Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupasta tarjottiin minulle töitä, työkkäristä sanottiin EI!

Vierailija
25.07.2018 |

Siis vaki duuni olisi ollut tarjolla ja perus homma K-marketin kassalla, mutta työkkäristä olivat sitä mieltä ettei se käy päinsä ja päättivät jatkaa työnhakua. Työkkärin pakottaman jouduin kieltäytymään tarjotusta työpaikasta. Mikä h**vetti siis tätä Suomea oikein vaivaa!!!

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin. Opiskelusi tulee paljastumaan TE-toimistolle viimeistään silloin, jos olet edelleen työnhakijana valmistuttuasi, ja haet luonnollisesti tutkintoasi vastaavaa työtä. Epäilen, että paljastuu jotain muuta kautta aikaisemminkin. Tämä tarkoittaa sitä, että sinulle tehdään selvityspyyntö opinnoista takautuvasti alkaen opintojen aloituspäivämäärästä. Yleensä avoimen yliopiston opinnot lausutaan sivutoimiseksi, eli oikeus päivärahaan säilyy mikäli hakija on valmis hakemaan ja vastaanottamaan kokoaikatyötä opiskellessaankin. Mutta mikäli opinnot katsottaisiinkin päätoimisiksi antamasi selvityksen ja oppilaitoksesta pyydettävän todistuksen perusteella, sinulta peritään työttömyyskorvaus takaisin koko opiskeluajalta. Ja mikäli et vastaa selvityspyyntöön ja toimita oppilaitoksen todistusta, annetaan automaattisesti päätoimisen opiskelijan lausunto -> takaisinperintä.

Tuota noin. Kukaan järjellinen ihminen ei roiku työkkärin asiakkaana yhtään kauemmin kuin on pakko. Yleensähän opiskelun tarkoitus on parantaa työnsaantia.

Satun tuntemaan ihmisiä, joita työkkäri on kieltänyt opiskelemasta avoimessa - ei kovinkaan monta vuotta sitten. Tästähän on ollut lehdissäkin juttuja, miten erilaisia tulkintoja sivutoimiset opiskelut ovat saaneet eri paikkakuntien työvoimaviranomaisilta.

Itse olen asioinut työkkärissä sen kerran - riitti. Mitään muuta hyötyä työkkärin asiakkaana olemisesta ei todellakaan ollut kuin se päiväraha, jota sain tuolloin. Millekään kurssille en päässyt, koska olin hakemiini "ylikoulutettu". Töissä kävin silloinkin ja sain jotain soviteltua päivärahaa, tai mikä se oikea termi tuolloin lienee ollutkaan. Töitä hain omatoimisesti koko ajan ja lopulta myös sain.

Joka tapauksessa elämäni nöyryyttävimpiä kokemuksia tuo työkkärin virkailijan "haastattelu".

Vierailija
42/42 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ne muka olisi tehnyt jos otat työn vastaan? katkaisee työttömyyskorvauksen? eli eivät mitään.

Esim periä myönnetyt työttömyyskorvaukset takaisin.

Ööö no ei? Toki jos on töissä ja yhtäaikaa nostaa työttömyyskorvauksia, silloin perusteetta maksetut etuudet peritään takaisin. Mutta jos on ollut normaalisti työtön ja täyttänyt ehdot ollakseen oikeutettu työttömyyskorvaukseen niin ei niitä kukaan peri takaisin jos työllistyy ja katkaisee työttömänä työnhakijana olemisen.

Btw olen ollut vakinaisena ja täysipäiväisenä työntekijänä kohta vuoden ja silti työnhakijana työkkärin kirjoilla. En toki TYÖTTÖMÄNÄ työnhakijana enkä ole nostanut edes soviteltua päivärahaa kun tunnit ovat olleet joka kuussa täydet. Pitäisikin muuten katkaista se, kun ei sille työnhakujuudelle ole tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme