Paljonko sitä ikäeroa sitten saa olla seurustellessa?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinistöllä ja Haukiolla 28 vuotta
Mikä on aivan liikaa. Sale on selkeästi vanhentunut viimeisen vuoden aikana. Oneksi rouvan tuskin tarvitsee omaishoitajaksi ryhtyä kun eläke riittää hoidon järjestämiseen. Säälittää kyllä tuo pariskunta.
miten niin liikaa? Kaikki me vanhenemme ja suhteet perustuvat vapaaehtoisuuteen.
Toki , mutta kun se ikäero on muutaman vuoden, vanhetaan samaan tahtiin. Kun toinen on 40 v ja toinen vaikkapa sen 60+ , niin toinen on vielä aktiivinen keski-ikäinen ja toinen on eläkeläinen ja vanhus. Vanhuksilla tuppaa olemaan kaikenlaista kremppaa ja vaivaa ja jo ulkonäkökin muuttuu vauhdilla, vaikka tekisi mitä.
Tuohan on nyt ihan potaskaa. Kuka tahansa voi sairastua koska vaan ja muuttua kunnoltaan "vanhukseksi".
Jos ihmiset haluaa olla yhdessä niin se on heidän valintansa.
Toki voi käydä noinkin huonolla tuurilla. Varmaa kuitenkin on, että siinä 50+ seuduilla se ikääntyminen ja elimistön rappeutuminen rupeaa näkymään ja tuntumaan jokaisella. Vaikka kuinka ei sitä haluaisi tunnustaa. Näkö ja kuulo huononee, hiukset harvenee, iho menettää joustavuuttaan , nivelet alkaa natista , mieskunto laskee jne, jne. Se on väistämätöntä, vaikka elämäntavat olisi kuinka hyvät tahansa. Tosiasiat on jokaisen syytä hyväksyä, vaikka aikaisemmassa vaiheessa suurikaan ikäero ei tuntuisi merkittävältä, niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa tuntumaan.
Juuri näin. kolmekymppinen ja viisikyppinen voivat olla fyysisesti aika samanlaisia, mutta kun lähestytään eläkeikää alkaa kaikilla ikä tuntumaan. Kuitenkin odotettu elinikä on pitkä, silloin se "yhdessätekeminen" voi olla aika keinotekoista jos toinen on täysin terve 55 v ja toinen ikäisekseen normaalikuntoinen 75 v. Tähän olen päätynyt kun olen seurannut siskoni ja hänen +20 v liittoa ja verrannut omaani (molemmat synnytty samana vuonna).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä hyvä olisi jos molemmat olisi syntyneet samana vuonna. Silloin siinä on jo monta kuukautta ikähaitaria muttei mene liiallisuuksiin.
No itseasiassa miehelläni ja minulla on ikäeroa pari viikkoa ja yhdessä tässä vanhetaan.
Ihmiset vanhenee yhdessä olipa sitä ikäeroa kuinka paljon tahansa.
Ei vanhene. Katsoppa vaikka niitä Salen ja Jennin valokuvia vaikkapa muutaman vuoden takaa ja vertaa nykyisiin. Kumpi on vanhentunut enemmän?
Sä et oikein taida ymmärtää mitä aika tarkoittaa. Me kaikki vanhenemme ihan yhtä paljon ja samaan aikaan. Toki ihmisissä vanheneminen näkyy eri tavoilla ja se täysin luonnollista. Mitä sitten... jos ihmiset tahtoo olla yhdessä niin se on heidän asiansa, eikä ulkopuolisten.
Taidat "hieman" ulkonäkökeskeinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kun tein aikaisemman aloituksen ja kerroin että ikäeromme on seurustelusuhteessa 22 vuotta niin aloitus poistettiin (kahdesti). Kuitenkin presidentillämme on ihan ok olla vielä isompi ikäero suhteessaan?
