Swappie kokemuksia?
Eli kyseisestä paikasta aattelin hommata kännykän. Itseä mietityttää vain sen luotettavuus, eli kannattaako? Käytetty on aina käytetty, vaikka mitä lupailisi. Uudessa voin olla varma että kännykkää eivät muut ole käyttäneet ja siksi pitäisi toimia moitteetta. Yritys lupaa puolen vuoden takuut ja toimivuuden.
Kysyn siis kokemuksia, pitääkö lupaukset paikkaansa?
Kommentit (65)
Mä ostin aikoinaan iPhone 7 puhelimen. Tuli viikossa kotiin ja toimi kuin unelma.
Mut huomasin, et akun kapasiteetti oli "huolto"-tilassa, vaikka lupasivat moitteettomassa tilassa olevan puhelimen. Ei silleen mitään moitittavaa, mut ärsyttää vaan tuo akun nopea "kuihtuminen"...
Itse tilasin swappielta iphone 7. Nopea toimitus ja akun kapasiteetti 96%. Sitten noin 4pv päästä toimituksesta ilmeni jo ensimmäinen vika. Sormenjälkitunnistin on puolikunnossa. Se kyllä harmittaa sillä puhelimen kuntoluokitus tilattaessa ”Erittäin hyvä”. Sormenjälkitunnistin ei siis ota eikä suostu tallentamaan. Muutenkin hidas puhelin verrattuna uuteen. Ymmärrettävää kun kätetyn ostaa mutta silti!
Eilen tilasin, katsotaan mitä tuleman pitää.
Itsekkin mietin ostaisiko sieltä iphone 7. En tiedä kyseisestä firmasta juuri mitään ja etsinki googlesta hakusanalla "vauva.fi swappie" - tämä löytyi. Kommenttien perusteella riippuu minkä valitsee. Akku on jollain ollut 85% kapasiteetti ja jollain toiminut moitteettomasti. Budjettikin on n.300e. Taidan miettiä vielä ja katsella lisää.
Tilasin eilen sieltä iphone 6s plussan, läpinäkyvät suojakuoret ja ammattilaisen asentaman panssarilasin. Maksoi 340€ ja puhelimen kuntoluokka on hyvä, katsotaan mitä tulee.
mä tilasin tänää ip 22.12.2019 siis ja tänään on sunnuntai nii tuleeko se kauppaan vai kotiinkuljetus. mietin vain että tuleeko se vasta maanantaina eli huomenna vai keskiviikkona ku onks se sillee tiistaina se ei voi tulla
Tilasin ip 8 tiistai aamulla ja nyt on torstai päivä. Mietin että mitä sieltä tulee ja milloin. Toivoisin että se tulee huomenna mutta en usko.
TODELLA HUONOJA KOKEMUKSIA, ÄLKÄÄ OSTAKO SWAPPIELTA! Hullua ostaa käytettyä tekniikkaa tähän hintaan, kaverilta ehkä 50-100e on ok...
etskimou kirjoitti:
Mä ostin aikoinaan iPhone 7 puhelimen. Tuli viikossa kotiin ja toimi kuin unelma.
Mut huomasin, et akun kapasiteetti oli "huolto"-tilassa, vaikka lupasivat moitteettomassa tilassa olevan puhelimen. Ei silleen mitään moitittavaa, mut ärsyttää vaan tuo akun nopea "kuihtuminen"...
Tarvikeakku ei välttämättä kestä yhtä hyvin kuin Applen alkuperäinen tai tue älykästä latausta. Samoin, jos puhelimeen on jouduttu vaihtamaan näyttö, värit voivat olla täysin pielessä, kun sitä ei ole kalibroitu ja se ei tue truetone teknologiaa. Ostaja ei koskaan tiedä millaisen puhelimen käteensä saa.
täytyyhän niiden voittoakin tehdä :D
Olen ostanut lapsille useamman kerran swappielta mutta pienempiä/halvempia puhelimia. IPhone SE (vanha malli) x 2 ja taisi olla kerran 5:nenkin. Kukin puhelimista on täyttänyt tehtävänsä eli toiminut hyvin lapsella vuoden-kaksi. Olisi kestänyt pitempäänkin varmasti mutta lasten käsissä puhelimet kolhuuntuvat nopeammin. Kun per puhelin hinta on ollut noin 150e niin olen ollut tyytyväinen.
Kallista puhelinta en tuolta ostaisi ellei olisi sitten luokituksella käyttämätön tai jotain vastaavaa.
Myynnissä huijaavat. Olin myymässä vanhaa puhelintani, joka oli täysin moitteettomassa kunnossa ulkoisesti, mutta sitten laittoivat viestiä, että ei voi maksaa 20€ enempää koska näytössä muka valkoinen piste, jonka takia näyttö pitäisi vaihtaa ennen myyntiin laittamista. Sanoivat vielä että jälki on voinut tulla näytön vaihdossa, mutta siihen puhelimeen ei oltu ikinä mitään huoltoa tai näytönvaihtoa jouduttu tekemään.
Olen ostanut sieltä iPhone X:n ja tyytyväinen olen. Toki missään käytetyssä akku ei ole uuden veroinen, mutta riittää kuitenkin koko päivän ahkeraa käyttöäkin ja yöksi langattomalle lataustasolle yöpöydälle lataukseen. Ja maksoi vain noin puolet uudesta. Ulkokuoresta ei näe käytännössä mitään käytön merkkejä.
Laitetaas tännekin omat kokemukset vaikka vanha ketju.
