Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomea pidetään jotenkin kauniina maana?

Vierailija
26.07.2018 |

Tottakai pidän kauniina kotimaista järvimaisemaa mutta olisihan se kauniimpi jos taustalla olisi jylhät vuoret.
Ja tällaisia maita missä on kaikki kolme järviä, metsää ja vuoria löytyy vaikka kuinka.
Suomi on korkeintaan keskiverto.

Mutta nämähän on tietysti makuasioita :)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla ei ole saimaannorppia.

Eikä siiderivalaita.

Vierailija
2/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Toki Suomen luonto on puhdas, mutta kaunis... Eipä oikeastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvissä ja metsissä on eroa, kuten viineissä. Vuoristoa Suomessa ei ole, mutta sen verran korkeuseroja ettei maa ole plättä. Näin syntyy kaunis maa.

Vierailija
4/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvilla yritetään myydä, kuten vaikka se että joulupukki asuu lapissa. Lapissahan itsessään ei ole mitään nähtävää, ankeaa tunturia, hyttysiä ja joitain pieniä mäennyppylöitä lääni täynnä. Ruma paikka johon turistit eivät toista kertaa tule.

Silti jänkhat lanaa moottorikelkoillaan lentokenttää pidemmäksi.

Vierailija
5/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa ja Ruotsissa on kaunista luontoa, Suomessa ei niinkään. Helsinkikin on kaunis siksi että se on venäläisten rakentama arkkitehtuuriltaan, kukaan turisti ei mene vantaalle tai espooseen ihailemaan yhtään mitään. Tai ehkä Nuuksiossa käyvät haistelemassa viereisen jätteenkäsittelylaitoksen tuoksuja ja kuuntelemassa kun Airbussit lentää pään yli.

Vierailija
6/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä ymmärrän, että talvinen, luminen Lappi ja revontulet ovat vaikuttava ja eksoottinen kokemus kauempaa etelästä tulleille turisteille, mutta Suomen luonnon kauneudesta se ei tosiaan kokonaisuudessaan paljon kerro. Ja etelässä, (ainakin siellä, missä itse asuin), suurin osa metsistäkin oli kunnon ryteikköä hirvikärpäsineen ja hyttysineen. 

Vierailija
7/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Toki Suomen luonto on puhdas, mutta kaunis... Eipä oikeastaan. 

Voivoi, jos asuisitte joitain vuosia Suomesta, huomaisitte kyllä miten kaunis ja erityinen Suomi onkaan.

Ja tiesittekö: Meiltä saa tutkitusti maailman puhtainta ruokaa!

Vierailija
8/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivoi, jos asuisitte joitain vuosia Suomesta, huomaisitte kyllä miten kaunis ja erityinen Suomi onkaan.

Siksi ap sanoikin, että keskiverto koska kehnompia maita löytyy myös paljon.

Vierailija
9/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun maassa, jossa on saasteongelma, joten tiedän kyllä Suomen hyvät ja huonot puolet ;) Nyt oli kyse luonnon kauneudesta pelkästään. Sekin toki katsojan silmässä.

Vierailija
10/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimaa on upea, se on aivan omanlaisensa alue koko maailmassa.

Vierailija
11/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjassa ja Ruotsissa on kaunista luontoa, Suomessa ei niinkään. Helsinkikin on kaunis siksi että se on venäläisten rakentama arkkitehtuuriltaan, kukaan turisti ei mene vantaalle tai espooseen ihailemaan yhtään mitään. Tai ehkä Nuuksiossa käyvät haistelemassa viereisen jätteenkäsittelylaitoksen tuoksuja ja kuuntelemassa kun Airbussit lentää pään yli.

Ruotsi on aika pitkälti Suomen näköinen, mutta Norja on jo ihan eri luokkaa toki. Tanska on Pohjoismaista tylsimmän näköinen. Islanti ja Norja tosiaan ainoat luontokohteet.

Vierailija
12/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ainakin Espoo on alkukesästä oikea paratiisi vehmaudessaan, kukkineen ja kauniine kartanoineen! Niin monta kertaa olen ihan suomalaisena näitä ihaillut!

Vierailija
13/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voi johtua myös siitä, että olet itse suomalainen, etkä osaa arvostaa/ nähdä mitään erikoista sellaisessa, mitä olet nähnyt koko ikäsi.

Jollekin, joka asuu vuoristojen keskellä, saattaa vuoreton järvimaisema näyttää erikoisen hienolta. Jollekin, joka asuu keskellä saasteita jossakin miljoonakaupungissa, saattaa ihanan raikas ja kuulas Suomen ilma kauniine, selkeine maisemineen näyttää valtavan upealta.

Itse kävelin taannoin metsässä ja yhtäkkiä havahduin tajuamaan, kuinka kaunista siellä olikaan. Samanlaista ei pääse monissa maissa kokemaan.

Vierailija
14/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiseen luonteeseen kuuluu haukkua omaa ja kehua ulkomaista.

Vierailija
15/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristo on hyvin ainutlaatuinen, sellaista ei paljoa Ruotsin lisäksi missään ole.

Vierailija
16/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on myytinmurtaja-ainesta. Arvostan.

Vierailija
17/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kyllä ymmärrän, että talvinen, luminen Lappi ja revontulet ovat vaikuttava ja eksoottinen kokemus kauempaa etelästä tulleille turisteille, mutta Suomen luonnon kauneudesta se ei tosiaan kokonaisuudessaan paljon kerro. Ja etelässä, (ainakin siellä, missä itse asuin), suurin osa metsistäkin oli kunnon ryteikköä hirvikärpäsineen ja hyttysineen. 

Samat revontulet ja paremmat laskettelurinteet löytyvät Norjasta ja Ruotsista noilla lakeuksilla. Miksi turisti valitsisi Suomen, ellei valtio subventoi lentojen hintoja alaspäin ulkomaisille (Huom. Ei suomalaisille) turisteille.

Vierailija
18/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saimaa on upea, se on aivan omanlaisensa alue koko maailmassa.

Sehän se onkin, että kun tuo Saimaa on aina tuossa silmien edessä, niin ei se enää kummoselle näytä. Kaikkeen turtuu.

Vierailija
19/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat revontulet ja paremmat laskettelurinteet löytyvät Norjasta ja Ruotsista noilla lakeuksilla. Miksi turisti valitsisi Suomen, ellei valtio subventoi lentojen hintoja alaspäin ulkomaisille (Huom. Ei suomalaisille) turisteille.

Jep, olen samaa mieltä ja itsekin ihmetellyt samaa.

Vierailija
20/51 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni paikka maailmassa on tosi kuivaa ja karua. Sen huomaa kun tulee takaisin Suomeen miten vihreää ja kaunista täällä on!

Samoin talvella kun on lumivappa maiseman yllä. Tosi kaunista verrattuna johonkin betoniviidakkoon.