Ikäsi ja eläkekertymäsi so far?
Mulla ikää 37 ja kertymä 670 euroa. Paljon vai vähän?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti millään pahalla, mutta millä te joilla ei ole juuri mitään kertymiä olette ajatelleet elää vanhuudenpäivinä?
En ajatellut elää.
t. tuo 11€
Olen 34-vuotias ja eläkekertymä on 0 euroa. Minulla on kuitenkin huonoista geeneistä johtuen alhainen eliniänodote, enkä edes usko pääseväni koskaan vanhuuseläkkeelle. En siis huolehdi tästä. Olen työttömänä ja tuloina pelkkä aktiivimallin leikkaama työttömyyskorvaus, joten huolia riittää ihan liikaa jo nykyisessäkin elämäntilanteessa. Köyhyydessäkin eläminen on tullut jo liiankin tutuksi. Mitään omaisuuttakaan minulla ei ole.
220 e/ 49v. Kotiäitinä vuosikaudet usealle lapselle- Mies lähti ja näillä mennään. Tosin voi joku perintö rapsahtaa jossain vaiheessa, jos en kupsahda ennen vanhempiani.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeasti millään pahalla, mutta millä te joilla ei ole juuri mitään kertymiä olette ajatelleet elää vanhuudenpäivinä?
Samalla tavalla kuin tähänkin saakka, työmarkkinatuki vain vaihtuu takuueläkkeeksi, eläkeläisen asumistuella ja harkinnanvaraisella sosiaaliturvalla täydennettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla tavalla kuin tähänkin saakka, työmarkkinatuki vain vaihtuu takuueläkkeeksi, eläkeläisen asumistuella ja harkinnanvaraisella sosiaaliturvalla täydennettynä.
Lisäksi perin ainoana lapsena vanhempieni asunnon, autot, kesämökin, jne.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikä karkaa jatkuvasti, joten ei mitään väliä...
N48v 2100e/kk eläkekertymä. Lisäksi firman maksama lisäeläke, josta saa 5v 1000e/kk. Eläkeikä taitaa olla siinä 63v kun on otettu 90-luvun alussa.
Korjaan siis 2000-luvun alussa otettu lisäeläke.
Jos on vakityössä sen 40 v, mitä useimmat nykyiset eläkeläiset ovat olleet, voi laskea työeläkkeen summaksi suunnilleen puolet palkasta. Eli kannattaa vähän harjoitella ennen eläkkeelle siirtymistä, miten pärjää. Ja tosiaan on hyvä olla suunnitelma vaikka muuttaa halvempaan asuntoon tai asuinpaikkaan, kun ei enää tarvitse työpaikan lähellä asua. Palveluita on kyllä joka paikkakunnalla-
Vierailija kirjoitti:
1700 euroa, ikää 53 vuotta.
Mitä duunia teet?
Ikä 50,5v ja kertymä 1730€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä duunia teet?
Olen DI ja koulutustani vastaavassa työssä. Sen tarkemmin en halua kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä duunia teet?
Olen DI ja koulutustani vastaavassa työssä. Sen tarkemmin en halua kertoa.
Ok. Itse vuoromestarina tehtaassa. Tekun koulunpuoli käytynä.
10000 brutto ulkomailta tienattu vuosieläke. Eläkeikä 67 (siis kansaneläke-ikä). Monta työvuotta vielä edessä ennenkuin on varaa lopettaa työt.
N44
Olen 29 v ja kertymä 297,28. Vissiin aika tosi vähän :O
53v ja rapiat 1400. Ammattina lähihoitaja
Up
44v ja 1000€ kasassa.
Koska eläke on mitä on, ja varmaan vielä leikataan, niin harrastan osakesijoittamista vanhuuden päiville.
Muutto jonnekin lämpimään yhden lennon päähän houkuttaa, jätän pienen kaupunkiasunnon tukikohdaksi.
Oma tavoite on saada pääomatuloa 60 vuotiaana 2000 käteen/kk. Se tuo talodellisen turvan, jos jään työttömäksi. Sitten kun eläke juoksee siihen päälle, niin ei pitäisi olla huolia rahasta. Samalla terveydestä pidettävä huoli, että voin kanssa nauttia vanhana. Lapsille tarkoitus jättää pääomat, poltan vain tuoton.
90e eläkettä kertynyt, 12v putkeen oltu työyttömänä.
M35
Mulla on säästöjä muikeesti ja talo, joka tulee myytyä tässä jossain vaiheessa.
Vaikkei niillä niin väliä, en usko, että elän eläkeikään saakka. Koko ajan jotain kremppaa menossa.