Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkutytöt ärsyttää, miksi?

Vierailija
25.07.2018 |

Jotenkin monet n 2-6 v tytöt vaikuttaa ärsyttäviltä lässyttäjiltä, jotka söpöstelee ja kimittää teennäisesti saadakseen huomiota. Onko he välillä tuollaisia teeskentelijöitä vai kuvittelenko vain?

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa huomaa että väheksytään kaikkea naisellista "hömpötystä" ja ollaan ylpeitä jos oma lapsi ei olekaan mikään "hienohelma rinsessa". Se on sisäistettyä naisvihaa. Niihin prinsessaleikkeihin on ihan yhtälailla oikeus eikä se niinsanottu poikamainen toiminta tee kenestäkään mitenkään parempaa ihmistä

Vierailija
62/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aikuisetkin lässyttävät baby talkkia toisilleen - miehetkin tykkäävät, jos puhujana on kaunis blondinainen.

Lapsilla varmasti myös taantumista vauvaksi ja  mamman mussukaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pakkomielle ihmisillä on siihen lapsen sukupuoleen? Nykypäivänä sekä tytöt että pojat ovat huomionhakuisia kauhukakaroita, ja kimittävät minkä kerkeävät. Vanhemmat eivät opeta pennuilleen käytöstapoja.

Vierailija
64/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa huomaa että väheksytään kaikkea naisellista "hömpötystä" ja ollaan ylpeitä jos oma lapsi ei olekaan mikään "hienohelma rinsessa". Se on sisäistettyä naisvihaa. Niihin prinsessaleikkeihin on ihan yhtälailla oikeus eikä se niinsanottu poikamainen toiminta tee kenestäkään mitenkään parempaa ihmistä

Tämä! Hyi että mua ällöttää nämä aikuiset naiset ja miehet, jotka seksualisoi pikkutyttöjä ja halveksii niitä viimeseen asti.

Vierailija
65/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne on itsekin juuri naisia, jotka ärsyyntyvät tytöistä. Harvemmin kukaan mies ärsyyntyy pikkutytöstä. Myös ne on yleensä juuri naisia, jotka ylpeinä korostavat sitä ettei oma tytär onneksi ole mikään pikkuprinsessa niinkuin monet muut. Yleensä naiset ovat paljon kriittisempiä ja vaativampia tyttöjä kohtaan (sekä omia että toisten) kuin miehet. Isät useimmiten sen sijaan arvostavat pikkuprinsessojaan, ja esim miesopettajat tyttöoppilaita. Ja sekös joitakin naisia vielä ärsyttää. 

Vierailija
66/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä lapsissa mua ärsyttää(jos ärsyttää) on se, että pojilta ei EDELLEENKÄÄN vaadita minkäänlaisia käytöstapoja tai kunnioitusta toisia kohtaan. Eli tässäkään ei itse lapsi ärsytä, vaan typerät vanhemmat jotka tekevät lapsellensa karhunpalveluksen. Veikkaanpa että suurin osa näistä loppuelämän syrjäytyjämiehistä on näitä joiden vanhemmat ovat antaneet pojalleen jo syntymästä etuoikeuden toisten ihmisten yli, mutta joka kostautuu sitten kun yhteiskunta strikes back, ja poika huomaa itse ettei olekaan muuta kuin vanhempiensa lellimä turhimus.

👏👏👏👏

Vierailija
67/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samat fiilikset, mutta en ole koskaan kehdannut sitä äänneen sanoa. Olin todella helpottunut, kun esikoinen paljastui pojaksi. Nyt jännitän, kuinka käy toisen kanssa. Toki tiedostan, että yksilöitä ovat kaikki eikä tyttö tarkoita automaattisesti tyllikimmaluksessa kiljuvaa pikkuprinsessaa (ja voihan poikakin voi näistä innostua). Silti kammottaa ajatus omasta minipissiksestä, en vaan mitenkään osaisi sopeutua sellaisiin leikkeihin. Tiedän, olen huono ihminen ja äiti, joka ei jonkun mielestä olisi lapsiaan ansainnut.