Pervopappa joka kutsui makuuhuoneeseen todistamaan seksiänne? Miksi ihmeessä sinun on niin kovasti todisteltava jotain, onko päässäsi kuitenkin pieni ääni joka sanoo että ei meillä mitään yhteistä tässä suhteessa ole...
Jos kerran todisteita haluat. Millainen todiste sinulle riittää? Valokuva jossa ollaa käsi kädessä? Sitähän voi pitää kädestä vaikka tytärtään.
Onko sulla päässä joku ääni joka huutaa että toisten rakkaussuhde/onni on väärin koska sinulla on joku pakkomielle ikäerosta?Mene nyt hellimään sitä oletettua tyttistä jo äläkä täällä roiku! Ai niin, tais olla päiväuni. 😂
En kai minä nyt kenekään työpaikalle lähde ketään hellimään. On lisäksi täysin oma asiani missä roikuskelen. Hymiösi jotenkin kuvaavat typeriä kirjoituksiasi.
Ai muikkeli on töissä ja pappa jo eläkkeellä? Hyvin kohtaa elämäntilanteet 😂
20 vuotta ei ole vielä mitään. Itsekin olen seurustellut 15 vuotta nuoremman kanssa.
M47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään, että mies on minua yli 10 vuotta vanhempi. Olen aina mieltynyt vanhempiin miehiin.
N24
Onko sinulla iskän kanssa ongelmia vai kiinnostaako taloudellinen turvallisuus?
Onko sulla? Huono kasvatus on ainakin ollut vai oletko ihan itseoppinut ilkeäksi?
Ei ole ongelmia isän kanssa ja mieskin on samanikäinen kuin itse olen? Et vastannut kysymykseeni kuitenkaan ja se kertoo jotain.
En vastannut kysymykseesi koska en ole kyseinen N24 vaan esitin sinulle vastakysymyksen huonoista käytöstavoistasi.
Mutta minun iskäni on ollut haudassa jo jonkin aikaa ja tottakai taloudellinen turvallisuus kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee raja siinä, et jos toine vois olla toisen lapsi. Eli varmaa joku 15 ehoton maksimi.
Miten tuo liittyy rakkauteen? Keneltä se on pois kun kaksi aikuista ihmistä rakastaa toisiaan.
Eikös tämä oo mielipidekysymys? Siten se liittyy rakkauteen etten ite vois rakastua kehenkää, joka vois iältään olla mun isä tai lapsi. Vastenmielistä. En oo sanonukaa et mikään on keltään pois, kerroin vaan oma mielipiteen kun sitä kysyttiin :)
Minun mielestäni sun mielipide vastenmielinen. Pidät toisten rakkautta vastenmielisenä ja se kertoo susta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään, että mies on minua yli 10 vuotta vanhempi. Olen aina mieltynyt vanhempiin miehiin.
N24
Onko sinulla iskän kanssa ongelmia vai kiinnostaako taloudellinen turvallisuus?
Tienaan ihan mukavasti, ettei kiinnosta miehen rahat. Olen vaan aina ihastunut vanhempiin miehiin. Mitä pahaa siinä on?
N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinistöllä ja Haukiolla 28 vuotta
Mikä on aivan liikaa. Sale on selkeästi vanhentunut viimeisen vuoden aikana. Oneksi rouvan tuskin tarvitsee omaishoitajaksi ryhtyä kun eläke riittää hoidon järjestämiseen. Säälittää kyllä tuo pariskunta.
miten niin liikaa? Kaikki me vanhenemme ja suhteet perustuvat vapaaehtoisuuteen.
Toki , mutta kun se ikäero on muutaman vuoden, vanhetaan samaan tahtiin. Kun toinen on 40 v ja toinen vaikkapa sen 60+ , niin toinen on vielä aktiivinen keski-ikäinen ja toinen on eläkeläinen ja vanhus. Vanhuksilla tuppaa olemaan kaikenlaista kremppaa ja vaivaa ja jo ulkonäkökin muuttuu vauhdilla, vaikka tekisi mitä.
