Lähdin somesta 3kk sitten
No tietysti Aihe vapaakin on osa somea, täällä käyn edelleen silloin tällöin. Mutta oikeastaan siitä syystä, että täällä on hyviä (ja hauskoja) kommentteja ainakin välillä. :D
Mutta lähtö taisi olla paras ratkaisu ikinä!
Olen ehtinyt harrastaa paljon esim. liikuntaa, kotityöt sujuvat reippaammin, perhe on huomannut, että olen enemmän läsnä. Soittelen kavereiden kanssa, näen paljon enemmän ystäviä ja pystyn keskittymään jutteluun. Käyn kaupassa ja rannalla rennosti ilman meikkiä, otan valokuvia kivoista hetkistä ihan huvikseni ja muistoksi vain.
Kerron tämän vain siksi, että tiedän monen miettivän hyppyä somesta. Minun mielestäni se on tehnyt erittäin hyvää ainakin itselleni.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin yksi hauska huomio. Tässä eräänä iltana sain kolmelta ystävältä puhelun, jokaisella oli hiukan murheita tai jokin pänni.
Ennenkin olen toki murheita kuunnellut, mutta ystävät ovat huomanneet että
A) minulla on aikaa
B) en näe onnellisia some-päivityksiä, joten en takuulla arvosteleA on fakta, B on ihan omaa päätelmääni. :'D
Ap
Siis onhan tuossa jotain sairauden merkkejä jos some ennen vei sinulta niin paljon aikaa ettei pystynyt kuuntelemaan edes kavereita.
Käännä tai väännä mielesi mukaan. :) Tottakai saatan olla hieman sairas, mutta kyse onkin siitä, että ystävät ottavat minuun paljon enemmän yhteyttä kuin ennen.
Minäkin lähdin somesta. Olin tosi suosittu Instagammissa ja Facebookissa, mutta päätin ettei sosiaalinen media anna mulle enää mitään positiivista elämään. Oikea elämä on tässä ja nyt. Ja sitäpaitsi; kaikkein viileimmät tuntemani tyypit ovat somen ulottumattomissa. Ehkä mustakin tulee nyt cool, kun kukaan ei voi kytätä tekemisiäni. ;p
some on turha paikka. luo väärinkäsitystä yms. paskaa.
yritetään esittää jotain mitä ei olla. kaikki kuvat photosopattuja, oikeesti näytetään ihan erilaiselta.
niin julkut ku taviksetkin.
Mä lähdin vuosi sitten Facebookista ja instagramista ja en oo kaivannut. Itsellä suuri elämänkriisi meneillään, tai takana ja totesin että parempi poistua. Toisten hehkutus omasta elämästä satutti, kun itsellä oli koko elämä mennyt uusiksi. Lisäksi en halunnut enää postata feikkejä postauksia omasta ”onnestani”. Nyt alan päästä jo jaloilleni, mutta some on jo omalta osaltani yhdentekevä. Tai no, tätä palstaa selaan ku lapset nukkuu tai tekevät muuta.
Mä myös poistuin somesta ja suosittelen muillekin. Tää maailma olis huomattavasti parempi paikka ilman koko helkkarin somea.
Siellä ne työpaikalla pahaa puhuvat on ylimmät ystävät. Ja kiusaajat saa eniten tykkäyksiä ja sellaiset itsekeskeiset. Vääristää totuuden... Mäkin jäin pois.
Mielenkiintoinen ensiajatus. Itse taas enemmänkin koen tuttuutta tuohon kuuntelijan rooliin ja vähän huolestuttaa jos kommentoijan kaverit massoittain pitävät tätä terapeuttinaan. Ja hän muutekin sanoi että on aikaisemminkin kuunnellut niitä kavereitaan.