Nännilävistyksistä kokemuksia?
Kertokaa paranemisesta, käytännön ongelmista jne nännilävistyksistä haaveilevalle täti-ihmiselle?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut 9 vuotta ja yhä välillä säännöllisen epäsäännöllisesti mätii. Mutta en ole poistanut kun tykkään siitä silti :)
Onko vaikuttanut suuntaan tai toiseen nänni(e)n herkkyyteen? Onko mätiessään siis myös kipeä (mulla vertailukohtana useampi rustolävistys jotka eivät olleet kivan tuntuisia parannellessa, en ehkä jaksaisi sellaista vuosikaupalla), pystyykö esim. pitämään rintaliivejä?
Ap
Mulla ollut 15 vuotta ilman mitään ongelmia. Laittaminen sattuu, paraneminen kestää hieman muita peruslävistyksiä kauemmin. Ainoat käytännön ongelmat on ollut, kun olen röntgeniin joutunut... henkilökunta kovasti kinuaa koruja pois, ja itse olen aina joutunut toteamaan, että ok, tuokaa kahdet tongit niin lähtee (on niin tiukkaan ruuvattu, ettei käsipelillä irtoa). Aina on korut olleet kuvissa. Mitään muuta ongelmaa ei koskaan ole ollut, joten kunnon lävistäjälle vaan! :)
Meneekö nännit tunnottomiks? Ja kuinka paljon laitto rehellisesti sattuu?
Itsellä kielikoru ei kyllä sattunut yhtään :o
Mulla ollu läväri 2 kertaa molemmissa nänneissä. Otin pois 15v sitten, ja edelleen nänniä puristaessa, sieltä turskahtaa valkoista mönjää aika ajoin. Siis yök. En suosittele. Ne eivät tuo tasan yhtään mitään lisäarvoa. Mulla ollut yht. 25 lävistystä, eli en ole sen suhteen edes angstaava.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut 15 vuotta ilman mitään ongelmia. Laittaminen sattuu, paraneminen kestää hieman muita peruslävistyksiä kauemmin. Ainoat käytännön ongelmat on ollut, kun olen röntgeniin joutunut... henkilökunta kovasti kinuaa koruja pois, ja itse olen aina joutunut toteamaan, että ok, tuokaa kahdet tongit niin lähtee (on niin tiukkaan ruuvattu, ettei käsipelillä irtoa). Aina on korut olleet kuvissa. Mitään muuta ongelmaa ei koskaan ole ollut, joten kunnon lävistäjälle vaan! :)
Tuttu tunne röntgenissä, mulla menee korvien "tyhjentämiseen" vähintään vartti jos mikään koru ei satu jumittamaan... Viimeksi jouduin pyytämään kumihanskan että saisin pallosta paremmin kiinni ;)
Ap
Mitenkäs muuten mammografiat jne nänniläväreiden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Meneekö nännit tunnottomiks? Ja kuinka paljon laitto rehellisesti sattuu?
Itsellä kielikoru ei kyllä sattunut yhtään :o
No ei todellakaan mene tunnottomiksi! :D Päinvastoin. Mulla nännit oli ainoat lävistykset, mitkä ikinä sattui ihan sattumalla. (Muita oli aikanaan korvissa ja huulessa, eikä tuntuneet juuri missään.) Mutta sen kyllä kestää, riippuu ihan ihmisestä ja nännien koosta jne. Mulla noin viikon verran sattui ihan kunnolla, kolmisen viikkoa arat, sitten kaikki ok.
2,5 vuotta ollut, ensin molemmissa mutta piti toisesta nännistä ottaa pois (koru nappasi kiinni pitsirintaliiveihin, repeytyi hieman). Tykkään kyllä, näyttää omaan silmään kivalta ja lisäsi mukavasti tuntoa nänneihin. Ensimmäiset 1,5 vuotta oli vähän kenkkumainen, joskus tuli kudosnestettä mutta ei enää ole sitäkään ongelmaa.
Millä te imetätte läväreidenne kanssa?
Ja mulla on mammografiat mennyt ihan normaalisti lävistysten kanssa, mitä nyt kerran osui kohdalle vähän äksympi lääkäri, jolta sain kuulla sen perinteisen saarnan linjoilta "vierasesineet eivät kuulu ihmiskehoon!". :D Muuten ei mitään ongelmaa, eikä ole tarvinnut yrittää poistella.
Vierailija kirjoitti:
Millä te imetätte läväreidenne kanssa?
Ap:llä on 2 teini-ikäistä jälkikasvua joita ei ole tarkoitus enää imettää ja lisää ei ole tulossa.
(lävistetyt nännit kuitenkin käsittääkseni toimii vielä alkuperäistarkoitukseensa)
Minkälaisia ensikoruja teillä on ollut nänneissä?
Voiko shield-tyyppisiä käyttää jatkuvasti, vai ovatko vain satunnaiseen käyttöön soveltuvia?
Hep! Olen tuo 15-vuotta nännikorujen kanssa kulkenut. :) Ekan kerran otin korut tosiaan "fiksuna" 15-vuotiaana (äidin väärennetyllä nimmarilla...), ja silloin otin renkaat. Huono idea. Ei kiva ensikoruiksi liikkuvuutensa takia, plus (yllätys!) tissit kasvoi hieman myös tuon lävistämisen jälkeen (eli parissa vuodessa A-kupista nykymittoihinsa 70G:hen...), joten ne korut jouduin ottamaan noin vuodeksi pois, kun eivät vain enää istuneet oikealla paikalla. 20-vuotiaana otin uudelleen, tällä kertaa tapeilla, ja niitä ei ole tarvinnut nyt kymmeneen vuoteen ottaa kertaakaan pois, paljon paremmat. En näe syytä siihen, miksei shieldejäkin voisi pitää ihan normaalisti, kunhan vain varoo tissiliivien pitsien sun muiden kanssa. Mutta oma suositus olisi tosiaan ehdottomasti ei renkaita ensikoruiksi. :) Nykyisin nännikorut on ainoat lävistykset, mitä multa löytyy, enkä osaisi enää kuvitellakaan kehoani ilman niitä--johan tässä on puolet eliniästä yhdessä kuljettu. :)
Kuinka moni vanhempi naisihminen on nännilävistyksen ottanut?
Kovasti haaveilen mutta 37v synnyttäneenä ja imettäneenä tissit kyllä jo roikkuu et onko se Koru enää kivan näköinen?
Itse otin nännilävistykset neljännen lapsen imetyksen jälkeen, 33- vuotiaana.
Mielestäni oikein hyvin istuvat paikoillaan, nyt ovat 4- vuotta olleet. Ensimmäisen viikon olivat vähän kivuliaat, mutta sen jälkeen ihan ok. Mukavasti kyllä lisäsivät tissien tuntoherkkyyttä.
Mulla on ollut kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla alkoivat kasvaa ulos kun vaihdoin renkaisiin, ja renkaiden kanssa tuli jotenkin paljon kipua aina :( Tappien kanssa tosi kivat ja ongelmattomat. Sama homma mulla on kyllä ollut septumin ja sieraimen lävistyksen kanssa. Renkaan kanssa hankaluuksia, mutta tapin kanssa ok (septumissa tosin pieni hevosenkenkä).
Itse otin nännilävistykset noin puoli vuotta sitten. Olin varautunu paljon pahempaan kipuun, eka ei tuntunu missään ja toinen oli vaan kova nipistys.
Jälkihoito on ollu aika stressaavaa, lävistykset erittää vieläkin päivittäin kudosnestettä ja ärsyyntyy tosi herkästi. Jos vahingossa nukut lävistyksen päällä yhdenkin yön niin heti sihen kehittyy ärtynyt patti. Turvotus myös kesti tosi pitkään. Nännilävistykset on myös ”tiellä”, niihin sörkkii vahingossa tosi helposti ja ne jää helposti kiinni vaatteisiin tms. Harvinaisen ärsyttävät lävistykset mutta niin kivannäköset etten raaski ottaa pois :D toivon vaan että paranee joku päivä
Mulla ollut 9 vuotta ja yhä välillä säännöllisen epäsäännöllisesti mätii. Mutta en ole poistanut kun tykkään siitä silti :)