Pelkään kohtuuttomasti virheitä töissä varsinkin vastuuta nyt saaneena!
Vaihdoin työpaikkaa ja lähes heti minulle annettiin vastuuta ja palkankorotus.
Olen tehnyt kyseisiä työtehtäviä aiemminkin mutta se oli helppoa kun talon tapoihin ohjauduin hiljalleen ja pikkuhiljaa vastuu kasvoi sekä tiesin kuinka paljon asiakkaita on ja miten toimia talouspuolen kanssa sekä miten saada katteet pysymään hyvinä.
Nämä kaikki opin tietenkin hyvällä opastuksella esimieheltä sekä kun jo talon tapoihin oli tottunut parissa vuodessa.
Olin silloinkin stressaantunut, lähinnä eri syistä kuitenkin.
Nyt uudessa paikassa minusta pidetään ja kai luotetaankin.
Mutta hommaa on paljon, se on ok.
Hieman sekavaa toimintaa aikasempaan verrattuna mutta luulen kaiken toimivan kun päästään vakaaseen tilanteeseen. Nyt työpaikassa on muutosten aika joka ehkä sekoittaa hieman kaikkia.
Paljon uusia asioita.
Iltaisin mietin ja suunnittelen seuraavan työpäivän. Stressaan kun jälkikäteen tajuan mokani, joka tietää harmia taloudellisesti.
Ei tosin paljoa, muutamia kymppejä mutta kuitenkin. Tässäkin syynä, että kommunikaatioon pitäisi keskittyä paremmin työntekijöiden kesken.
Pelkään, että he eivät näekään minua pätevänä ja turhautuvat luullessaan minun olevan valmis pakkaus.
Olen heistä reilusti nuorin ja ollut vasta hetken mukana. Tämä on vielä hieman hakemista.
Asiakkaat ovat kuitenkin tyytyväisiä (tullut mukavasti henkilökohtaisesti palautetta) , mikä on tärkeintä, sillä se poikii myös heitä lisää. Kun kuulemma asiakaskunta ollut toisinaan laskusuuntaista erinäisistä asioista riippuen.
Minua hermostuttaa vain virheeni. Tiedän pystyväni tekemään asiat hyvin. Tarvitsen vain hieman aikaa ja keskittymistä. Yritän jatkuvasti tehdä parempaa jälkeä ja ylittää odotuksia, nautin jos/kun voin omalla työlläni olla firmalle eduksi.
Kuitenkin tulee paljon keskeytyksiä työn touhussa ja uusia asioita mietittäväksi.
Itse haluaisin panostaa olennaiseen nyt alkuun eli asiakastyytyväisteen omalla panostuksellani.
Muutama viikko mennyt ja paljon mielestäni turhaa säätämistä. Kun pitäisi lähteä ehkä hieman rauhallisemmin liikkeelle ja ahkerasti parantaa perusasioita.
Pidän kyllä porukasta ja työnkuvasta sekä suht itsenäisestä työskentelystä.
Mutta hieman jännittää hukunko jo ennen kuin olen päässyt edes alkumetreille.
Saattaa olla vika omassa ajatusmaailmassani ja jopa olla epäpätevä koko skaalaan mitä tarjotaan mutta yritän parhaani ahkeroida ja sydämellä tehdä.
Oli pakko purkautua. Jännittää vain tuo miten he suhtautuvat mokiin vaikka eivät pahoja olekaan. Työsopimuskin on vasta valmisteilla.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
No jos sinut on palkattu osaajana niin totta kai silloin oletetaan että osaat.
Kyllä osaan asiani mutta uusi talo, uudet säännöt ja tavat. Asioita hoidetaan jokseenkin eri tavalla. Yritän päästä sisään hommaan kyllä parhaani mukaan mutta tehdä varsinkin parhaani oleellisessa asiassa eli siinä asiakasmäärän nostamisessa. Siinä on täystyö tällä alalla mutta minulla on intoa yrittää sekä siihen pystyn jos siihen saan keskittyä.
En sinänsä valita työpaikasta itsestään mutta tuo epäonnistumisen pelko tässä nyt varmaan eniten häiritsee kun paljon asioita jälleen joita sisäistää.
Ap
Mulla ei pelota mikään. Edut ja palkka on niin huonot, ettei tarvi pelätä epäonnistumista.
Kyllä sä opit. Järkevässä firmassa ei oleteta täydellistä tulosta ennenkuin puolisen vuotta on ollut talossa ja oppinut talon tavoille.
No mun vinkit:
- älä oleta, mitä sinulta odotetaan, vaan kysy. Jo työhaastattelussa. Mitä sinulta odotetaan nyt? Tulevaisuudessa? Millainen mokakulttuuri? Miten saa palautetta?
- tarkkaile muiden tapaa työskennellä. Ovatko he täydellisiä? Voisitko oppia heiltä rennompaa asennetta? He tuntevat firman ja työn pitemmältä ajalta.
- ymmärrettävästi haluat loistaa töissä ja varmasti vihaat tätä alkua ja haluat kuroa kiinni osaamisessasi... Mutta tuo, että keskityt noin paljon työhösi vapaa-aikana, on huolestuttavaa. En saa palkkaa "kotitöistä", joten en tee niitä. Kotona en enää edes muista, mitä olen tehnyt töissä. Korkeintaan jotain ammattikirjallisuutta saattaisin lukea kotona.
- älä anna stressin mennä sille tasolle, että alat saada fyysisiä tai henkisiä oireita.
- sinulla on ehkä sellainen fiksun tytön syndrooma. Olet tottunut olemaan aina fiksu. Sinua stressaa se, että muut näkisivät sinut typeränä nyt tässä uudessa elämäntilanteessasi. En aio valehdella sinulle: joku voi todella pitää sinua ärsyttävän hidasälyisenä. Voit jopa saada potkut, koska työnantajasi on pettynyt sinuun. Se on täysin mahdollista. Mutta on kuitenkin oman hyvinvointisi kannalta kaikkein tärkeintä, että voit olla oma itsesi ja tuntea niin kuin tunnet. Jokainen vähänkin empaattinen kanssaihminen ymmärtää, mitä käyt läpi tällä hetkellä, eikä odota liikoja.
Kaikki asiat järjestyy kyllä. Ehkei paikka ole sinua varten tai sitten saatat piankin tuntea itsesi oikeaksi henkilöksi työtehtäviisi. Kaikki uudet asiat vaativat oman aikansa ja sopeutuminen kärsivällisyyttä.
No jos sinut on palkattu osaajana niin totta kai silloin oletetaan että osaat.