Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opettajat kiva palata pian takaisin töihin uuden lukuvuoden pariin?

Vierailija
26.07.2018 |

Pitkän loman loppu alkaa häämöttää... Miltä tuntuu?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavalta, olen suunnitellut jo tulevaa lukuvuotta pitkin kesää. Kun pitää silmät auki, saa hyviä ideoita opetukseen ihan ympäröivästä maailmasta.

T. 6. luokan ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö, eikö muita opettajia? :( 

Vierailija
4/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kiinnosta yhtään, jos rehellisiä ollaan. Mikä on sellainen ammatti, missä mennään riemusta kiljuen loman jälkeen töihin?

Vierailija
5/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa, että sairastelukierre alkaa taas. Söin keväällä monta antibioottikuuria peräkkäin ja kävin töissä astmapiipun ja kortisonisuihkeen sekä allergialääkkeiden voimin. Kesä riitti juuri toipumiseen, mutta työtila ei liene kesän aikana ihmeparantunut. Päinvastoin ilmastointi on ollut poissa koko kesän ja luokka haisi viemärille, kun kävin kesällä hoitamassa työasiaa. Pitänee mennä hyvissä ajoin tuulettelemaan...

Näitä sisäilmaongelmaisia kouluja on paljon. Osa lapsista reagoi enemmän, osa vähemmän. Opettajillahan vika löytyykin aina korvien välistä...

Vierailija
6/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kiinnosta yhtään, jos rehellisiä ollaan. Mikä on sellainen ammatti, missä mennään riemusta kiljuen loman jälkeen töihin?

Oikein mielelläni menin takaisin töihin. Olen hoitaja.

Vierailija
7/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kesä on ollut niin p*llystä että en muuta haluakaan kuin päästä takaisin töihin ja saada muuta ajateltavaa. Kaksi pitkää viikkoa vielä, äh.

Vierailija
8/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota lomaa vielä pari viikkoa. Saman verran kuin jouluna tai 2xhiihtolomaa. Riippuu aina siitä näkökulmasta, josta asiaa tarkastelee...

Vierailija
9/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tykkäisin kyllä, mutta luontainen unirytmini on hiukan, huom, onneksi vain hiukan erilainen, mutta häiritsevä kuitenkin. Näin kesälomalla voi hyvin mennä nukkumaan silloin kun oikeasti väsyttää ja herätä n. 8 tunnin yöunien jälkeen virkeänä. Toki työaikoina eletään työn mukaan eikä valiteta.

Mutta, on mahtavaa nähdä ihanat oppilaat, olen luokanopettaja ja jatkan saman luokan kanssa. Ja tykkään arjestakin noin yleisesti, kaikesta reippaasta tekemisestä. Sitäpaitsi luokkahuoneeni on yleensä mukavan viileä, joten sinne menee todella mielellään, jos kelit jatkuvat lämpiminä.

Vierailija
10/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kesä ole ollut virallisesti lomaa, vaan olen ollut työttömänä. On pitänyt tehdä suunnitelma työkkärille ja kuitata, että olen lukenut sen ja sen asian netistä ja kuitata, kun olen tehnyt suunnitelman mukaisia toimenpiteitä (tilannut työpaikkavahdin) jne.

Pahinta on ollut kitkuttaa ansiopäivärahalla, jota jouduin odottelemaan ja tietysti omavastuuviikkokin oli aluksi. Nyt sitten kun tuet on alkaneet rullata, pääsenkin takaisin töihin.

Kotona kärvistellessä kesä mennyt, sen verran laskuja ja velkoja on, ettei voinut ajatellakaan mitään kesälomareissua.

Moni opettaja on nykyään kesät työttömänä, en ole ainoa.

Että miltä se nyt sitten tuntuu kun työt taas alkaa, ei oikein miltään. Töitä on pakko tehdä silloin kun niitä on. Ehkä tuntuisi toisenlaiselta, jos olisi vakivirka ja joskus oikeaa lomaa ja lomalle lähtiessä tietäisi, mihin palaa syksyllä. Nyt sitä joutuu lähtemään milloin minnekin päin Suomea jonkun äitiyslomalaisen tai virkavapaan sijaiseksi.

