Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Moni 30-vuotias ei ole edes pitänyt vauvaa sylissä. Siksi median antamalla lapsikuvalla on merkitystä.

Vierailija
25.07.2018 |

Niin. Lapsen ilo onni ja auvo ei vaan välity jos ei lasta pidä sylissä.

Huoh miksi pitää tuputtaa sitä omaa lapsifiilistelyä. En mäkään kulje ympäriinsä lykkäämässä mun käärmettä vastaantulijoiden syliin sillä, että sitten ne ymmärtäis itekin sellasen haluta D:

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Median tulee antaa realistinen kuva raskaudesta, synnytyksestä ja perhe-elämästä. Se ei ole pelkkää onnea ja auvoa, vaikka niin haluttaisiin uskotella.

Vierailija
22/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa tulla oksennus Kurttilan puheista. Se yrittää väkisin levittää lisääntymispropagandaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvissa vauvat näyttää ihan siedettäville, mutta kun sit pidin yhtä sylissä niin kävi ilmi, että oikeessa elämässä ne on hikisiä, kuumia, painavia, haisevia möykkyjä, jotka kuolaa päälle ja jättää kädet jostain mystisestä syystä tahmeiksi.

Harva pystyy edes kuvittelemaan, millaisiin kauheuksiin pahaa-aavistamaton kiltti vela voikaan joutua. Ei ihme että traumat iskee...

Vierailija
24/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tähän ratkaisu. Yhteiskunta voisi tukea enemmän niitä, jotka niistä lapsista tykkää. Mäkin olisin voinut helposti tehdä 2-3 lasta enemmän, jos mulla olisi ollut taloudellinen mahdollisuus siihen.

Vierailija
25/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tähän ratkaisu. Yhteiskunta voisi tukea enemmän niitä, jotka niistä lapsista tykkää. Mäkin olisin voinut helposti tehdä 2-3 lasta enemmän, jos mulla olisi ollut taloudellinen mahdollisuus siihen.

Ratkaisu mihin? Pienempi syntyvyys on hyvä asia. Ei sitä tarvitse ratkaista. Ei tarvita lisää idioottien pentuja Suomeen, eikä varsinkaan yhteiskunnan tarvi sitä rahallisesti tukea. 

Vierailija
26/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaa. "Lapsettomat on höppäsiä hölhliä hih eivät tiedä mistään mitään ja me ollaan niin viisaita ja valaistuneita me, jotka lapsia ovat halunneet."

Oma lapsuudenperhe oli helvetti ja hoisin lapsia nuorena ja vihasin sitä.

Onko kukaan ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, että lapsettomuus perustuu vakaaseen harkintaan, kokemukseen, tietoon sekä vankkaan itsetuntoon? No eipä tietenkään

Sinä tunnut jääneen siihen lapsuutesi vihaan ja katkeruuteen.

Vierailija
27/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Median tulee antaa realistinen kuva raskaudesta, synnytyksestä ja perhe-elämästä. Se ei ole pelkkää onnea ja auvoa, vaikka niin haluttaisiin uskotella.

Musta tuntuu kyllä siltä, että media ja some on menneet tässä asiassa jo takalaitaan lapsikurjuuden maksimoinnissa. Muusta ei nykyään kerrotakaan kuin siitä, mitä kaikkea kurjaa voi sattua, raskausmyrkytyksestä, viiden tähden repeämistä babybluessin kautta valvottuihin öihin, diagnoosihelvetteihin, uhmaikään, työelämästä putoamiseen, miehen karkaamiseen pönkköpersefitnessitypyn kanssa, lastenpitovuororiitelyyn, teiniangstin koulupudokkuuteen ja mitä kaikkea sitä vielä onkaan.

Jos joku kertoo jotain positiivista, se valehtelee heti ja haluaa vain vetää muut samaan kurjuuteen missä itse rypee: elämään LASTEN (oks) kanssa. 

Vierailija
28/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole siitä, että kukaan painostaa ketään hankkimaan lapsia. Kysymys on siitä, että moni kertoo jättäneensä hankkimatta lapsia, koska on lukenut mediasta kauhujuttuja lapsiperhe-elämästä.

Minun puolestani kaikki velat saavat veloina pysyä. Mutta se kuva, mikä mediasta pahimmillaan välittyy, on vähintään vajaa. Media kertoo, että vauvat valvottavat mutta ei sitä, miten paljon vanhemmuudesta saa myös voimaa.