Vierailija
68/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderni feminismi kasvattaa naiset halveksimaan kaikkia omalle sukupuolelleen ominaisia piirteitä.

Vierailija
69/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Paitsi että se kimitys ja huomion kerjääminen jatkuu tuonne murrosikään saakka. Kamalaa mielistelyä, ininää, kimitystä, kiehnäämistä, halutaan esittää pienempää ja söpömpää kuin on. Isin syliin pitää päästä roikkumaan vielä 12-vuotiaana. 

Tuntemani tyttölapset ovat kamalan läheisriippuvaisia ja todella miellyttämisenhaluisia. Ja herranjumala se esittäminen, koko ajan jotain saakelin voimistelua, kääntelyä, tanssia, "kato mua, kato mua, kato mua". 

Pojat ovat suoraviivaisia, eivätkä halua miellyttää ketään.

No mutta mitäs vikaa tuossa on jos lapsi haluaa vielä tulla kainaloon. Pari vuotta tuosta eteenpäin niin ei takuulla enää niin vaan tule

Vierailija
70/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Paitsi että se kimitys ja huomion kerjääminen jatkuu tuonne murrosikään saakka. Kamalaa mielistelyä, ininää, kimitystä, kiehnäämistä, halutaan esittää pienempää ja söpömpää kuin on. Isin syliin pitää päästä roikkumaan vielä 12-vuotiaana. 

Tuntemani tyttölapset ovat kamalan läheisriippuvaisia ja todella miellyttämisenhaluisia. Ja herranjumala se esittäminen, koko ajan jotain saakelin voimistelua, kääntelyä, tanssia, "kato mua, kato mua, kato mua". 

Onko tämä sitten luontainen ominaisuus vai kasvatuksen ja olosuhteiden muovaamaa? Jos luontainen, niin ei siinä mitään väärää silloin ole. Jos ympäristön myötävaikuttama, niin syy on silloin jossain muuaalla kuin lapsessa.

Vierailija
71/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöistä kasvaa kuitenkin kaiken kaikkiaan vastuullisempia aikuisia - hoitavat kodin ja lapset töiden päälle, eivätkä syrjäydykään niin usein kuin pojat.  Ihmissuhteisiin ja sosiaalisuuteen keskittyminen heijastaa biologisia eroja - mutta tietysti kulttuurikin vaikuttaa asiaan.

12-vuotias on yhä lapsi ja poikiakin soisi esim. halattavan enemmän vanhempien toimesta. Pojat vaatisivat myös enemmän kuria ja vankempaa ohjausta kuin mitä nykyisin saavat - ainakin lopputuloksista päätellen.

Monia poikia ei laiteta tekemään mitään kotitöitäkään - ja sitten kaikki taidot jäävät oppimatta, ellei oma vaimo myöhemmin opeta.  Äidit laiminlyövät poikiaan tällä pilalle passaamisella.

Vierailija
72/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tytöt koska niistä todennälköisesti kasvaa tyypillisiä naisia....juonittelevia, ilkeitä ketkuja jotka esittävät ystävää mutta puukottavat selkään aina lopulta...

N23

Vierailija
73/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tytöt koska niistä todennälköisesti kasvaa tyypillisiä naisia....juonittelevia, ilkeitä ketkuja jotka esittävät ystävää mutta puukottavat selkään aina lopulta...

N23

Onpa sinulla mustavalkoinen ajatusmaailma. Jotkut ihmiset onkin ehkä tuollaisia (ihan sukupuolesta riippumatta) mutta en ole koskaan liikkunut sellaisten ihmisten kanssa. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
74/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kaikissa lapsissa korostetun huomiohakuinen käytös. Rehentely, rehvastelu, huutaminen, kiljuminen, kovistelu, keikistely, kaikenlainen esittäminen, näsäviisastelu, rätkättäminen, kitiseminen. Se kun jatketaan kielloista huolimatta jotain ärsyttävää tai vaarallista toimintaa, ja sit kun joku suuttuu tai johonkin sattuu, niin alkaa se itku ja säälin kerjääminen, vaikka ihan itse oli syypää.