Vierailija
11/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viimeinen työttömyyskesä päättyy ensi viikolla! 1.8. alkaen olen viranhaltija. JES. Loppuu nämä kesäköyhyydet.

Paluu töihin sinänsä on aina kamalaa. En viitsisi. Olisi kiva saada palkka tekemättä mitään... Toivottavasti helteet helpottaa, kun vanhassa koulussa, kolmoskerroksessa iltapäiväauringon puolella on tosi tukalaa. Ilmastoinnista ei tietoakaan, taidan viedä kotoa hyrrätuulettimen.

Vierailija
12/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla viimeinen työttömyyskesä päättyy ensi viikolla! 1.8. alkaen olen viranhaltija. JES. Loppuu nämä kesäköyhyydet.

Paluu töihin sinänsä on aina kamalaa. En viitsisi. Olisi kiva saada palkka tekemättä mitään... Toivottavasti helteet helpottaa, kun vanhassa koulussa, kolmoskerroksessa iltapäiväauringon puolella on tosi tukalaa. Ilmastoinnista ei tietoakaan, taidan viedä kotoa hyrrätuulettimen.

Montako vuotta olet tehnyt opettajan töitä ennen viran saamista?

Vierailija
13/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa opet hehkuttavat alavalintaansa ja näin heinäkuun lopussa alkaa taas se valitus. Siskoni on opettaja ja alkoi jo kaksi viikkoa sitten stressaamaan töitä ja surkuttelemaan kuinka taas pitää palata töihin. Ja lomaa oli silloin hänellä vielä 4 viikkoa jäljellä! Itsellä alkoi samaan aikaan loma, joka kestää sen neljä viikkoa yhteensä. Uskomatonta touhua.

Vierailija
14/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa, että sairastelukierre alkaa taas. Söin keväällä monta antibioottikuuria peräkkäin ja kävin töissä astmapiipun ja kortisonisuihkeen sekä allergialääkkeiden voimin. Kesä riitti juuri toipumiseen, mutta työtila ei liene kesän aikana ihmeparantunut. Päinvastoin ilmastointi on ollut poissa koko kesän ja luokka haisi viemärille, kun kävin kesällä hoitamassa työasiaa. Pitänee mennä hyvissä ajoin tuulettelemaan...

Näitä sisäilmaongelmaisia kouluja on paljon. Osa lapsista reagoi enemmän, osa vähemmän. Opettajillahan vika löytyykin aina korvien välistä...

Äläpä pohjusta sairaslomaa. Menet töihin kiltisti ja kannat kortesi kekoon, kuten kaikki muutkin. 

Vierailija
15/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla. Menen lukuvuoden mittaiseksi sijaiseksi uuteen kouluun enkä ole vielä nähnyt tulevia luokkalaisiani enkä työkavereita. Ideoinut olen jo paljon tulevaa vuotta ja on ihanaa päästä taas oppilaiden pariin sekä myös vähän tienaamaan :)

Vierailija
16/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisesta kesälomasta jää muistot kauniit

jäi iholleni hiekkaa rannan autioituneen...

Vierailija
17/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää pari viikko lomaa jäljellä.... Mutta ihan jees palata!

Vierailija
18/44 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
19/44 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toukokuussa opet hehkuttavat alavalintaansa ja näin heinäkuun lopussa alkaa taas se valitus. Siskoni on opettaja ja alkoi jo kaksi viikkoa sitten stressaamaan töitä ja surkuttelemaan kuinka taas pitää palata töihin. Ja lomaa oli silloin hänellä vielä 4 viikkoa jäljellä! Itsellä alkoi samaan aikaan loma, joka kestää sen neljä viikkoa yhteensä. Uskomatonta touhua.

Mieheni on opettaja eikä ole vielä alkanut valittaa ja surkutella. Ja tuskin aloittaakaan, kun ei ole sitä ennenkään tehnyt. On tyytyväisenä lomalla ja sitten menee tyytyväisenä töihin.

Vierailija
20/44 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loman loppuminen on aina ikävää, mutta onneksi se loppuu mulla vasta syyskuun alussa. Sitten jaksaa kun odottaa syyslomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi