Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkutytöt ärsyttää, miksi?

Vierailija
25.07.2018 |

Jotenkin monet n 2-6 v tytöt vaikuttaa ärsyttäviltä lässyttäjiltä, jotka söpöstelee ja kimittää teennäisesti saadakseen huomiota. Onko he välillä tuollaisia teeskentelijöitä vai kuvittelenko vain?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ei yksinkertaisesti vaadi niin paljoa huomiota kuin tyttölapset.

Mä muistan eräänkin tapauksen kun pariskunta tuli katsomaan asuntoani (olin muuttamassa) ja heidän tytär (3-4?) juoksi suoraan sohvalle hyppimään.

Ei osannut ollenkaan käyttäytyä, meni sohvalta suoraan penkomaan vauvani tavaroita korista ja kun vanhemmat pyysivät lasta laittamaan ne takaisin, alkoi alahuulen väpätys.

Vanhemmat eivät voineet rauhassa katsella asuntoa kun lapsi oli koko ajan vaatimassa huomiota.

Joko hyppi jossakin (sängyllä, sohvalla) tai kanteli esineitä huoneista.

Koko ajan kuului "katso, katso, katso minua, katsokaa" ja se jatkuva kiljuminen ja kimeällä äänellä puhuminen sai vauvani itkemään.

Sitten kun huomioni kiinnittyi vauvaani, nakkasi tyttö vauvaa kohti omalla sukalla ja huusi "mikset katso minua!"

Oli aika erikoinen tapaus..

Vierailija
82/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummityttö, kohta 6-v., on ainakin ottanut tavakseen sellaisen lässyttämisen ja keikistelyn viimeaikoina. Mallia varmaan otettu tv:stä sun muualta. Ihailee laulajia, tanssijoita, taitoluistelijoita... Toivon todella, ettei hän ala tosissaan harrastaa mitään ulkonäkökeskeistä lajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä. Tämän takia en ole uskaltanut lasta edes yrittää, ajatuskin tytöstä puistattaa.

Vierailija
84/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummityttö, kohta 6-v., on ainakin ottanut tavakseen sellaisen lässyttämisen ja keikistelyn viimeaikoina. Mallia varmaan otettu tv:stä sun muualta. Ihailee laulajia, tanssijoita, taitoluistelijoita... Toivon todella, ettei hän ala tosissaan harrastaa mitään ulkonäkökeskeistä lajia.

Mä asuin vähä aikaa alueella missä paljon lapsia ja aina kun vein roskia, kävelin autolle tms. Nii tytöt 4-11v leikki keskenää isolla porukalla "malleja" ja kikatteli tosi kova äänisesti samalla kiljahdellen.

Ja toinen tapaus minkä olen todistanut oli 4 vuotiaan itkupotku raivarit aamulla parkkipaikalla omalle äidille, kun tämä ei suostunut laittaan kynsilakkaa lapselle.

Että semmosta.

Vierailija
85/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. Tämän takia en ole uskaltanut lasta edes yrittää, ajatuskin tytöstä puistattaa.

Mulla sama.

Olen myös huomannut, ettå jokainen pikkutyttö haluaa alkaa harrastamaan ratsastusta vaikkei olisi hevosta ikinä nähnytkään.

Vierailija
86/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama.

Olen myös huomannut, ettå jokainen pikkutyttö haluaa alkaa harrastamaan ratsastusta vaikkei olisi hevosta ikinä nähnytkään.

Johtuu varmaan näistä lasten ohjelmista, joissa heppatyttöjä

Vierailija
87/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (ap) en sanonut vihaavani pikkutyttöjä, vaan että jotkut heistä on hyvin ärsyttäviä ja ymmärrän nyt että se johtuu siitä että he ovat kuin minikokoisia teini-ikäisiä. Ja kaikki tietää että oli itsekin teininä usein ärsyttävä juuri sen jatkuvan huomionhaun takia, esim itse muistan että piti julkisilla paikoilla nauraa mahdollisimman kovaa jotta ihmiset huomaisi.

