Pikkutytöt ärsyttää, miksi?
Jotenkin monet n 2-6 v tytöt vaikuttaa ärsyttäviltä lässyttäjiltä, jotka söpöstelee ja kimittää teennäisesti saadakseen huomiota. Onko he välillä tuollaisia teeskentelijöitä vai kuvittelenko vain?
Kommentit (117)
Eräs viisas luennoija sanoi kerran, että se joka väittää pitävänsä lapsista tai inhoavansa lapsia ei tunne lapsia. Se joka tuntee, tietää että he ovat erilaisia. Ja se joka väittää ettei yksikään lapsi ole hänestä ärsyttävä ja inhottava, ei edelleenkään joko tunne lapsia tai valehtelee. Mutta kun sen tunteen itsessään tunnistaa, kannattaa mennä peilin eteen ja miettiä miksi, miksi juuri tämän lapsen juuri tämä tapa saa minussa aikaan näin voimakaan tunnereaktion. Sen lapsen syy se harvemmin on. Ja sitten pitää löytää aikuinen itsestään ja kohdata se lapsi asiallisesti omista tunnereaktioistaan huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästäki pittää vääntää joku naisviha asia ku puhutaan siitä kuinka ärsyttävää huomion haku on?
Pikkutytöt tekee sitä enemmän ku pojat, mutta on se poikalapsillaki yhtä ärsyttävää.
Sitähän se naisviha on, otetaan joku ärsyttävä piirre ja yleistetään se koskemaan (lähes) koko naissukupuolta. Mitään perää tuolla väitteelläsi, että tytöt olisivat jotenkin huomionhakuisempia kuin pojat, ei ole. Erilaisia heidän huomionhakutapansa ovat keskimäärin, kiitos kasvattavien aikuisten, mutta silloinkin kannattaisi ärsyttyä tavasta tai sen opettajasta eikä "pikkutytöistä".
Otsikko on "Pikkutytöt ärsyttää". Ei että huomionhaku ärsyttää, kimittäminen ärsyttää, tai edes että huomiota hakevat pikkutytöt ärsyttää. Vaan pikkutytöt ärsyttää. Aika julmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästäki pittää vääntää joku naisviha asia ku puhutaan siitä kuinka ärsyttävää huomion haku on?
Pikkutytöt tekee sitä enemmän ku pojat, mutta on se poikalapsillaki yhtä ärsyttävää.Sitähän se naisviha on, otetaan joku ärsyttävä piirre ja yleistetään se koskemaan (lähes) koko naissukupuolta. Mitään perää tuolla väitteelläsi, että tytöt olisivat jotenkin huomionhakuisempia kuin pojat, ei ole. Erilaisia heidän huomionhakutapansa ovat keskimäärin, kiitos kasvattavien aikuisten, mutta silloinkin kannattaisi ärsyttyä tavasta tai sen opettajasta eikä "pikkutytöistä".
Otsikko on "Pikkutytöt ärsyttää". Ei että huomionhaku ärsyttää, kimittäminen ärsyttää, tai edes että huomiota hakevat pikkutytöt ärsyttää. Vaan pikkutytöt ärsyttää. Aika julmaa.
Jos luit koko ketjun, Ap kyllä selitti mikä ärsyttää.
Onneksi Av-mammat osaa tämänkin asian ottaa niin henkilökohtaisesti.
Leikki-iässä tytöillä ja pojilla korostuu usein ”sukupuolen mukainen käytös”, eli tytöt ovat keikistelevimmillään ja pojat ovat kukkoilevia pikkumachoja.
Yksilölliset erot ovat toki valtavia ja osa pojista haluaa tässä iässä olla prinsessoja ja osa tytöistä palomiehiä/supersankareita (ainakin länsimaisessa kulttuurissa). Tai sitten lapsi vaihtelee rooliaan.
Lapsen ”esittämistä” ei kannata ottaa kauhean vakavasti. Lapset ovat lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkutytöt tekee sitä enemmän ku pojat, mutta on se poikalapsillaki yhtä ärsyttävää.Sitähän se naisviha on, otetaan joku ärsyttävä piirre ja yleistetään se koskemaan (lähes) koko naissukupuolta. Mitään perää tuolla väitteelläsi, että tytöt olisivat jotenkin huomionhakuisempia kuin pojat, ei ole. Erilaisia heidän huomionhakutapansa ovat keskimäärin, kiitos kasvattavien aikuisten, mutta silloinkin kannattaisi ärsyttyä tavasta tai sen opettajasta eikä "pikkutytöistä".
Jos luit koko ketjun, Ap kyllä selitti mikä ärsyttää.
Luin kyllä, mutta otsikon on tarkoitus tiivistää sisältö. Hyvin siinä ap:n valitsema asenne tiivistyikin.