Minun mielestäni pikkulapsiaika on ollut ihan parasta aikaa elämässä.

Vierailija
29/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei ole siitä, että kukaan painostaa ketään hankkimaan lapsia. Kysymys on siitä, että moni kertoo jättäneensä hankkimatta lapsia, koska on lukenut mediasta kauhujuttuja lapsiperhe-elämästä.

Minun puolestani kaikki velat saavat veloina pysyä. Mutta se kuva, mikä mediasta pahimmillaan välittyy, on vähintään vajaa. Media kertoo, että vauvat valvottavat mutta ei sitä, miten paljon vanhemmuudesta saa myös voimaa.

Minun mielestäni pikkulapsiaika on ollut ihan parasta aikaa elämässä.

En oikein osaa kuvitella isompaa ihmisen älykkyyden aliarviointia kuin sen, että kuvitellaan että joku jättää lapset median vuoksi tekemättä. Luuletko että sinulle olisi voinut käydä niin? Siis aidosti?

Lapsia tehdään järkisyistä ja jätetään tekemättä, koska ollaan hölmöjä? Ei ole mahdollisuutta, että se lapsettomuus on ihan hyvin perusteltu päätös?

Mä en ihan oikeasti tiedä tai tunne ketään, joka olisi jättänyt lapset kevyin perustein tekemättä. Lapselliset ei vaan voi ymmärtää sitä maailmaa, kun itse niin kovasti sitä ovat halunneet. Jos et muuta Kiinaan, niin riippuuko se median antamasta kuvasta vai kenties aika monesta muusta syystä?

Vierailija
30/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisessa on muuten muutama ihan todella loistava kommentti. Juurikin tuo, miten lapselliset ihmiset tuntuvat aina parhaiten tietävän, miksi lapsettomat ovat lapsettomuutensa valinneet. Ja ne ei muuten ikinä ole mitään järkisyitä, vaan lapsettomien vähättelyä.

Ihan turha voivotella sitä lapsettomuuden kasvua jos ei haluta kuunnella niitä syitä.

Vierailija
31/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijakkaa. "Lapsettomat on höppäsiä hölhliä hih eivät tiedä mistään mitään ja me ollaan niin viisaita ja valaistuneita me, jotka lapsia ovat halunneet."

Onko kukaan ottanut huomioon sitä mahdollisuutta, että lapsettomuus perustuu vakaaseen harkintaan, kokemukseen, tietoon sekä vankkaan itsetuntoon? No eipä tietenkään

Sinä tunnut jääneen siihen lapsuutesi vihaan ja katkeruuteen.

Päinvastoin. Perhe-elämä ei vain edusta minulle mitään hyvää. Miksi siis haluaisin sitä?

Vierailija
32/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on tämä sivu. En ole mistään muualta saanut lukea niin rehellistä kuvausta perhe-elämästä ja synnytyksestä kuin täältä.

Vierailija
33/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin lapsuudenperhe oli helvetti, mutta pääsin siitä yli tajuamalla, ettei sen pidä määritellä koko loppuelämääni ja valintojani. Lapsiperhe-elämä kun on juuri sellaista, millaiseksi sen vanhemmat itse tekevät. Se on ihanaa ja antoisaa jos vanhemmat ovat täysijärkisiä. Siihen kuuluu vastuun ottaminen ja rajojen asettaminen lapsille. Taaperoaika on toki välillä vaativaa.

Kun opettaa lapsille käytöstavat ja käyttäytyy itse asiallisesti, lapsetkin ovat rauhallisia, mukavia ja järkeviä. En voisi kuvitella elämää ilman lapsiani, joista osa jo aikuisia. Lasten kasvatuksessa tarvitsi oikeastaan vain yhden pääohjeen: tee kaikki tasan päinvastoin kuin omat vanhempani (ja sisarukseni) tekivät ja käyttäytyivät. Ei lapsia kannata sen takia jättää tekemättä, että joku toinen on ollut kelvoton vanhempi.