Oon myös tavannut lapsia, joiden käytös tai olemus on aiheuttanut suoranaisia inhon tai vihan tunteita. Sekä poikia että tyttöjä. Olen esimerkiksi nähnyt esikouluikäisiä, joilla on jo ihan selviä syömishäiriön oireita, kuten ahmimista. Oman taustani takia mulla tulee siihen vahva tunnereaktio.

Mutta ei todellakaan joku tavallinen prinsessaleikki tai musiikkivideon matkiminen riitä aiheuttamaan tällaista, nehän on ihan tavallisia leikkejä.

Vierailija
75/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionkipeys on ärsyttävää niin lapsissa kuin aikuisissa. Jotkut ovat esiintymiskuumeisia alusta lähtien, ei välttämättä johdu kasvatuksesta.

Vierailija
76/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani pikkutytöt on kamalia.

Sitä söpöstelyn ja kimityksen määrää.

Vierailija
77/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N23

Onpa sinulla mustavalkoinen ajatusmaailma. Jotkut ihmiset onkin ehkä tuollaisia (ihan sukupuolesta riippumatta) mutta en ole koskaan liikkunut sellaisten ihmisten kanssa. Ongelma ratkaistu.

Aina kun olen yrittänyt tutustua muihin naisiin ja kaveerata, ovat paljastuneet pettureiksi. Aina. Yhteenkään poikkeukseen en ole törmännyt. Olisipa sellainen tutka joka paljastaisi nämä etukäteen. Vaan mahtaisi olla äänessä jatkuvasti. Jätkien kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa.... olisihan se kiva saada naispuolisia ystäviä, mutta en voi enää luottaa.

Vierailija
78/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutyttö särkee itsensä kyyneliin omalla sekoilullaan; tae tulevasta, että pojat kohtelevat sellaista sitten sen mukaan.

Riittää kun ihastuksen / rakkauden kohde liikkuu vaikkapa parhaimman likkakaverinsa kanssa. Poikii huuteluita myöhemmällä iällä kuten " se toinen tyttö nussii toista poikaa, hei, yhyy". Rikkonainen elämä edessä helposti.

Vierailija
79/117 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N23

Aina kun olen yrittänyt tutustua muihin naisiin ja kaveerata, ovat paljastuneet pettureiksi. Aina. Yhteenkään poikkeukseen en ole törmännyt. Olisipa sellainen tutka joka paljastaisi nämä etukäteen. Vaan mahtaisi olla äänessä jatkuvasti. Jätkien kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa.... olisihan se kiva saada naispuolisia ystäviä, mutta en voi enää luottaa.

Olen pahoillani kokemastasi ja hyvä että sinulla on kuitenkin miespuolisia ystäviä, eihän sillä sukupuolella loppupeleissä merkitystä ole. Mutta olen silti sitä mieltä että olet kohdannut vaan huonoa tuuria eikä selkään puukottamista voi yleistää koko naisssukupuolta koskevaksi. Itselläni on paljon hyviä kokemuksia ja pyrin itsekin olemaan luottamuksen arvoinen

Vierailija
80/117 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tämä kirjoitti:

Pikkutyttö särkee itsensä kyyneliin omalla sekoilullaan; tae tulevasta, että pojat kohtelevat sellaista sitten sen mukaan.

Riittää kun ihastuksen / rakkauden kohde liikkuu vaikkapa parhaimman likkakaverinsa kanssa. Poikii huuteluita myöhemmällä iällä kuten " se toinen tyttö nussii toista poikaa, hei, yhyy". Rikkonainen elämä edessä helposti.

Tämäkin totta