Tämä käytös vain alkaa ilmeisesti nykyään 10 vuotta liian aikaisin mikä ei ole normaalia.

Jep, itsekkin nähnyt monta pikkutyttöä napapaidoissa tai mini hameessa juoksemassa.

Tämä on valitettava totuus (tykkäsi tai ei), joidenkik tyttölasten kohdalla.

Vanhemmat ne vaatteet ostavat lapsilleen. Ei ole pakko hankkia jotain minipissiskuteita, vaikka lapsi mankuisi.

Vierailija
88/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, minulla on ikähaarukkaan sopivat lapset tyttö ja poika, ja kumpikaan ei onneksi kimitä tai keikistele. Poika on niin perhanan puhelias ja seurallinen että hänen kanssaan saa kyllä nähdä vaivaa opettaessa että ei saa keskeyttää ja ettei hän kuulu kaikkiin keskusteluihin, mutta ei sekään ole sellaista huomionhakuista showta. Tyttö on niin ujo että hän on yleensä mykkänä puoliksi aikuisen selän takana, ei voi huomionkipeydestä syyttää 😁

Vierailija
89/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä tyttölapsista oikeastaan ollenkaan, pojissa on joitakin ihan siedettäviä yksilöitä. Tytöistä ärsyttää juuri kaikki tässä ketjussa mainitut asiat, ovat mielestäni inhottavia. Minäkään en halua tehdä lapsia, koska sataprosenttista varmuutta pojasta ei olisi.

Vierailija
90/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en pidä tyttölapsista oikeastaan ollenkaan, pojissa on joitakin ihan siedettäviä yksilöitä. Tytöistä ärsyttää juuri kaikki tässä ketjussa mainitut asiat, ovat mielestäni inhottavia. Minäkään en halua tehdä lapsia, koska sataprosenttista varmuutta pojasta ei olisi.

Ehkä tässä on oikea syy syntyvyyden laskuun.

Itsekkään en lasta uskalla laittaa alulle vaikka mies haluaisi kun pelkään, että on tyttö..

Vierailija
91/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttölapsissa sekin huono puoli, että saattavat tehdä jälkikasvua ennen 18vuoden ikää.

Siinä voi sitte mummoa leikkiä.

Joo mun kaveri sai 16vuotiaana lapsen ja vieläpä tytön.

Nyt sillä on jo 3 tyttölasta ja sisarukset sikiää samaa vauhtia.

Vierailija
92/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku ylös, jos haluat tyttölapsen.

Peukku alas, jos haluat poikalapsen.

Vierailija
93/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt tytöistä, mutta nyt kesätöissä päiväkodissa ollessani tunne on vain vahvistunut entistä enemmän. Tytöt alkavat jo noin 2 vuotiaana sen keikistelyn ja huomionhaun ja rääkymisen, jostain syystä saman ikäiset pojat ovat ihan reippaita, fiksuja ja käyttäytyvät kuin ikäisensä tulisi osata. Ettekö kasvata tyttöjänne ollenkaan vai mitä? Itse olin ja olen yhä edelleen poikamainen tyttö enkä ole koskaan niin prinsessahepenistä välittänyt. Koen olevani enemmän mies kuin nainen.

Vierailija
94/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen oletus, että murrosiän vaikeudet johtuvat sukupuolesta, ei todellakaan.

Vierailija
95/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan kauhistunut tästä ketjusta! Millaista sisäistettyä naisvihaa tämä tihkuukaan. En tiedä mitään surullisempaa kuin se, että naiset itse inhoavat omaa sukupuoltaan. Kyllä on feminismille töitä siinä, että PIKKULAPSET saisivat olla sellaisia, kuin ovat, ja leikkiä mitä ikinä haluavat, ilman että aikuiset arvottavat jo pienestä asti sitä, kenen tekemiset ja millaiset leikit ovat hyväksyttäviä ja arvokkaita.

"Helvetissä on erityinen paikka naisille, jotka eivät auta toisiaan." Ja uskon, että yksi osasto on varattu niille naisille, jotka kehtaavat halveksia pikkutyttöjä, eivätkä näe siinä mitään pahaa :(.