Tytölle tilattiin erittäin hyvä kuntoluokan iphone 11 pro swappielta. Näytön alapuolella oli klohmu joka ei enää mielestämme ollut mitenkään "huomaamaton". Näyttö oli ilmeisesti vaihdettu, eikä käytetty applen alkuperäistä näyttöä kun oli selvästi ruskeampi (myönsivät että saattaa olla tarvikenäyttö). Huomasi selvästi kun aito iphone vieressä - ja kyllä testattiin samoilla asetuksilla mm true tone. Akku oli myös aika finaalissa (82%). Lähti siis heti palautukseen kun mielestämme ei vastannut "erittäin hyvää" puhelinta, katsotaan miten rahat saa takaisin - ainakin asiakaspalvelu oli ystävällinen. Mielestäni puhelimista pitäisi kertoa akun kunto ja se onko näyttöä/osia vaihdettu ja onko käytetty alkuperäisiä osia. Varmaan hyvä kauppa jos pääsee paikan päälle varmistaman puhelimen kunnon.
Tytölle tilattiin sitten käytetty puhelin Jct huollosta. Se aikakin kertoo akun kunnot (tässä oli 95%). Ja kun liike sattui olemaan lähempänä niin pystyttiin varmistamaan paikan päällä että näyttö oli/näytti aidolta. Jct.lläkin 12kk takuu. Aika näyttää oliko hyvä paikka ostaa (tytön aiempi iphone x ostettiin Telian recycletistä ja se on nyt 2 vuotta toiminut moitteetta ja menee nuoremmalle siskolle vielä käyttöön, akku siinä nyt 2 vuoden jälkeen 88% kunnossa).
Mietin swapielta tilaamista, mutta löysin myös samoja puhelimia Telialta, fonumista sekä backmarket verkkokaupoista, joten pitää vielä katsella hintoja. Kiva että aika monesta verkkokaupasta nykyään kuitenkin saa edullisempia käytettyjä puhelimia.
Aivan paska, en enää koskaan ota swappieta. En edes lähde purkamaan, mutta näyttää siltä että jo toinen sieltä haettu puhelin 2pvä sisällä paskana.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoavat iPhone 8 430€ ja myyvät 599€ :D
Sisi ihan okej, he atrkastavat ouhelimen aj täytyyhän heidänkin elää. Ainaostaan se on huonoa ettei puhelimista oel kuvia että itse näkee ulkoisemn kunnon. mresellissa on. He myyvät eri laatuisia , kuin uusi ja paljon käytettyyn asti. Mutta kuvat ja yksilöllinnen kertomus mikä on puhelimesa hintaa lenbatva olisi hycvö. Akkuakin voi käsitellä monella tapaa. Mulla akku ei kulu.
Partse kirjoitti:
Laitetaas tännekin omat kokemukset vaikka vanha ketju.
Tytölle tilattiin erittäin hyvä kuntoluokan iphone 11 pro swappielta. Näytön alapuolella oli klohmu joka ei enää mielestämme ollut mitenkään "huomaamaton". Näyttö oli ilmeisesti vaihdettu, eikä käytetty applen alkuperäistä näyttöä kun oli selvästi ruskeampi (myönsivät että saattaa olla tarvikenäyttö). Huomasi selvästi kun aito iphone vieressä - ja kyllä testattiin samoilla asetuksilla mm true tone. Akku oli myös aika finaalissa (82%). Lähti siis heti palautukseen kun mielestämme ei vastannut "erittäin hyvää" puhelinta, katsotaan miten rahat saa takaisin - ainakin asiakaspalvelu oli ystävällinen. Mielestäni puhelimista pitäisi kertoa akun kunto ja se onko näyttöä/osia vaihdettu ja onko käytetty alkuperäisiä osia. Varmaan hyvä kauppa jos pääsee paikan päälle varmistaman puhelimen kunnon.
Tytölle tilattiin sitten käytetty puhelin Jct huollosta. Se aikakin kertoo akun kunnot (tässä oli 95%). Ja kun liike sattui olemaan lähempänä niin pystyttiin varmistamaan paikan päällä että näyttö oli/näytti aidolta. Jct.lläkin 12kk takuu. Aika näyttää oliko hyvä paikka ostaa (tytön aiempi iphone x ostettiin Telian recycletistä ja se on nyt 2 vuotta toiminut moitteetta ja menee nuoremmalle siskolle vielä käyttöön, akku siinä nyt 2 vuoden jälkeen 88% kunnossa).
akku 82% on melkein käytetty. HYvän en aika ei se ole finaalissa , mitä te oikein olette, kiusaqajiako? Heidän kyllä pitäisi laitta akyvia puhelimesta jotaa näkee ko. puhelimen ulkisen kunnon aj mitä on vaidhdettu. Aina olisi heidän käytettäväa lkuperäisisa osia
Erehdyin tilaamaan iPhone 7 Plussan Swappielta ja sen piti olla kuntoluokitukseltaan erittäin hyväkuntoinen. Sieltä lähetettiin ulkoisesti siisti mutta selvästi loppuunkulunut laite - latausliitin toimi heti erittäin huonosti ja akun kapasiteetti todella huono. Lähetettyäni laitteen huoltoon sieltä tuli sama laite takaisin kiillotettuna - liittimelle tai akulle ei oltu tehty mitään.
Itse toki olin typerys, kun en palauttanut laitetta heti 14 päivän sisällä ja vaatinut rahoja takaisin.
Huijarifirma, joka kannattaa kiertää kaukaa!
Tuleeko puhelin postilaatikkoon koska ei ollut vaihtoehdossa lähintä postipistettä