Vierailija kirjoitti:
Tyttölapsissa sekin huono puoli, että saattavat tehdä jälkikasvua ennen 18vuoden ikää.
Siinä voi sitte mummoa leikkiä.
Meinaatsä et poika ei voi? Kieltämättä joillakin ei siittiöt vielä ole tarpeeksi kypsiä että hedelmöittäminen onnistuisi. Ja sittenkö jos oma tytär saisi vauvan, sillä ”leikitään”? Ei hoideta/tarjota apua/eletä elämää, vaan ”leikitään”. Hmm.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä lapsissa mua ärsyttää(jos ärsyttää) on se, että pojilta ei EDELLEENKÄÄN vaadita minkäänlaisia käytöstapoja tai kunnioitusta toisia kohtaan. Eli tässäkään ei itse lapsi ärsytä, vaan typerät vanhemmat jotka tekevät lapsellensa karhunpalveluksen. Veikkaanpa että suurin osa näistä loppuelämän syrjäytyjämiehistä on näitä joiden vanhemmat ovat antaneet pojalleen jo syntymästä etuoikeuden toisten ihmisten yli, mutta joka kostautuu sitten kun yhteiskunta strikes back, ja poika huomaa itse ettei olekaan muuta kuin vanhempiensa lellimä turhimus.
Sekä pojan että tytön vanhempana, yritän kasvattaa lapset kunnioittamaan muita ihmisiä. Kaikinpuolin hyvät käytöstavat aion opettaa. En siedä itse ihmisiä, jotka eivät anna arvoa toisille, ja jostain syystä automaattisesti pitävät itseään parempana kuin jotain toista. Se vaan on ikävää, jos ei saa sitten itse takaisin sitä, mitä koittaa muille antaa. Pyrin aina olemaan kohtelias ja huomaavainen muita kohtaan, mutta monen monta kertaa olen hämmästynyt sitä, miten moukkia ja juntteja jotkut ihmiset osaavat olla. Ihan tervehtimisestä lähtien esim. työpaikalla, kun tervehdin toista ottamalla katsekontaktin ja sanon kuuluvasti Moi, niin saatetaan vain mulkaista takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä lapsissa mua ärsyttää(jos ärsyttää) on se, että pojilta ei EDELLEENKÄÄN vaadita minkäänlaisia käytöstapoja tai kunnioitusta toisia kohtaan. Eli tässäkään ei itse lapsi ärsytä, vaan typerät vanhemmat jotka tekevät lapsellensa karhunpalveluksen. Veikkaanpa että suurin osa näistä loppuelämän syrjäytyjämiehistä on näitä joiden vanhemmat ovat antaneet pojalleen jo syntymästä etuoikeuden toisten ihmisten yli, mutta joka kostautuu sitten kun yhteiskunta strikes back, ja poika huomaa itse ettei olekaan muuta kuin vanhempiensa lellimä turhimus.
Sekä pojan että tytön vanhempana, yritän kasvattaa lapset kunnioittamaan muita ihmisiä. Kaikinpuolin hyvät käytöstavat aion opettaa. En siedä itse ihmisiä, jotka eivät anna arvoa toisille, ja jostain syystä automaattisesti pitävät itseään parempana kuin jotain toista. Se vaan on ikävää, jos ei saa sitten itse takaisin sitä, mitä koittaa muille antaa. Pyrin aina olemaan kohtelias ja huomaavainen muita kohtaan, mutta monen monta kertaa olen hämmästynyt sitä, miten moukkia ja juntteja jotkut ihmiset osaavat olla. Ihan tervehtimisestä lähtien esim. työpaikalla, kun tervehdin toista ottamalla katsekontaktin ja sanon kuuluvasti Moi, niin saatetaan vain mulkaista takaisin.
Minulle kyllä riittää työpaikalla kun sanotaan kerran se huomenta kaikille, ei tarvitse moikkailla pitkin päivää, se on teennäistä.
Olen eri täysin mieltä. On varmaan ärsyttäviä kimittäjiä joukossa ja aina kemiat eivät kohtaa, mutta on ihan mukavia lapsiakin. Missä on empatiakyky suloisia lapsia kohtaan? Tytöille on tyypillistä söpöstellä ja "lässyttää", eivät he ole kylmiä laskelmoivia aikuisia. Osa aikuisistakin söpöstelee, kimittää ja lässyttää. Miksi mikään ihmisryhmä ei jää jonkun ärsytystä vaille. Liikaa lapsia huutamassa on varmaan painajainen tai vauva huutaa infernaalisesti bussissa. Ehkä aikuiset ovat vaan reagoimassa palstalla nyt joidenkin lapsien käytösjuttuihin. Ja asunnot rakennettu vieriviereen, liikaa porukkaa samassa nipussa taas. Korvatulpat?
