Lähdin somesta 3kk sitten
No tietysti Aihe vapaakin on osa somea, täällä käyn edelleen silloin tällöin. Mutta oikeastaan siitä syystä, että täällä on hyviä (ja hauskoja) kommentteja ainakin välillä. :D
Mutta lähtö taisi olla paras ratkaisu ikinä!
Olen ehtinyt harrastaa paljon esim. liikuntaa, kotityöt sujuvat reippaammin, perhe on huomannut, että olen enemmän läsnä. Soittelen kavereiden kanssa, näen paljon enemmän ystäviä ja pystyn keskittymään jutteluun. Käyn kaupassa ja rannalla rennosti ilman meikkiä, otan valokuvia kivoista hetkistä ihan huvikseni ja muistoksi vain.
Kerron tämän vain siksi, että tiedän monen miettivän hyppyä somesta. Minun mielestäni se on tehnyt erittäin hyvää ainakin itselleni.
Kommentit (27)
Itse en ole pois lähtenyt mutta vähentänyt hurjasti. Sekin on tehnyt ihmeitä. Kyllä se vaan kauhea aikasyöppö on.. Toki erikseen se, että pitää yhteyttä kavereihin mutta ihan turhaahan se sellainen pelkkä ”netin plärääminen” ja Facebookin selailu on..
Pakkoko sitä on plärätä. Lapset on parhaita maadottajia. Jos postaa jotain niin postaa, siihen menee ehkä 2 min. Kuvia otan muistoksi ja joskus postaan, joskus useammin, joskus harvemmin. En jaksa katsella kuka tykkää ja rajoitan selailun muutamaan hetkeen päivässä jolloin ei ole muuta tekemistä. Siis oikeasti mitään muuta. Se on myös hyvä unilääke.
Sellaiset ihmiset kuitenkin jotenkin ällöttää jotka ei reagoi mihinkään koskaan somessa, mutta tavatessa ovat tietävinään kaiken. Kuka luulee että jonkun somen perusteella voit tietää mitään kenenkään elämästä?! Jänniä tyyppejä.
Kyllä sieltä kannattaa lähteä, jos se oikeasti vaikuttaa elämänlaatuun. Itse olen vaan Facebookissa, käyn siellä katselemassa suunnilleen kerran päivässä, joskus voi olla parikin päivää väliä. Itse laitan päivityksen ehkä pari kertaa vuodessa, yleensä, jos satun olemaan jossain mielenkiintoisessa paikassa tms. Mitään negatiivisia vaikutuksia sillä ei elämääni ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole pois lähtenyt mutta vähentänyt hurjasti. Sekin on tehnyt ihmeitä. Kyllä se vaan kauhea aikasyöppö on.. Toki erikseen se, että pitää yhteyttä kavereihin mutta ihan turhaahan se sellainen pelkkä ”netin plärääminen” ja Facebookin selailu on..
Luin otsikon, että lähtenyt pois suomesta...ihmettelin, että mitähän tämäkin oikein höpöttää.
Mulla on toisinpäin. :D En ole näissä someissa, mutta joskus koen siksi sellaista lievää alemmuudentunnetta - mietin pystyisinköhän itse pitämään yllä yhtä hienoa päivitysvirtaa - olisinko selfieissä nätti, saisiko elämästäni hyviä kuvia.
Varmasti hyvä päätös jos netti vaikuttaa noin paljon elämääsi.
Oma selaaminen ei kestä kauaa. Sieltä voi poistua ennenkuin vesi kattilassa kiehuu.
En usko että omaan energisyytee vaikuttaisi jos pitäisin some- lakon. Olen muutenkin reipas ja tekevä. Minuun ei vaikuta negatiivisesti muiden tekemiset, päinvastoin imspiroidun monesti.
Oma elämä ei ole kuitenkaan kaikki somessa mutten koe että ystäville kuuluu esittää. Ehkä sinulla on väärät kaveritkin somessa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toisinpäin. :D En ole näissä someissa, mutta joskus koen siksi sellaista lievää alemmuudentunnetta - mietin pystyisinköhän itse pitämään yllä yhtä hienoa päivitysvirtaa - olisinko selfieissä nätti, saisiko elämästäni hyviä kuvia.
Voithan ottaa kuvia ihan omaksi iloksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voithan ottaa kuvia ihan omaksi iloksesi.
Jep, ihan totta. :) Toi on oikeastaan kuitenkin vain ohimenevä häivähdys.
Mä kuolisin tylsyyteen ilman somea. Some on mun ainoa sosiaalisuuden lähde. Ei oo kavereita, ei harrastuksia, ei mitään muutakaan. Somessa menee lähes kaikki aikani.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä omaa naamaa ole pakko postata sinne. Mä olen facessa, en ole ainuttakaan selfietä sinne laittanut.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuolisin tylsyyteen ilman somea. Some on mun ainoa sosiaalisuuden lähde. Ei oo kavereita, ei harrastuksia, ei mitään muutakaan. Somessa menee lähes kaikki aikani.
Aika onneton elämä sulla. Yritä hankkia siihen jotain konkreettista sidältöä! Some on vaan tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä omaa naamaa ole pakko postata sinne. Mä olen facessa, en ole ainuttakaan selfietä sinne laittanut.
Niin, jokainen nyt käyttää omalla tavallaan.
Itseäni ahdisti pitkään muiden jatkuvat hehkutuspostaukset, samalla kun oma elämä menee pohjamudissa. Viimeinen niitti oli se kun yksikään face"kaveri" ei noteerannut synttäriäni. Totesin, että jos olen noin yhdentekevä niin parempi vaan sulkea koko facetili.
No kannattas todellakin kaltaistesi lopettaa jolla sen käyttö vaikuttaa sosiaalisiin suhteisiin. Suurin osa ihmisistä ei ole niin riippuvaisia.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti hyvä päätös jos netti vaikuttaa noin paljon elämääsi.
Oma selaaminen ei kestä kauaa. Sieltä voi poistua ennenkuin vesi kattilassa kiehuu.En usko että omaan energisyytee vaikuttaisi jos pitäisin some- lakon. Olen muutenkin reipas ja tekevä. Minuun ei vaikuta negatiivisesti muiden tekemiset, päinvastoin imspiroidun monesti.
Oma elämä ei ole kuitenkaan kaikki somessa mutten koe että ystäville kuuluu esittää. Ehkä sinulla on väärät kaveritkin somessa?
Todisteletko nyt minulle vai itsellesi? :)
Ai niin yksi hauska huomio. Tässä eräänä iltana sain kolmelta ystävältä puhelun, jokaisella oli hiukan murheita tai jokin pänni.
Ennenkin olen toki murheita kuunnellut, mutta ystävät ovat huomanneet että
A) minulla on aikaa
B) en näe onnellisia some-päivityksiä, joten en takuulla arvostele
A on fakta, B on ihan omaa päätelmääni. :'D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ai niin yksi hauska huomio. Tässä eräänä iltana sain kolmelta ystävältä puhelun, jokaisella oli hiukan murheita tai jokin pänni.
Ennenkin olen toki murheita kuunnellut, mutta ystävät ovat huomanneet että
A) minulla on aikaa
B) en näe onnellisia some-päivityksiä, joten en takuulla arvosteleA on fakta, B on ihan omaa päätelmääni. :'D
Ap
Siis onhan tuossa jotain sairauden merkkejä jos some ennen vei sinulta niin paljon aikaa ettei pystynyt kuuntelemaan edes kavereita.
Kunpa itekin pystyisin. Kaikenlaiset fanaattiset kommentoijat jäisivät päivistä pois.