Minulle on sanottu ettei kilpirauhassyöpä.ole vaarallinen!
Kommentit (10)
Newsflash, kilpirauhassyöpä on yleisnimitys, syövän vaarallisuus riippuu syövän tyypistä joita on useita.
Syöpä on aina vaarallinen, ellei sitä hoideta. Tästä poikkeuuksena ehkä vanhustn basaliooma ja vanhojen miesten eturauhassyöpä, jotka etenevät usein niin hitaasti, että potilas ehtii kuolla johonkin muuhun. Tällöin ei kannata hoitaa dyöpää, koska hoidosta ehtisi saada vain ikävät sivuvuaikutukset, mittei varsinaista hötyyä.
Kilpirauhassyöpää on neljää päätyyppiä. Näistä kaksi, joista toinen onneksi on yleisin syöpätyyppi, ovat suhteellisen helposti hoidettavissa eivätkö leviä helposti. Kaksi muuta ovat sitten kovin agressiivisia ja hoito on vaikeaa. Lisäksi vaikuttaa se, kuinka varhain syöpä pn löydetty ja onko hoito aloitettu ennen leviämistä.
Olen myös kuullut, että eräs lääkäri on sanonut, että jos joku syöpä on pakko ottaa, on se se.
Ap, ehkä ei kannattaisi niin sokeasti uskoa kaikkiin kuulopuheisiin.
Kilpirauhassyöpää on useampaa sorttia. Minulla oli levinnyt papillaarinen kilpirauhaskarsinooma, joka hoidettiin leikkauksilla ja radiojodilla 90-luvulla. Siitä ei sen koommin ole kuulunut mitään. Tyroksiinia tietysti olen syönyt nämä vuosikymmenet.
Anaplastinen kilpirauhaskarsinooma taitaa olla ikävin muoto. Siihen kuolee tukehtumalla vuoden sisään eikä hoitoa oikein ole. Muut lajit ovat sitten tuolta väliltä. Tietysti huonolla tuurilla voi kuolla papillaariseenkin, aina jollain on huono tuuri.
Hänellähän oli ollut paha sairaskohtaus, vikaa siis sydämessä. En usko että kuoli kilpirauhassyöpään josta oli parantunut aikoja sitten. Ehkä sitten oli sydänsairaus tai joku toinen syöpä tullut + heikko sydän.
Minulle on sanottu että sitruuna ja ruokasooda parantaa syövän.
Pitäis olla taikapeili mistä katsoisi vastaukset.
Ilmeisesti syynä on etäpesäkkeiden muodostuminen muualle kehoon kuten keuhkoihin :(