Tuohan on nyt ihan potaskaa. Kuka tahansa voi sairastua koska vaan ja muuttua kunnoltaan "vanhukseksi".
Jos ihmiset haluaa olla yhdessä niin se on heidän valintansa.
Toki voi käydä noinkin huonolla tuurilla. Varmaa kuitenkin on, että siinä 50+ seuduilla se ikääntyminen ja elimistön rappeutuminen rupeaa näkymään ja tuntumaan jokaisella. Vaikka kuinka ei sitä haluaisi tunnustaa. Näkö ja kuulo huononee, hiukset harvenee, iho menettää joustavuuttaan , nivelet alkaa natista , mieskunto laskee jne, jne. Se on väistämätöntä, vaikka elämäntavat olisi kuinka hyvät tahansa. Tosiasiat on jokaisen syytä hyväksyä, vaikka aikaisemmassa vaiheessa suurikaan ikäero ei tuntuisi merkittävältä, niin kyllä se jossain vaiheessa alkaa tuntumaan.
Mitä sitten? Jos kumppanit on onnellisia yhdessä niin mitä se muille kuuluu?
No jos haluaa päätyä vanhuksen hoitajaksi niin asia on ok ja säästäähän yhteiskuntakin näin hoitokuluissa.
Sittenkö asia ei ole ok jos ei halua päätyä vanhuksen hoitajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kun tein aikaisemman aloituksen ja kerroin että ikäeromme on seurustelusuhteessa 22 vuotta niin aloitus poistettiin (kahdesti). Kuitenkin presidentillämme on ihan ok olla vielä isompi ikäero suhteessaan?
Ois kiva tietää mikä lienee moderaattorin motiivi poistella kyseisiä keskusteluja?
Ki-his on yksinhuoltaja.
Olen tällä hetkellä ihastunut minua 12 vuotta vanhempaan mieheen. Surukseni hän ei kuitenkaan ole kiinnostunut parisuhteesta kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pervopappa joka kutsui makuuhuoneeseen todistamaan seksiänne? Miksi ihmeessä sinun on niin kovasti todisteltava jotain, onko päässäsi kuitenkin pieni ääni joka sanoo että ei meillä mitään yhteistä tässä suhteessa ole...
Jos kerran todisteita haluat. Millainen todiste sinulle riittää? Valokuva jossa ollaa käsi kädessä? Sitähän voi pitää kädestä vaikka tytärtään.
Onko sulla päässä joku ääni joka huutaa että toisten rakkaussuhde/onni on väärin koska sinulla on joku pakkomielle ikäerosta?Mene nyt hellimään sitä oletettua tyttistä jo äläkä täällä roiku! Ai niin, tais olla päiväuni. 😂
En kai minä nyt kenekään työpaikalle lähde ketään hellimään. On lisäksi täysin oma asiani missä roikuskelen. Hymiösi jotenkin kuvaavat typeriä kirjoituksiasi.
Työtönkö sen naisen pitäisi olla että olisit tyytyväinen? En ole eläkkeellä, olen yrittäjä ja meillä ei mitään eläkkeitä pidellä... teen töitä niin kauan kun pystyn.
Jälleen tuo typerä hymiösi kruunasi tuonkin typerän kirjoituksesi.
ikä/2 plus 10 on ihan maksimi. Ikä/2 plus 15 on kaikin puolin normaalia.
Vierailija kirjoitti:
ikä/2 plus 10 on ihan maksimi. Ikä/2 plus 15 on kaikin puolin normaalia.
Määrittele normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee raja siinä, et jos toine vois olla toisen lapsi. Eli varmaa joku 15 ehoton maksimi.
Miten tuo liittyy rakkauteen? Keneltä se on pois kun kaksi aikuista ihmistä rakastaa toisiaan.
Eikös tämä oo mielipidekysymys? Siten se liittyy rakkauteen etten ite vois rakastua kehenkää, joka vois iältään olla mun isä tai lapsi. Vastenmielistä. En oo sanonukaa et mikään on keltään pois, kerroin vaan oma mielipiteen kun sitä kysyttiin :)
Minun mielestäni sun mielipide vastenmielinen. Pidät toisten rakkautta vastenmielisenä ja se kertoo susta paljon.
Tais nyt iskee arkaan paikkaan :D vai miks tää täytyy rautalangasta vääntää. En ole tuomitsemassa muita, kyse on siitä etten otse pystyis kiinnostumaan isäni/lapseni ikäsistä.
Annetaanpa toinen esimerkki, jos meis ymmärrykseen. Jos minä en vaikka itse pysty kiinnostumaan selkeästi ylipainoisesta miehestä vaan se olisi musta vastenmielistä. Ei se tietenkään tarkota sitä, että jos hoikka ystäväni rakastuu ylipainoseen mieheen, se heidän rakkaus olis musta vastenmielistä. Nounou, eihän mun siihen mieheen tartte koskee.
Että aivan vapaasti saat ajatella, et mulla on vastenmielisiä mielipiteitä, kunha ne perustuu mun oikeisiin mieipiteisiin. Ei siihen, mitä sä luulet mun ajattelevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais nyt iskee arkaan paikkaan :D vai miks tää täytyy rautalangasta vääntää. En ole tuomitsemassa muita, kyse on siitä etten otse pystyis kiinnostumaan isäni/lapseni ikäsistä.
Annetaanpa toinen esimerkki, jos meis ymmärrykseen. Jos minä en vaikka itse pysty kiinnostumaan selkeästi ylipainoisesta miehestä vaan se olisi musta vastenmielistä. Ei se tietenkään tarkota sitä, että jos hoikka ystäväni rakastuu ylipainoseen mieheen, se heidän rakkaus olis musta vastenmielistä. Nounou, eihän mun siihen mieheen tartte koskee.
Että aivan vapaasti saat ajatella, et mulla on vastenmielisiä mielipiteitä, kunha ne perustuu mun oikeisiin mieipiteisiin. Ei siihen, mitä sä luulet mun ajattelevan.
No miltä susta tuntuu kun sun rakkautta tullaan arvostelemaan että se on vastenmielinen?
Sulla ei ole kovin lahjakas kirjallinen ilmaisu jos et osaa ilmaista itseäsi loukkaamatta toisia ihmisiä...tosin veikkaan että ihan pyrit loukkaamaan tarkoituksellisesti. Huomaan että olet pelkkä kuori, säälin sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtönkö sen naisen pitäisi olla että olisit tyytyväinen? En ole eläkkeellä, olen yrittäjä ja meillä ei mitään eläkkeitä pidellä... teen töitä niin kauan kun pystyn.
Jälleen tuo typerä hymiösi kruunasi tuonkin typerän kirjoituksesi. [/quote
eli et kovin kauaa. 😂 Muikki perii ja etsii viriilin miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kun pikkulasta opettaisi.
Järkevä ja hyvätapainen ihminen kommentoisi esim näin: Hyväksyn muiden suhteissa ikäerot täysin ja se on heidän oma asiansa, mutta itse en sellaiseen suhteeseen halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miltä susta tuntuu kun sun rakkautta tullaan arvostelemaan että se on vastenmielinen?
Sulla ei ole kovin lahjakas kirjallinen ilmaisu jos et osaa ilmaista itseäsi loukkaamatta toisia ihmisiä...tosin veikkaan että ihan pyrit loukkaamaan tarkoituksellisesti. Huomaan että olet pelkkä kuori, säälin sinua.
Pappa vetosi ihan tunteisiin. Limaukko olet silti.
No jos haluaa päätyä vanhuksen hoitajaksi niin asia on ok ja säästäähän yhteiskuntakin näin hoitokuluissa.