, täytyypä vain odotella kärsivällisesti!
Illalla mennään kavereille vappua viettään. Ostin ittelleni alkoholitonta punkkua pullon ja alkoholitonta siideriä, mikä on oikeesti paljon parempaa kuin holillinen. Mites muilla vappua vietetään!
Nyt päästän muutkin ääneen!
Klara vappen vaan kaikille!!!
terveisin Alisa
Kommentit (24)
ja nostetaan samalla pinkkaa vähän yles päin :)
vappu alkaa olla ohitte ja eipä tuo minussa itessäni yleensäkään mitään suurempia tunteita herättele. Sama vaikka ei ois koko vappua ;) Mutta tuli kuitenki tehtyä hyvää ruokaa, mies sai olla vapaalla ja käytiin tänään sitte markkinoillaki. Ihan lepposta oli.
Mutta koin mä järkytyksenki- ku mies otti meistä kuvia torilla, ja vaikka mulla oli sellanen löysähkö takki päällä, mun maha näytti VALTAVALTA! Oon koko ajan aatellu että ei mulla oo maha edes alottanu vielä kasvuaan, mutta kai se on pakko uskoa nyt että on se kasvanu. Ei oo kukaa kommentoinu kyllä että mahaa ois, mutta ei nuista kuvista voi erehtyä. Mutta oikeesti, se tuntu kyllä aika järkytykseltä aluksi. Ehkä ulkopuoliset vielä kattoo että onpa tuo lihonu, mutta ku itse tiedän ettei painoakaa ole tullu yhtää vielä lisää (miinuksella mennään lähtöpainon suhteen edelleen) niin vauvamahaa sen täytyy olla. No, tästä se lähtee. Minkähänlainen se on sitte kesällä :o iik!
Vauvan liikkeitä ei vielä tunnu, mutta eihän nuita viikkojakaa ole vielä etes 14. Mutta joku kyseli että kuinka tiheesti niitä pitäs tuntua sitte ku alkaa tuntumaan, niin alussa saattaa hyvinki mennä niin et yhtenä päivänä liikkeet tuntuu ja sitte menee päiviä ettei tunnukkaa mitää. Mutta aika pian niitä pitäs sitte alkaa tuntua päivittäin.
Väsyttää edelleen jatkuvasti, ja päätäkin on särkeny useampana päivänä- ei tosin tänään vielä. Nytki on sellanen olo että tuo sänky vetäis puoleensa. Mies nukkuu ja tyttö nukkuu, niin ois oiva tilaisuus itellekki uniin.
Meillä on emmaljungan classik duo yhdistelmät, niissä siis erillinen ratas - ja vaunuosa samaan runkoon. On kyllä tosi hyvä, ollaan tykätty. Ja minä ite kun kuljen paljon kävellen ulkona/kaupassa niin tavarakoria arvostan :) Mutta siis, vaunuosaan tyttö mahtu sen 6kk ja sitte vaihettiin ratasosaan kun ei enää viihtynyt kokoaikaa makuullaan. Saas nähä miten tämän seuraavan kanssa, pitääkö meidän sitte vaihella ratas ja vaunuosaa tarpeen mukaan. Vaikka työlästä se ei kuitenkaan ole. Että sama sille, katsotaan sitte...
Nyt kuitenki lähen uinumaan,
palaamisiin!
Jääsydän rv 13+6
Meillä jää vappu juhlimatta koska viime yö/aamu oltiin koneessa matkalla tänne kotiin ja nyt on päivä mennyt nukkuessa. Ajattelin kyllä huomenna tehdä simaa vähän myöhässä. Oli ihan kiva tulla takaisin kotiin 8 viikon reissun jälkeen. Ja mikä parasta, täällä on kesä jo ihan täysillä ja tänään oli lämmintä n. 30c. Oli ihana olla ulkona. :) Päivällä kävin pitkästä aikaa punnitsemassa itseni vaa' alla ja meinasin järkyttyä. Painoa on tullut jo 8kg! Mites muilla? Vertasin aikaisempiin äitiysneuvolakortteihin ja viimeksi näillä viikoilla olin painanut 4kg vähemmän! Tosin nyt kyllä oli pari kiloa ylimääräistä jo ennen odotustakin. Tuli ilmeisesti Suomessa ollessa syötyä hyvin. Nyt kyllä voi olla että täällä lämpimässä ilmassa tulee syötyä vähemmän ja juotua enemmän. Täytyy ihan alkaa tarkkailemaan tota painoa ettei ihan lähde mopo käsistä. Vasta viime viikolla taisin kirjoittaa etten viitti stressata noista syömisistä mutta....täytynee perua puheet.