Vierailija
34/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin lapsuudenperhe oli helvetti, mutta pääsin siitä yli tajuamalla, ettei sen pidä määritellä koko loppuelämääni ja valintojani. Lapsiperhe-elämä kun on juuri sellaista, millaiseksi sen vanhemmat itse tekevät. Se on ihanaa ja antoisaa jos vanhemmat ovat täysijärkisiä. Siihen kuuluu vastuun ottaminen ja rajojen asettaminen lapsille. Taaperoaika on toki välillä vaativaa.

Kun opettaa lapsille käytöstavat ja käyttäytyy itse asiallisesti, lapsetkin ovat rauhallisia, mukavia ja järkeviä. En voisi kuvitella elämää ilman lapsiani, joista osa jo aikuisia. Lasten kasvatuksessa tarvitsi oikeastaan vain yhden pääohjeen: tee kaikki tasan päinvastoin kuin omat vanhempani (ja sisarukseni) tekivät ja käyttäytyivät. Ei lapsia kannata sen takia jättää tekemättä, että joku toinen on ollut kelvoton vanhempi.

En haluaisi lasta vaikka sen mukana alapäästäni tulisi miljoona euroa ja täysipäiväinen hoitaja sille lapselle. Ei minun ajatteluni ole niin yksioikoista, että en osaisi ajatella, että asian voisi hoitaa täydellisesti ja kaikki voisi olla maailman parasta. Enhän minä nyt sokea ole. Olen vain syvästi kiinnostumaton perhe-elämästä ja kaikista sen aspekteista kokemuksieni vuoksi. Ei se ole mikään ongelma minulle, jos haluaisin lapsia niin sittenhän se toki olisi.

Ei siis ole kyse siitä, että koen että perhe elämä on vaativaa ja ikävää ja siksi en halua lapsia. Vaan että en halua lapsia. Se on ensimmäinen ja itsenäinen tunne, haluan lapsia yhtä paljon kuin hypätä parvekkeelta. Olen analysoinut mistä se johtuu, koska ilmeisesti on kuitenkin yleisempää haluta lapsia. Olen tullut siihen tulokseen että en ole koskaan saanut kokemuksia perhe-elämästä joka on kivaa, niin olen elänyt 35 vuotiaaksi oikeastaan ajattelematta lasten hankintaa.

Vierailija
35/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko se ihan kauheaa, että joku ei halua lapsia ja on onnellinen? Siis oikeasti? Voisiko joku vastata?

Vierailija
36/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmaan kivaa jos tykkää istua leikkipuistossa huutelemassa että ohhoh, vau hieno hiekkakakku! Kaikki ei tykkää.

Ootte te lapsellisia. Vähän aliarvioitte lapsia. T. Lapseton itsekin

Vierailija
37/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmaan kivaa jos tykkää istua leikkipuistossa huutelemassa että ohhoh, vau hieno hiekkakakku! Kaikki ei tykkää.

Ootte te lapsellisia. Vähän aliarvioitte lapsia. T. Lapseton itsekin

No itse perheellisenä voin sanoa, että olis ihan hyvä jos tykkäisi tehdä noita juttuja. Lasten kanssa tulee leikkiä, kehityksen vuoksi. Enemmän häiritsee jos ihminen ei yhtään arvioi etukäteen, mihin pystyy ja mihin ei, mistä tykkää ja mistä ei. Sitten hankkii lapsen ja laiminlyö monin tavoin.

Hattua nostan lapsettomille, jotka ovat olleet fiksumpia kuin monet lapsen hankkineet. Siitä kertoo lastensuojelutilastot ja monen lapsen kärsimys.

Vierailija
38/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisen kommenteissa:

"Olin pois koulusta sinä päivänä kun biologisia kelloja jaettiin. Olen aina kaivannut lasta kuin kolmatta kainaloa ja olen suoraan sanoen iloinen kuuluessani jutussa kuvailtuihin kolmekymppisiin, jotka eivät ole koskaan pidelleet oikeaa sinappikonetta sylissä."

:D

Vierailija
39/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On inhottavaa kun joku lykkää sulle syliin kuuman kiemurtelevan huutavan lötkön, josta valuu sotkua ja jonka pää nuljuu holtittomasti.

Pidelkää itse pentunne!

Olette niistä vastuussa, muut ei.

Vierailija
40/133 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole koskaan pitänyt vauvaa sylissä ja tunnen siitä huolimatta olevani ihan kunnon ihminen vaikka olenkin jo 58 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän