LOKAMASUJEN VAPPUBILEET!
Aloitetaan tähän nyt pino! Kerrankin mä kerkesin ekana!:)
Palattiin Mallorcalta perjantaina. Oli ihana ja rentouttava reissu, mut oli vaan niin ihana palata kotiinkin!
Mulla alkaa huomenna 18. viikko ja odotan siis ekaa. Onko muilla jo tuntunut potkuja?? Mä odotan jo innolla, mutta en kyllä millään osaa sanoa, että onko joku tunne potku vai vain ilmaa suolistossa!:) No, täytyypä vain odotella kärsivällisesti!
Illalla mennään kavereille vappua viettään. Ostin ittelleni alkoholitonta punkkua pullon ja alkoholitonta siideriä, mikä on oikeesti paljon parempaa kuin holillinen. Mites muilla vappua vietetään!
Nyt päästän muutkin ääneen!
Klara vappen vaan kaikille!!!
terveisin Alisa
Kommentit (24)
Ei ollut edes mitään asiaa, kunhan halusin toivottaa hyvät vaput :)
-lupicaia rv 18 tasan
Ei mullakaan erikoisempaa tänään. Mennään mun vanhemmille grillaamaan ja huomenna kaupungille vapputorille!
Ihana aurinkoinen ilma. Kevättä rinta täynnä ja masu komeasti pömpöllä lähden vappun viettoon!
Mamseli rv16+0!
Ihana auringonpaiste ja perheellä yhteinen päivä tiedossa. Arki kun kuluu niissä tylsissä arkiaskareissa yleensä :)
Nyt vain keksimään mitä kivaa tekis...
Ollaan laitettu jo partsi koreaks, orvokit on ja pelargoniat - kukkia pukkaavat ainakin meillä. Löysin myös ulkomuratin orvokkien kaveriks, kiva löytö oli.
Pieni mies voi hyvin, oppii koko ajan uutta ja jännää. Vauvamasu samoten, olo on ihana - ei muistoakaan enää pahoinvoinneista. Ja kesää odotellaan aivan malttamattomana.
2xlokamamma, RV 14+1
Hei vaan hei...
Voe mahdoton noita teidän viikkoja, johan tässä omat tuntuu ihan mitättömiltä ;o)
Perässä tullaan, mutta ohitse ei päästä, höh! =)
Vitsit, et tein eilen hyvän löydön. Käytiin miehen kanssa Tuurin kyläkaupassa ostoksilla ja sinne oli ihan just tullut myyntiin myös äitiysvaatteita. Mama Licious niminen mallisto. Onko kukaan kuullut?
No, joka tapauksessa löysin itselleni aivan huippumahtavat äippähousut. Voi nytkin käyttää, vaikkei vielä maha NIIN iso olekaan..Sellaista pellavan tuntuista, nauhat vyötäröllä ja käännettävä resori joka nyt on ihan siinä alhaalla, mutta mahan kasvaessa sen saa isoksi siihen mahan ymprille =) Tajuskohan tuosta mitään =D Mutta mikä parasta noissa ihanuuksissa, on että hinta oli vaan 24,90¿ =)
Siis hyvä ostos! =) Ai että olenko innoissani ;)
No, mutta mies tais laittaa meille aamupalaa ja kuulema pitäis partsille mennä syömään =) Sitten lähdetäänkin hakemaan poikaa kotiin, jos nyt suostuu lähtemään kun mummolassa kuulema ollut niin kivaa...Sitten iltapäivällä tivoliin ja illalla grillailemaan, kivaa!
En ole laittanut vielä orvokkeja, mutta aika moni jo on..Kai sitä itsekin kohta puoliin vois alkaa laittelemaan..
Mutta ei kai tässä muuta kuin toivottelen oikein mukavan rentouttavan kupliwan pirtsakkaa vappua!!!!
Camelot 15+3
Piti vielä kertoa että kytiin eilen lastentarvikeliikkeen huhtirysäyksessä
ja ostettiin IHANAT vaunut vauvalle. Oli kyllä todella edulliset ja ihanan muhkeat on. Nyt en millään malttais odottaa että sais täytyeetä niihin ;)
Hauskaa vappua edelleen!
Mamseli ja samat viikot
Näyttää sille, että minä ehdin tänne vain viikonloppuisin, menee arki-illat niin vauhdilla. No täytyy näin viikonloppuna ottaa sitten kuulumisia kiinni!!
Meillä ei vappuun kuulu perinteitä, mites muilla? Onko joka vuotiset grillibileet tulossa?? Meillä mies lähti tänään töihin mutta huomenna ajateltiin grillailla. Pojan kummitäti lähtee tänään takaisin kotiinsa joten täytyy käydä hänet saattelemassa linja-autoasemalle. Jos kävis siinä samalla katsomassa helsinkiä vappuhumussa :-)
Pojan synttäreitä (sukulais versioita) vietettiin eilen, ei onneksi tullut ihan hirveästi porukkaa. Ensi lauantaina mennään sitten legoshowhun viettämään näitä lastensynttäreitä. Onko kellään sieltä kokemuksia? Olen kuullut paikasta sekä positiivista että negatiivista. Ilmeisesti se uppoaa alle 5-v. mutta siitä vanhemmat ei vissiin hirveästi enää innostu. No toivotaan että poika tykkää.
Tietääkö kukaan Parvorokosta mitään? Meillä oli tarhan seinällä lappu että parvorokkoa on liikkeellä. Nyt pojalla on kuumetta ja minä tietenkin heti nettiin katsomaan mitä siitä sanotaan. Siellä oli mainintaa että se on raskaan oleville vaarallinen. pitäis kuulemma mennä verikokeeseen. En ainakaan tiedä nimittäin sairastaneeni sitä. Onko teillä siitä mitään kokemuksia? Ajattelin tiistaina soitella neuvolaan, mutta jos sais täältä vähän taustatukea....
Nyt toivottelen mukavaa vappua ja lähden hampaitten pesulle!!
T-76 rv 15+1
Haikeena luen teidän vappukuulumisia täällä kaukana Suomesta! Viime vuonna ekan kerran olin kahdeksaan vuoteen Suomessa vappuna ja käytin lakkiakin sitten oikeasti ekan kerran kirjoitusten jälkeen. Nauttikaa simasta ja munkeista! Toivottavasti sää suosii paremmin, kuin viime vuonna.
Jollakin tais olla muuten synttärit tänään, unohdin nickin. Onneksi olkoon vaan!! Kai aika monet täyttävät kevättalvella ja keväällä. Itselläkin on huomenna ja täytän ahdistavia pyöreitä, jotka aion jättää kyllä juhlimatta. 20-alkuiset vuodet kuulostivat vielä nuorelta, 30 on jo vanha!! No toivottavasti ei huomenna tunnu siltä.
Tuntuu muuten, että tää oman vauvan syntymäaika on ihan outo, en tunne oikeastaan ketään ihmisiä, jotka ois syntyneet lokakuussa (itselläni oikea laskettu aika olis kai syyskuun lopussa), mutta onneksi teitä lokakuisia on niin paljon muitakin, joten kai se on pakko uskoa, että syksylläkin syntyy vauvoja!
Liikkeistä sen verran, että en vieläkään tiedä, ovatko ne ihmeelliset nykäisyt alavatsassa vauvan liikkeitä vai vaan jotain hermoja tai suolia. Iltaisin on tuntunut ihan niin kuin siellä jotain tapahtuisi, mutta mene ja tiedä. Kai se pian alkaa selvitä...
Koko alkuraskauden vain möyri niin paljon mahassa varsinkin iltaisin, joten nytkin mietin aina, onko maha vain sekaisin vai voisko alkaa jo uskomaan, että se pikkuinen siellä liikkuu.
2 vkoa vielä aikaa rakenneultraan. En malta enää odottaa saada tietää, onko tulossa tyttö vai poika, vaikken edes tiedä itse, kumpaa haluaisin. Meillä täällä kerrotaan aina sukupuoli, jos vaan näkyy, mutta kyllä se siinä vaiheessa pitäisi näkyä, varsinkin, kun mulle tehdään laaja rakenneultra. Siinä tutkitaan tarkasti kaikki vauvan elimet ym. Kestää yleensä noin 45 min, joten kai siinä ajassa vauvakin liikkuu niin paljon, että sukupuoli paljastuu.
Tää on kyllä hyvää aikaa, enää ei ole pahoinvointia, jos vain huolehdin syömisistä ja syömällä menee viimeistään ohi. Väsymys on kokonaan poissa ja jaksan taas puuhailla kaikkea ja harrastaa liikuntaa. Vähän närästystä on ollut ja ummetusta ja muuta pientä, mutta ei sellasta kokonaisvaltaista huonoa oloa, niin kuin alussa. Elämä voittaa!!!
Vapputerveisin,
Morena 19+1
Itse en ole kerennyt vielä miettimään koko asiaa, mutta monet ovat sanoneet, että nykyään ei löydy muita, kuin yhdistelmiä. Itse olen miettinyt, pitäisikö ostaa erikseen vaunut ja rattaat, jos pelkät vaunut vielä löytyy erikseenkin. Lennän aika paljon ja rattaat olisivat varmaankin kevyemmät, jos ne eivät ole yhdistelmät, sitten kun rattaiden aika tulee...
Pikkusisko oli ostanut Emmaljungan tosi hienot yhdistelmävaunut, hintaakin niillä oli tarjouksessa pitkälti yli 600 e.
Itse haluaisin päästä halvemmalla, mutta toisaalta hyvistä varmaan kannattaa maksaakin, varsinkin jos suunnittelee useampaa lasta?
Ootteko muut jo katelleet rattaita ja vaunuja?
Eli ostin boran yhdilstelmät. Munkaan käsittääkseni noita ihan pelkkinä vaunuja ei saa ollenkaa. Korjatkaa jos oon väärässä... Noi on kyllä sellaiset mun mielestä enemmän vaunut. Ratas osa on todella pieni ja on kyllä malliltaan isot ja muhkeat ja juuri enemmän vaunu tyyppiset. Meillä on jo valmiina rataat sitten kun se aika koittaa.
Vaunuista oli jutskaa...
Mä olen kattellut netistä yhdistelmiä ja joskus laitoin linkin tännekin. Kriteerinä on, että niiden pitää kasattuna mennä hyvinkin matalaksi elikkä sellanen ei tuu kyseeseen missä vaunukoppa on erikseen.
Emmaljungalta ja Teutonialta löytyy mieleiset mallit ;)
Nyt on niitäkin yhdistelmiä missä on vaan 3 pyörää, onko kellään kokemusta sellasista? Näyttävät tosi sporttisilta:) Mutta onhan se totta, että vähän on tietty kiinni siitäkin millasissa maastoissa vaunuja enimmäkseen lykkää ja just tarviiko paljon kuljettaa esim. autossa ja jotkut arvostavat sitä tavarakoria todella korkeelle-itselle se on yhdentekevää. Pehmeää kantokoppaa olen ajatellut. Itsellä kun kokemusta ei ole mistään niin vähän menee sellaseksi " ulkomuoto" hommeliksi eli mikä näyttää hyvältä:)
En koe kuitenkaan, että tuo vaunuasia on vielä niinkään ajankohtainen. Ehtii ne vielä hankkimaan. Ensin tarvis varmaan hankkia sänky ja hoitopöytä sun muuta...Meillä kun ei ole mitään valmiina :)
Juu mut ei tässä taas kummempaa. Oikein ihanaa loppupäivää. Mä muutoin sain yläkerran ikkunat pestyä ja vielä tarvis puhallella ilmapallot(en tykkää yhtään siitä hommasta, laitan miehen hommiin)ja ripustaa serpentiinit.
Palaillaan taas!