Vaunuista oli puhetta. Täytyy kommentoida että meidän esikoiselle ostettiin v.2002 Emmaljungan yhdistelmät pehmeällä kantokopalla ja kyseessä oli talvivauva. Syntyi jouluna. Ja ihan hyvin mahtui ainakin siihen kantokoppaan äippäpakkauksen makuupussissa talvipakkasilla. Sitä koppaa meillä käytettiin n. 6kk. Samoja vaunuja aion käyttää myös tulevalla vauvalla täällä kotona ollessa. Syksyllä vauvan synnyttyä tosin otan sitten Suomessa mummolavaunut käyttöön. Niissä on iso kova koppa joten on vauvalla ainakin tilaa. Mutta niitä siis aion käyttää vain ekat 3kk. Ilmeisesti riippuu merkistä ja mallista miten vauva mahtuu pehmään kantokoppaan. Ja vauvan koostakin tietty. Totta kuitenkin on että kova kantokoppa on paljon tilavampi mutta en heti suoralta kädeltä tyrmäisi sitä pehmeääkään.
Masussa liikkeitä tuntuu monta kertaa päivässä ja ilmeisesti vauva voi hyvin. Parin viikon kuluttua ajattelin mennä rakenneultraan. Siihen saakka tässä nyt vain kasvatellaan pikkuista.
MaryJ ja masuasukki 17+3
Niin on taas yksi vappu takana, kovin rauhallinen sellainen. Kaveriperheen kanssa syötiin ja ulkoiltiin, ei mitään ihmeitä. Mäkin otin eilen lasin kuoharia ja ihan kivan pienen " hiprakan" sitä saa nyt yhdestäkin lasista;) Ja mikä parasta, ei ole seuraavana aamuna kaameeta kapulaa:)
Ihan pakko sekoittaa vähän tuota vaunu/kantokoppasoppaa...Meillä on esikoisella Gesslein Highlight yhdistelmät
pehmeällä kantokopalla
ja ollaan oltu erittäin tyytyväisiä niihin. Tyttö mahtui niihin vallan mainiosti koko ekan talven (syntyi marraskuussa) ja vielä viime talvena koppa oli rattaissa käytössä lämpöpussina, siis yli 1-vuotiaalla. Meillä pitää kantaa koppa neljänteen kerrokseen ja siinä pehmeys on kyllä valttia. Miinuspuolena meidän vaunuissa on todella pieni tavarakori, mutta enpä mä muutenkaan yksin suuria kauppaostoksia tee juuri tuon kiipeämisen takia. Mutta saisi se silti olla vähän isompi. Niin, ja meidän vaunut menee todella mataliksi kokoontaitettuina, hela hoito ikäänkuin kasataan pyörien väliin. Ovat siitä syystä aika leveät, mutta matalat vaunut. [b]Je_Nille[/b] vähän lisää vinkkiä;) Mutta tätä uutta vaavia +esikoista vartenhan meillä on tarkoitus ostaa ne tuplat, joten myyntiin menee nämä hyvät vaunut. Nyyh, esikoisen ekat vaunut saa mut jotenkin tunteelliseksi...
(.) Kyllä tää munkin vatsa alkaa jo olla edes vähän näkyvissä. Viime päivinä on täälläkin kasvettu kovin. Selkä on mullakin jotenkin " kiristellyt" , ehkä se johtuu juuri vatsan kasvusta ja selän/lantion asennon muuttumisesta. Supistuksia ei ole tuntunut oikeastaan ollenkaan, hyvähyvä. Välillä saattaa tuntua ikävältä jos esim nostaa jotain painavaa, vatsa alkaa jo olla vähän tiellä esim esikoista kantaessa.
Liikkeitä olen mielestäni tuntenut joitakin ns. liikkeellä ollessani, en koskaan silloin kun oikein asetun niitä tunntustelemaan. Pari kertaa on tullut istuttua jotenkin hankalasti ja ihan on kyllä tuntunut siltä, että joku olisi töninyt, että teepäs nyt mamma vähän tilaa muillekin=)
Höh, huomenna taas töihin:( Pitäis kieltää tällaiset lomapäivät, alkaa kotonaoleminen tuntua entistäkin ihanammalta. Onneksi syksyllä saa taas jäädä kotiin x ajaksi:)
Lillis16+4
..piti vaan kommantoida että mulla on kahet mama licious -housut ja yks paita. Kun joku (en nyt muista kuka..) kyseli että tietääkö kukaan merkkiä. :) Toiset housut ja paita on tosi hyvät, mutta farkut jotenki lörpsähti heti ekan pesun jälkeen.. Mutta tosi edullisia vaatteita on ko. merkillä! Ja nättejä. :)
Sama(t) ;)