Vierailija kirjoitti:
On ne, samaa mieltä. Pojat miellyttävämpiä, usein aidompia. Tytöt vääntää jo pienestä asti jotain roolia.
Heh, totuudesta taas sakotetaan vauvapalstalla.
Totuuden tunnistaa tässäkin ketjussa siitä, että miinuksia on vähintään saman verran kuin plussia, mielellään ihan kunnolla enemmän. Optimi voisi olla vaikka tuplat miinuksia suhteessa plussiin, silloin ollaan lähellä todellista totuutta, joka on viiltänyt monta naisellista hermoa rikki.
Vierailija kirjoitti:
Pojat ei yksinkertaisesti vaadi niin paljoa huomiota kuin tyttölapset.
Mä muistan eräänkin tapauksen kun pariskunta tuli katsomaan asuntoani (olin muuttamassa) ja heidän tytär (3-4?) juoksi suoraan sohvalle hyppimään.
Ei osannut ollenkaan käyttäytyä, meni sohvalta suoraan penkomaan vauvani tavaroita korista ja kun vanhemmat pyysivät lasta laittamaan ne takaisin, alkoi alahuulen väpätys.Vanhemmat eivät voineet rauhassa katsella asuntoa kun lapsi oli koko ajan vaatimassa huomiota.
Joko hyppi jossakin (sängyllä, sohvalla) tai kanteli esineitä huoneista.
Koko ajan kuului "katso, katso, katso minua, katsokaa" ja se jatkuva kiljuminen ja kimeällä äänellä puhuminen sai vauvani itkemään.Sitten kun huomioni kiinnittyi vauvaani, nakkasi tyttö vauvaa kohti omalla sukalla ja huusi "mikset katso minua!"
Oli aika erikoinen tapaus..
Ihan normaalia pikkulapsen käytöstä, eikä mitenkään ominaista vain tytöille.. :D Minun sukulaispoikani on tuon ikäinen ja kyllä hänkin usein inttää että pitää katsoa, pitää saada joku tietty juttu ja jos ei saa itku tulee, kiljuu myös toisinaan ja juoksentelee huvin vuoksi. Jos päiväkodin ohi kulkee tai näkee lapsia leikkimässä niin kyllä huomaa että pienemmät ihan sukupuolesta riippumatta kiljuvat ja temmeltävät (toki joku voi olla hiljaisempi) siellä on ihan syystä ne valvojat etteivät pääsee remuamaan ihan omin päin kaikkea mitä tuonikäiset voivat päähänsä saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne, samaa mieltä. Pojat miellyttävämpiä, usein aidompia. Tytöt vääntää jo pienestä asti jotain roolia.
Heh, totuudesta taas sakotetaan vauvapalstalla.
Totuuden tunnistaa tässäkin ketjussa siitä, että miinuksia on vähintään saman verran kuin plussia, mielellään ihan kunnolla enemmän. Optimi voisi olla vaikka tuplat miinuksia suhteessa plussiin, silloin ollaan lähellä todellista totuutta, joka on viiltänyt monta naisellista hermoa rikki.
Palstalla esiintyy naisvihaa kyllä ihan kiitettävästi, osoitus siitä on jos pitää jotain hädin tuskin vaipoista päässeitä pikkutyttöjä haukkua teennäisiksi ja yleistää kaikki omat patoumat ja negatiiviset ajatukset naisista koskemaan myös pikkutyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttölapsissa sekin huono puoli, että saattavat tehdä jälkikasvua ennen 18vuoden ikää.
Siinä voi sitte mummoa leikkiä.Meinaatsä et poika ei voi? Kieltämättä joillakin ei siittiöt vielä ole tarpeeksi kypsiä että hedelmöittäminen onnistuisi. Ja sittenkö jos oma tytär saisi vauvan, sillä ”leikitään”? Ei hoideta/tarjota apua/eletä elämää, vaan ”leikitään”. Hmm.
Ei ne sitä jälkikasvua yksin tee. Jonkun poika ne raskaaksi on saattanut.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt tytöistä, mutta nyt kesätöissä päiväkodissa ollessani tunne on vain vahvistunut entistä enemmän. Tytöt alkavat jo noin 2 vuotiaana sen keikistelyn ja huomionhaun ja rääkymisen, jostain syystä saman ikäiset pojat ovat ihan reippaita, fiksuja ja käyttäytyvät kuin ikäisensä tulisi osata. Ettekö kasvata tyttöjänne ollenkaan vai mitä? Itse olin ja olen yhä edelleen poikamainen tyttö enkä ole koskaan niin prinsessahepenistä välittänyt. Koen olevani enemmän mies kuin nainen.
Vau NOT LIKE OTHER GIRLS-nainen löysi ketjun!
Jos naiset syrjii naisia ja miehet syrjii naisia niin mitä meille jää?