Ja ei, minulla ei ole tyttöä, vaan pieni poika. Ja hän on aivan samalla tavalla yhtä aikaa ihana, suloinen ja rakas, mutta toisinaan myös huomionhakuinen ja äänekäs kuin mitä ikäisensä tytöt. Tiedoksenne, että lapset ovat sellaisia, 3-4-vuotiaan tehtävään kuuluu harjoitella maailmaa. Tarkista sinä aikuinen omat asenteesi, jos se ärsyttää.

Vierailija
96/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan pitänyt tytöistä, mutta nyt kesätöissä päiväkodissa ollessani tunne on vain vahvistunut entistä enemmän. Tytöt alkavat jo noin 2 vuotiaana sen keikistelyn ja huomionhaun ja rääkymisen, jostain syystä saman ikäiset pojat ovat ihan reippaita, fiksuja ja käyttäytyvät kuin ikäisensä tulisi osata. Ettekö kasvata tyttöjänne ollenkaan vai mitä? Itse olin ja olen yhä edelleen poikamainen tyttö enkä ole koskaan niin prinsessahepenistä välittänyt. Koen olevani enemmän mies kuin nainen.

Nyt hankkiudu muualle töihin ennakkoluuloinesi ja yleistyksinesi! Olen viettänyt viimeiset 7 vuotta alle kouluikäisten lasten seurassa joka päivä, omien ja vieraiden, ja vaikka olen törmännyt jokaisen tässä ketjussa esitetyn yleistyksen kaltaisiin yksilöihin, ne eivät todellakaan oman sukupuolensa "tyyppiedustajia" ja itse asiassa välillä ihan muuta sukupuolta kuin stereotypia väittää.

Jos lakkaisit ajattelemasta sukupuolista niin pirun ahtaasti niin ehkä omakin kokemuksesi muuttuisi, ei tarvitse "kokea olevansa mies" ollakseen fiksu ja reipas.

Vierailija
97/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla sinulla ap aivot paskana jos oletat, että pienet lapset käyttäytyisi kuin aikuiset. Toivottavasti et koskaan saa lapsia.

Käyttäytyisivät edes isompina jo vähän aikuisemmin. Mutta ei. Av-mammat ei osaa kasvattaa.

Vierailija
98/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne on itsekin juuri naisia, jotka ärsyyntyvät tytöistä. Harvemmin kukaan mies ärsyyntyy pikkutytöstä. Myös ne on yleensä juuri naisia, jotka ylpeinä korostavat sitä ettei oma tytär onneksi ole mikään pikkuprinsessa niinkuin monet muut. Yleensä naiset ovat paljon kriittisempiä ja vaativampia tyttöjä kohtaan (sekä omia että toisten) kuin miehet. Isät useimmiten sen sijaan arvostavat pikkuprinsessojaan, ja esim miesopettajat tyttöoppilaita. Ja sekös joitakin naisia vielä ärsyttää. 

Ehkä miehet eivät niin helposti huomaa ärsyttävyyttä. Kyllä monet äidit oikein ruokkivat tuollaista prinsessamaista käytöstä tytöiltään. Ikään kuin lapsen jatkuva taantuminen pienemmäksi olisi jotenkin hyvä asia.

Vierailija
99/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy yksikin lapsi joka jo varmasti ainakin 10vuotias, mutta osaa vastata kärrynpyörän tehdä ja luulee itse olevansa jotenkin hyvä ja kehittynyt ja kehuu kaikille itseään, kerjää huomiota, en ihmettele yhtään, hänen vanhempia en ole ikinä nähnyt. Joo ärsyttäviä on, mutta syy ei ole lapsessa vaan siellä kotona....

Vierailija
100/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästäki pittää vääntää joku naisviha asia ku puhutaan siitä kuinka ärsyttävää huomion haku on?

Pikkutytöt tekee sitä enemmän ku pojat, mutta on se poikalapsillaki yhtä ärsyttävää.