Millainen ihminen mieluummin eroaa kuin yrittää selvittää ongelmia?
Olen tapaillut pari kuukautta erästä mielestäni mukavaa ja fiksua miestä, mutta tuossa yksi päivä hän sanoi jotain, mikä sai minut aika mietteliääksi. Satuimme puhumaan jostain syystä ihmisten parisuhdeongelmista tai siitä että joku eroaa tms, ei siis liittyen meihin vaan yleisesti, ja mies kommentoi tuossa yhteydessä, että hänen mielestään pitää erota jos on riitoja tai ongelmia, ja että hänen mielestään jos tulee olo että tarvitaan pariterapiaa niin silloin kannattaa mieluummin eroa kuin kituuttaa. Että ei kannata pilata elämäänsä suhteessa jossa on riitoja vaan riitojen tulleen pitää häipyä. Hän kuitenkin haaveilee perheen perustamisesta ja sellaisesta vakiintumisesta, enkä oikein ymmärrä, että missä vakavammassa parisuhteessa, varsinkin lasten tullen, ei olisi koskaan riitoja. Millainen ihminen siis mieluummin eroaa kuin yrittää edes selvittää ongelmia?
Kommentit (18)
No jos riitoja on jokapäivä, suhteella ei todennäköisesti ole tulevaisuutta. Viestissä nyt ei kerrota, miten usesasti riitoja tulee, ja mistä siinä riidellää.
On minustakin vähän epäilyttävä mielipide. Kannattaa ehkä keskustella aiheesta uudelleen lähestyen jostain toisesta näkökulmasta. Ainakin jotta saat varmistettua, että ymmärsit oikein.
Vierailija kirjoitti:
No jos riitoja on jokapäivä, suhteella ei todennäköisesti ole tulevaisuutta. Viestissä nyt ei kerrota, miten usesasti riitoja tulee, ja mistä siinä riidellää.
Siis kyseessä oli tapailemani miehen kommentti siitä mitä hän ajattelee riidoista parisuhteessa ylipäätään. Ei hän ottanut kantaa siihen että kuinka usein riitoja on tai mistä aiheesta. Hänen kommentti oli vain, että jos riitoja on niin tulee äkkiä erota. Meillä ei siis vielä ole ollut mitään riitoja. Ap.
Mies
Miesten mielestä elämän kuuluu olla itsestään helppoa ja mukavaa.
Tosin miehet kyllä jää lötköttämään huonoon suhteeseen apaattisena, kun se eroaminenkaan ei ole helppoa.
Joten nainen lopulta lähtee.
Parisuhdetta ei voi yksin kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kyseessä oli tapailemani miehen kommentti siitä mitä hän ajattelee riidoista parisuhteessa ylipäätään. Ei hän ottanut kantaa siihen että kuinka usein riitoja on tai mistä aiheesta. Hänen kommentti oli vain, että jos riitoja on niin tulee äkkiä erota. Meillä ei siis vielä ole ollut mitään riitoja. Ap.
Älä haaskaa aikaasi.
Kuulostaa tyypiltä, joka ei arvosta kuin omaa mukavuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies
Tosin miehet kyllä jää lötköttämään huonoon suhteeseen apaattisena, kun se eroaminenkaan ei ole helppoa.
Joten nainen lopulta lähtee.Parisuhdetta ei voi yksin kantaa.
No miehet näyttäköön minulle parisuhteen, jossa on esim. vauvavuonna itsestään helppoa ja mukavaa ja täysin riidatonta.
Vierailija kirjoitti:
Siihe on varmaa aika painava syy jos riidellään koko ajan?
En minä ainakaan haluaisi jatkaa sellaista suhdetta jossa jatkuvasti tulee riitoja ja jotain ihme-draamoja.
En jaksa sellaisia kavereitakaan jotka jatkuvasti kehittävät draamaa joka asiasta "ilmaa puhdistaakseen".
Ei minulla ole ylimääräistä aikaa eikä energiaa sellaiseen.
Olen keski-ikäinen perheenäiti, joka nauttii rauhallisesta elämästä.
Kaikki yh-mammat nyt tulemaan tätä johtoajatusta. Näinhän te olette toimineet, paitsi ne jotka ovat eronneet saadakseen enemmän omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan haluaisi jatkaa sellaista suhdetta jossa jatkuvasti tulee riitoja ja jotain ihme-draamoja.
En jaksa sellaisia kavereitakaan jotka jatkuvasti kehittävät draamaa joka asiasta "ilmaa puhdistaakseen".
Ei minulla ole ylimääräistä aikaa eikä energiaa sellaiseen.Olen keski-ikäinen perheenäiti, joka nauttii rauhallisesta elämästä.
Entä kun sinun harmooniseen suhteeseesi tulee kriisi? Meillä tuli 18 rauhallisen ja hyvinmenneen vuoden jälkeen. Ja sitten riideltiin joka viikko, kunnes saatiin asiat selvitettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
No miehet näyttäköön minulle parisuhteen, jossa on esim. vauvavuonna itsestään helppoa ja mukavaa ja täysin riidatonta.
Ei miehet näytä. Se olisi liian vaivalloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
Onhan se selvää, ettei vauvavuonna ole helpointa. Mutta ei mies hae totuutta. Vaan hänen mielestään elämän kuuluu mennä helposti myös silloin vauvavuonna.
No, sanoitko ton perustelun hänelle ja jos sanoit mitä vastasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies
Ja tämän vuoksihan monet suhteet kariutuvat ensimmäisen lapsen synnyttyä.
Riidat ja ongelmat voivat tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Ehkä sinä ajattelit pikku riitoja, kun taas hän ajatteli todella vakavia ongelmia ja jatkuvaa rajua tappelua.
Sosiaalisen median tehokäyttäjä todennäköisesti.