T: Je_Ni edelleen se 17+0 :)
Minulla ei oo hauskasta vapusta mitään tietoa.. Pojalla edelleen kova kuume ja huominen menee näillä näkymin päivystyksessä jonottaessa, jos ei koe ihmeparantumista yön aikana. Kaiken huipuksi mulle itellekin nousi eilen kuume ja on aivan sairaan kipeä olo. Siis lähinnä keuhkot tuntuu tosi pahalle, pistää ja ahdistaa. Plääh. Onneksi mies tuleeki EHKÄ jo tänä iltana reissustaan, tai sitten vasta huomenna..
Eilen äitini haki meidät koko porukan heille (matkaa n. 35km) ja sain siellä levähtää, kun äiti ja isä hoitivat tyttöjä. Meidän lapsille on (tosi?) nuoret mummit ja papat, niin jaksavat paljon touhuta heidän kanssaan. Mun vanhemmat tosiaan nyt 45 ja 48v ja miehen vanhemmatki vaan vähän päälle viiskymppisiä.
No, eiköhän tuossa tullutkin jo valitusosasto, sitten kivempiin aiheisiin ;)
(.) venymiskipuja on yhä enemmän. Saattaa tosin johtua tästä yskimisestä yms. mutta luulen, että siellä masussa on oikein kohdunkasvatusviikko menossa. Liikkeistä ei oo vielä mitään tietoa, mutta kaikki ajallaan. Tämä raskaus on yhdessä suhteessa tosi erilainen kuin aiemmat; nimittäin osaan " nauttia" jokaisesta päivästä. Ennen olen tosi malttamattomana odottanut milloin mitäkin etappia ja oikeastaan lähinnä sitä synnytystä. Nyt taas ajattelen, että hiljaa hyvä tulee. Tänään oikein mietiskelin ja tutkiskelin ajatuksiani ja päädyin siiten, että tämä johtu kahdesta asiasta; ennen vauvat ovat olleet tosi odotettuja ja nyt tämä on se yllätys. Elikäs oikeestaan mulla ei oo mitään käsitystä miten elämä muuttuu, kun vauva syntyy. Oikeastaan lähinnä pelottaa, että miten ihmeessä riitän neljälle (pienelle) lapselle, miehelle, kotitöihin ja vielä itsellekin pitäisi jäädä joskus aikaa. Esikoinen aloittaa syksyllä koulun, se muuttaa jo elämää ja siihen vauva. Tytöt ovat vauvan syntyessä n. 3v 3kk ja 1v 9kk.. Leikkivätkö keskenään ja minä tutustun vauvaan vai onko mulla kolme kiljuvaa pakkausta sylissä hakemassa huomiota?? Kaikki siis uutta ja erilaista. Kellään tutullani tai sukulaisellani ei oo neljää lasta!
Toinen asia, miksi nyt en odota koko ajan, että synnytys koittaisi on pelko: Synnytystä en pelkää yhtään. OIkeasti se on ihanaa! Mutta se aikaväli, kun istukka on syntynyt siihen, kun vauva on 2 vkoa vanha pelottaa ihan sikana. Jälkisupistukset, aaauuuuuh, mulla meinaa tulla itku kun aattelenki niitä. Ja sitten se kaikki jälkivuoto, imetyksen opettelu jne. Ei oo mun juttu. No, toisaalta se vauva on niin ihana pieni avuton pakkaus, että kyllä se korvaa kaiken tuon mutta silti, olin jotenki ollut niin varma kuoupuksen ns lapsivuodeajasta selvittyäni, ettei enää ikinä tai ei ainakaan PITKÄÄN aikaan. Ja siitä on tosiaan nyt 1v 3kk aikaa........
Oho, tulipas siitä pitkä sepustus. Tiedä häntä ymmärtääkö kukaan näitä mun ajatuksia, mutta kiva kun saa jollekin purkaa. Toisaalta, en siis tarkoita ettenkö haluaisi tai rakastaisi tätä lasta niinkuin noita muitakin. Mutta siis jotain erilaista tässä on..
Vaunuista: Itse en suosi pehmeää kantokoppaa. Kokemuksieni mukaan ne on aika pieniä ja ahtaita, ja monella kaverilla syysvauva ei ole edes koko ekaa talvea mahtunut niihin kunnolla. Toisaalta, siitä on jo muutama vuosi aikaa, joten on voinu tulla kehitystä. Itse aion ostaa jotku halvat, käytetyt vanhat nukkumavaunut pihaan, siis ihan makuuvaunut. Meillä on hyvät kuomurattaat myöhempää aikaa varten ja sitten suurin osa liikkumisesta tapahtuu kuitenkin noilla tuplarattailla. Niihin täytynee katella sitten lokakuussa kantokoppaa, kunhan vauva syntyy ja näkee meneekö ilman (siis pelkässä pakkauksen toppapussissa) vai tarviiko erikseen sen kopan. Jos ois rahaa ja tarvetta, niin haluaisin sellaiset yhdistelmät, joissa on erikseen se vaunuosa ja ratasosa samaan runkoon. Ne on käteviä.
Meillä kuletetaan vaunuja ja rattaita HYVIN vähän autossa, mutta itse arvostan just sitä hyvää taravakoria (käyn usein kävellen kaupassa) ja sitten sitä, että ovat hyvät työntää.
Apua kun tästä tuli pitkä selostus. Jaksoikohan kukaan lukea loppuun :) Nyt on pakko lopettaa.
Mianni 15+1
P.S. Se piti vielä lisätä, että hupaisaa lukea teidän kukkaistutus juttuja, kun täällä on vielä ainakin puoli pihaa lumen peitossa ja oikeestaan joka yö mittari pakkasen puolella :) Tervetuloa Kuusamoon, jos tykkää pitkistä, lumisista talvista ja lyhyistä, sääskisistä kesistä ;)
Vaunuista olitte jutellut =o)
Laitampa omat kokemukset kasaan myös..Eli me ostettiin esikoiselle ihanan väriset yhdistelmävaunut pehmeällä kantokopalla=VIRHE! Poika ei mahtunut niissä nukkumaan kuin muutaman hassun kuukauden kun jo tuli liian lyhyiksi. Ei millään edes ajateltu moista vaihtoehtoa kun vaunukauppoja tehtiin, mutta kannattaa kiinnittää huomiota myös siihen tilaan mitä siinä esim. talvitamineissa jää =)
Me ostettiin sitten tilavat kuomurattaat, joihin mahtuu vieläkin nukkumaan jos tarve vaatii. Nyt tarvitsisi vaan vauvalle ostaa jotkut hyvät nukkumisvaunut, kun nuo kuomut on vaan nenä menosuuntaan.
Mutta tulipa sepostettua=)
Tivolissa käytiin hurvittelemassa ja poika hakemassa kotiin. Tosi hienosti oli mennyt mummolareissu ja mummu ja pappa jo kyseli, että koska tulee seuraavan kerran =)
Mutta nyt pyöräilemaan!
Hei muuten jyväskyläläiset!!!
Monelta huomenna se vappuhulina kaupungilla on?
Kiitos!
C.
Mianni taisi mainita kasvukivuista... Mulla on kanssa just tällä viikolla tuntunut venymiskipuja ja kolotuksia ja tuntuu että maha on kasvanut viikossa selkeästi! Eilen otti vähän selänkin puolelta, mahtaiskohan johtua siitä että kropan perusosento muuttuu...
Kesäkukista oli myös puhetta. Meillä on lasitettu eteläparveke, joka on päivisin jo yli hellelukemissa. Ostin tällä viikolla amppeliorvokin ja perargonioita sekä mausteyrttejä ja kaikki on laitettu paikoilleen ja jopa partsin lasit on pesty:D Vielä olis tarkoitus hommata pari tomaatin tainta niin saadaan sitten ihan oman puutarhan antimia kesällä...
Kohta saunomaan ja grillaamaan... Ollaan mun vanhempien luona Sipoossa vapun vietossa - ei jaksa kauheasti tänä vuonna kiinnostaa mitkään megavappubileet:) Joku kertoi ostaneensta alkoholitonta punaviiniä ja siideriä. Mä petyin siihen punkkuun - maistuu ihan mehulta:( Siiderit on kyllä holittominakin tosi hyviä ja Mehukatti-sekamehu on pop!!!
Iloista vappua kaikille Lokamammoille ja Lokababyille!!!
Bluewish
15+4
T-76: meidän esikoisen päiväkodissa on myös parvorokkoa. Odottavalta äidiltä otetaan verikoe, jonka avulla selvitetään onko vasta-aineita tai tuoretta tartuntaa. Jos vasta-aineet löytyy, sitten ei pitäisi olla riskiä. Puolet aikuisväestöstä on sairastanut parvorokon. Ekan verikokeen mukaan minulla ei ole vasta-aineita, mutta ei ollut tuoretta tartuntaa. Parin viikon päästä siitä minusta otettiin toinen verikoe ja sen tuloksia odotellaan. Jos verikokeista näkyy tuore tartunta, sikiötä ultrataan viikoittain. Tartunta voi aiheuttaa sikiölle anemiaa ja sen myötä 10-20% sikiöistä voi menehtyä. Sikiötä voi hoitaa tekemällä verensiirtoja. Koulussa tarttuvuus on 20% ja kotona 50%. Jos odottava äiti saa tartunnan, 30% sikiöistä sairastuu. Pahin riskiaika on rv 11-23.
Me päätettiin hoitaa meidän poikaa jonkun aikaa kotona, koska muuten olisin stressaantunut liikaa. Meille lastensaaminen ei ole ihan itsestäänselvyys, joten senkään takia ei haluta ottaa riskiä. Monet ovat kuitenkin sanoneet, että riski on pieni. Toivottavasti sinulta löytyy vasta-aineita, niin ei tarvitse miettiä asiaa sen enempää!
Titta rv 14+4
Kiitos Titta2,
täytyypä soitella mummolle jos se vois auttaa. Voisi olla parasta että pitäis tuon omankin pois tarhasta hetken aikaa. Ei ne taida saikkua antaa sen takia kuitenkaan :-) Täytyy siis soittaa tiistaina neuvolaan niistä verikokeista. Toivottavasti ne tulokset saa sitten aika nopeasti.
Kiitos vielä infosta, oli kiva kun vastasit. Oikein mukavaa vappua ja pidetään peukkuja että sinun testit on puhtaat!
Terkuin T-76
Pinoudumpa minäkin vielä näin iltaseen.Melkoinen hulina päivä ollut.Pihatöitä ollaan tehty koko perheen voimalla,käyty pyöräilemässä ja muuten vaan nautittu mahtavista ilmoista.Synttärikakkuakin on maisteltu useaan otteeseen päivän aikana,kun vieraat käynny eri aikaan. Mies ja lapset herätti aamulla paljon onnea vaan laululla.Tais mennä vähän nuotin vierestä,mutta ajatus tärkein.Sitte mua passattiin.Aamupalat oli laitettu ja kakut ja kahvit katettu.Ihanaa!!!
Masu pyöristyy vauhdilla,tuntuu aika järkylle ajatella että 5 pitkää kuukautta vielä odotusta.Iskias vaivaa ja muutenkin olo on välillä ku norsulla.Leikkasin pensaita tänään ja huomasin ettei oo kovin helppoo tuo kyykkiminen enään.Pieniä hipaisuja tuntuu päivittäin.
Vaunuista oli myös puhetta.Me myös käytiin eilen vaunuostoksilla.Piti vain käydä katsastamassa valikoimaa,mutta löydettiinki heti mieleiset ja oli vielä tarjouksessa,niin pistettiimpä samantien takaluukkuun.
Briot ostettiin me,kovalla kantokopalla.Mää vertailin pehmeää ja kovaa ja oli kyllä niin onnettoman pieni se pehmeä koppa.Talvivauva ei kyllä makupusseineen mahdu sitte millään sinne.Ainakaan mun mielestä.
Meidän edelliset vaunut oli myös Briot ja tykkäsin niistä kovasti.Täytyy sanoa että on ne ihan mielettömästi kuudessa vuodessa muuttunu.
Eipä tässä muuta kuin vappuaaton illanjatkot kaikille!!
OIKEIN MUKAVAA VAPPUA!!!
terkuin päivänsäde 17+0
Mitenkäs meni teitillä aatto?? Meillä meni itse asiassa todella mukavasti, vaikka ensin alkuun ei ollut mitään suunnitelmia eilisillalle:) Mentiin kuitenkin isännän serkun luokse (ei olla käyty vuoteen) ja siellä sitten emäntä myöskin raskaana rv30:) Kolmannen pariskunnan emäntä oli myöskin raskaana rv:lla 22 eli voitte kuvitella, että puheenaiheita ei tarvinut kaukaa hakea :D Oli kyllä todella kiva jutskata muiden mammojen kanssa ihan kasvotusten. Käytiin saunassakin siinä välillä.
Masussa puuhattiin jotain koko ilta...hipaisuja tuntui tuon tuosta ja kättä vasten muljattiin :) Se on aina yhtä ihanaa kyllä!
Muutoin ei masuun mitään uutta, olotila loistava!!
Töihin tarvii tästä tunnin päästä lähteä, on onneks vaan 4 tunnin päivä tiedossa ja se menee siivillä. Luulen, että pientä kiirusta pukkaa, kun ihmiset valtaavat keskustan :)
Oikein ihanaa maanantaipäivää jokaiselle yhdessä ja erikseen.
Palaillaan taas :)
Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 17+1
P.s Kiva kuulla kommenttia tuosta pehmeästä kantokopasta!! En epäile yhtään, etteikö olisi ahdas ennen kaikkea juuri talvivauvalle kaikkine toppatamineineen. Tää on juuri tätä, kun kokemusta ei ole niin ei voi tietää :) Kiitos tiedosta siis!
Niin se vaan taas meni eilinen päivä ja ilta mahdottomalla tohinalla. Ruokaa oli yllinkyllin, kun kaikki toi jotain tullessaan ja lisää grillailtiin yhdessä! Lapset touhusivat keskenään ja aikuiset sai syödä rauhassa! =) Mä ostin alkoholitonta valkkaria alkosta ja olikin ihan positiivinen yllätys, hiukka tietty vetinen jälkimaku, mutta muuten ihan mainio juoma, sima tietty vei kyllä voiton eilen!
Nyt sitten meinasin lähteä lasten kanssa piha hommiin ja antaa miehen elpyä rauhassa! Jos vaikka grillailisi iltapäivästä taas, kun noita tarvikkeita ja salaatteja on jääkaappi pullollaan edelleen. Vointi mitä mainioin!
Mukavaa vappupäivää ja hyvää viikonalkua!
neljäs 15+2
Varmaankin teilläkin.. :) Hitsi muuten, enpä tajunnut että olis voinu alkoholitonta punkkua hakea! " Haikeana" vaan eilen katselin kun muut joi punkkua. Olishan sitä nyt tietty lasin voinu juoda, mutta en vaan halunnut.
Oltiin siis kaveripariskunnan luona muutaman muunkin pariskunnan voimin. Oli kyl mukavaa kun isäntäparillekin on tulossa vauveli, marraskuun alussa, niin ei ollut ainoa pömppis paikalla. ;)
Tänään sitten käytiin porukoitten ja siskojen perheiden kesken syömässä ja toisen siskon pihalla skoolattiin vapulle. Mäkin otin vähän kuoharia, ja heti tuli syyllisyys vaikka eipä olis varmaan tarvinnu.. No, huomas ettei oo loppiaisen jälken tullu juotua yhtikäs mitään kun tuntu sekin tippa nousevan päähän, hetkeks. ;)
Masu on jo ihan selkeesti esillä. Kohta varmaan jo " tietämättömätkin" arvaa.. Eipä tuo haittaa. :) Eilen aamulla EHKÄ tunsin ekat liikkeet! En oo tietty varma kun ei aikasempaa kokemusta ole. Mutta jotenkin se muljahdus tuntu erilaiselta kuin vaan aikasemmat vatsan mörinät. Mutta senpä jälkeen ei oo vastaavaa tuntunut että tiedä tuota. Muuten, kuinkas usein niitä sitten " pitäis" tuntua kun niitä alkaa tuntumaan? Siis sitten joskus myöhemminhän pitäis joka päivä ja noin mutta entä tässä vaiheessa?
Ihanaa, alle kaks viikkoa ultraan!!! :) Mieskin oottaa jo kovasti et pääsee näkemään pikkusen! Suukottelee aina masua ja toivottelee huomenet ja hyvät yöt yms. :) Eilen myös sai tält kaveripariskunnan mieheltä vähän " toivoa" kun kuuli ettei se ookkaan niin tavatonta ettei seksiä tipu niin usein ku ennen.. ;) Voi toista, ollu kuulemma jo huolissaan.. Joutuu muuten leikkaukseen sen polvensa kanssa, kierukka revenny, eli sairaslomalla nyt odottaa leikkausajankohdan päätöstä.
Mutta semmosta nytten, ihanan aurinkoisen vapunpäivän jatkoa teille! ulkona on suorastaan KUUMA! :D
Pupu ja masu 17+3
Ja heti alkuun pitää toivotella HAUSKAA VAPPUAATTOA :D
Täällä alkoi tänään rv 17-voi että miten viikot menevätkin nopeasti !!
Masussa on muljattu enemmän ja vähemmän. Illalla siellä oli (tai no puoli yhden aikaan, kun nukkumaan menin) menoa:) Pidin käsiä masulla niin hyvin tuntui, kun siellä pyörittiin.
Ihana ilma on taas:) Mieli vähän ehkä maassa, kun mies lähti juuri prätkällä kaupunkiin (taas). Meneekö se nyt tähän sitten, että mä jään aina yksin kotio kun en kerta voi prätkällä ajella??! Yritän viimeiseen asti olla valittamatta miehelle prätkällä ajamisesta sillä hän kuitenkin maksaa siitä tosi ison summan ja ostihan hän juuri uuden pyöränkin niin TOTTA KAI hän saa ajella. Jotenkin vaan tuntee itsensä yksinäiseksi, kun ei voi osallistua moiseen toimintaan tänä vuonna;( No, pitää koittaa keksiä jotain ja olishan tuota tekemistä....Tänään vaan on ainoa yhteinen vapaapäivä ja yleensä ollaan sunnuntaisin lähdetty yhdessä kahville näin aamupäivällä.
Mun tarvis pestä ikkunoita vielä ja sitten laitella ilmapallot ja serpentiinit, sitten saapi vappu tulla tännekin ;)
käytiin eilen illalla ravintolassa syömässä kaveripariskunnan kanssa ja ruoka oli taas jäääätävän hyvää*slurps*
Vointi on edelleen todella loistava, masu pullottaa ja sekös on kivaa!!!:)
Olettekos jo laittaneet KESÄKUKKIA pihalle? Orvokkeja sun muita? Mä en vielä ole laittanut, pelkään, että ne sitten kuukahtavat, jos laitan liian aikaisin:( Tosin tuskinpa yöpakkasia enää tulee?! HOPE SO!!
Juu mutta ei mulla nyt muuta. Mä taidan mennä pesee yläkerran ikkunat ja sitten lähden minäki johonkin-autolla tosin :)
VIETTÄKÄÄ ILOINEN VAPPU JA SYÖKÄÄ MUNKKEJA MUNKIN (hmmm...)PUOLESTANI :D
Haliterkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" [b][size=2]17+0[/b][/size]