Tuleva ekaluokkalainen paiskasi banaanin lattiaan mielenosoituksena!
Ja sitten se apina ulvoi sitä, kun en päästänyt enää ulos ilman, että syö lounasta ennen sitä. Tosin ruoka-aika meni jo. Kannattiko alkaa kiistellä taas ruoka-aikana ja missata kavereiden näkeminen ulkona. Ensin kieltäytyi syömästä tarjottua ruokaa ja sitten varasti lautaseltani nauraen yhden makaronin, jonka käskin sylkeä pois, koska varasti ja lokkeili sen minun lautaselta ilman lupaa. Toisten lautaselta ei oteta mitään sormilla. Ja paiskasi vielä pöydällä olleen banaaninkin lattiaan, kun jatkoi ulvomista ja päätin, että jos tarjottu ruoka ei kelpaa ulvomatta, niin ottakoon itse banaanin. Käskin nostaa banaanin ylös ihan itse ja luututa itse se banaanimössö lattiasta rätillä. Mitäs minä tässä jankkaan turhaan ja tuputan väkisin ruokaa lapselle, joka päättänyt elää taas aamusta iltaan parilla keksillä, mutta ennen ulos menemistä pitää syödä. Jos ei osata vastata asiallisesti syökö vai ei, mutta jos sanoo ei, niin minua ei enää pompotella sen viidettä kertaa ulvomalla, että olisin sittenkin halunnut. Sitten yrittää väkisin pukea kenkiään ja ottaa avaimia minun laukusta lähteäkseen ulos lävähtäneestä ulosmenokiellosta välittämättä.
Kommentit (17)
Miksi olet ajanut lapsen npin epätoivoiseen tilanteeseen? Kayso peiliin ja mieti miten sinä toimit. Sinun tehtäväsi on huolehtia ilmapiiristä ja saada asiat toimimaan ilman draamaa
Nämä ilkeiden äitien nurkkaan ajetut lapset säälittää todella
Jos ei syö niin ei syö. Kysy siltä haluaako tulla huostaanotetuksi.
Eli sinä käyttäydyt kuin mielipuolinen tyranni ja kuitenkin oletat, että lapsesi osaisi käyttäytyä hyvin.
Kannattaa ehkä kertoa lapselle säännöt ja seuraukset etukäteen. Esim. jos ei maista ruokaa niin ei pääse ulos. Jos sotkee niin täytyy itse siivota.
Niin ei tartte sitten raivota lapselle ja näyttää huonoa esimerkkiä.
Kyllä lukioikäiseltä odottaisi jo hieman aikuisempaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Valitse taistelusi, tossa ei ole päätä ei häntää.
Jep. Tämä on vain pieni osa kaikesta siitä, miten tämä tulevaisuuden nero jaksaa vängätä.
Kuulemma kouluunkaan ei haluaisi mennä. Sanoin, että koulu ei ole vapaaehtoinen. Se on pakollinen. Jos lintsaa eikä kiinnosta, niin siitä tulee merkintöjä. Sitten selvitetään, onko vika valehtelevassa lapsessa vai välinpitämättömissä vanhemmissa jos lapsi ei ilmesty kouluun... ja ihan vaan tiedoksi, että minulla on yksi kaveri, jonka lapsi on otettu sossujen huostaan just sen takia, kun koulu ei kiinnostanut aikanaan...Jonkun ajan päästä lapsi kysyi että puhunko totta siitä kaverista. Niin onko äiti valehtelija vai onko äiti taivahan tosissaan. No haluaako kokeilla onneaan että toimiiko maailma hänen tavalla vai miten?
Saa nyt sitä ulosmenoa odottaa vähintään välipalaan asti, koska seuraava ruokatarjoilu on vasta sitten ja omin päin ennen sitä varastettuja ruokapaloja ei lasketa.
Miksi äiti on se joka aina määrää kaiken? Sen mihin mennään ja mihin aikaan? Niinpä niin. On tylsää olla alamainen, kun pomona olisi kivempaa, mutta banaanistakin kieltäytyvän nälkäisen apinan kompetenssi projektienhallintaan ei riitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ehkä kertoa lapselle säännöt ja seuraukset etukäteen. Esim. jos ei maista ruokaa niin ei pääse ulos. Jos sotkee niin täytyy itse siivota.
Ihan perussääntöjähän nämä ovat ja lapsi tietää ne. Ap
Miksi ihmeessä se kersa otti makaronin sun lautaselta suuhunsa jos oli juuri kieltäytymyt sitä syömästä omalta lautaselta? Ja sit sinä tarjosit banaania?
Se että kirjoitat kiukkuisena tänne tuollaisen sekavan selityksen kertoo siitä että sulla ei ole homma hanskassa. Ja se taas tulee johtamaan siihen että kusessa olet sen lapsen kanssa.
Kuten joku jo sanoi, niin valitse taistelusi, sotaa et tuolla tavalla voita. Jos lapsi ei halunnut syödä lounasta, niin olisit vaan antanut olla, sanonut rauhallisesti että seuraava ruokailu on sitten välipala aika, ja antanut mennä leikkimään ulos siihen asti, mitä järkeä on näillä helteillä lasta pakottaa sisällä olemaan. Ei ole syytä antaa itsensä riehaantua tuollaisesta pikku jutusta, teit nyt kärpäsestä härkäsen.
Niin, miksi otti sen makaronin tietäen että se on huonoa käytöstä kun olisi saanut omankin lautasen jos olisi kelvannut. Tarjosin banaania lopulta vastauksena siihen että monen tarjouksen jälkeen minun tarjous ei kelvannut eli se oli tarjous itsepalvelusta ja jos haluaa palvella itse itseään niin voi ottaa esim. banaania sitten jos haluaa. Ei halunnut. Heitti sen lattiaan. Sekö on lapsen etu että lähtee moneksi tunniksi ulos leikkimään ilman syömistä ja juomista? Kyllä näillä helteillä pidetään huoli siitä, että tuolla ulkona ollaan edes hyvin tankattuja eikä hortoilla pelkillä välipaloilla. Olisiko pitänyt palkita huonosti käyttäytyvä lapsi antamalla hänelle ulos eväät mukaan? Siitä hän olisi varmasti tykännyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi otti sen makaronin tietäen että se on huonoa käytöstä kun olisi saanut omankin lautasen jos olisi kelvannut. Tarjosin banaania lopulta vastauksena siihen että monen tarjouksen jälkeen minun tarjous ei kelvannut eli se oli tarjous itsepalvelusta ja jos haluaa palvella itse itseään niin voi ottaa esim. banaania sitten jos haluaa. Ei halunnut. Heitti sen lattiaan. Sekö on lapsen etu että lähtee moneksi tunniksi ulos leikkimään ilman syömistä ja juomista? Kyllä näillä helteillä pidetään huoli siitä, että tuolla ulkona ollaan edes hyvin tankattuja eikä hortoilla pelkillä välipaloilla. Olisiko pitänyt palkita huonosti käyttäytyvä lapsi antamalla hänelle ulos eväät mukaan? Siitä hän olisi varmasti tykännyt. Ap[/quote
Käyt vielä selkeästi kuumana. Aikuisena sinun pitäisi ajatella omaa käytöstäsi, kun vastassa on pieni lapsi. Miten olet ajautunut tällaiseen tilanteeseen? Miten lapsesi herättää sinussa tuollaisen raivon. Olen nyt enemmän huolissani sinusta ja minkälaisessa tilanteessa lapsi joutuu elämään, kun teillä on noin tulehtuneet välit. Nyt olisi aika hakea apua.
Äitihullu siellä taas raivoissaan lapsiparalle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perussääntöjähän nämä ovat ja lapsi tietää ne. Ap
Mitä sinä sitten vänkäät lapsen kanssa jos kerran tietää jo säännöt. Toteat asian niinkuin se on ja lopetat olemasta lapsen tasolla.
Ja lakkaat haukkumasta lasta (ellei se ole joku teidän perheen arvokas tapa ja haluat lapsen oppivan haukkumaan itseäsi ja muita, ja mikä omasta mielestäni pahinta, itseään).
Huhhuh, onneksi nykymaailmassa voi valita myös lapsettoman elämän. 😰 En itsekään tietäisi miten toimia tuollaisessa tilanteessa – onneksi minun ei koskaan tarvitsekaan.
Ai tää olikin äitihullu, mitä sä sielä lastesi kanssa olet, mene vaikka rannalle nauttimaan elämästäsi ja anna miehesi hoitaa lapset.
Apua apuuua apuuuuva...apua apua... :'D Ap
Kello kahden maissa lapsi söi vähän sitä pääruokaa ja jonkin ajan päästä jälkiruoaksi banaanismoothieta. Lapsi pääsi sitten ulos. Kello 16.30 tarjosin päivällistä. Edelliseen lounastaisteluun kyllästyneenä sietoraja on aika nollissa. 2,5 pyynnön jälkeen päätin syödä itse lapsen annoksen ja jättää lapsen ilman päivällistä, kun lapsi päätti aloittaa ruokapöydästä pois pomppimisen ja keksi sitten vielä alkaa pelätä ja kiljua paniikissa jotain kärpästä! Hoitoon tuo hullu varmaan joutuu ennen pitkää. Olen empaattinen ihminen tiettyyn rajaan asti, mutta keksityt pelot on kyllä jo hengen heikkoutta ja huonoa käytöstä. Kaipa joku jaksaa semmoisia ammatikseen kuunnella ja tsempata kun tarpeeksi maksetaan ja hokea, että sul on oikeus sun tunteisiin. Joo tunne vapaasti mitä haluat, mutta pidä turhat mölyt sisässäs. Metsään tuo lapsi pitäisi viedä tutustumaan oikeasti pelottaviin eläimiin. Tokko tuota apinaa elukatkaan kestäis. Ap
Valitse taistelusi, tossa ei ole päätä ei häntää.