Mille alalle ainakaan EI kannata opiskella?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan sellaista ei kannata opiskella, missä on huono.
No jaa. Minä olin aina huono matematiikassa ja loogisissa jutuissa yleensä, ja opiskelin it-alan ammattilaiseksi (yliopistossa). Tietokoneistakaan en tiennyt tuon taivaallista opiskelemaan lähtiessäni. Mutta halusin alalle koska töitä riittää ja hyvät palkat. En ole koskaan katunut. Normaaliälyinen ihminen kyllä oppii tuollaisia akateemisia aineita ainakin jos on kova tahto, vaikke lahjoja olisikaan. (Jotkut taidejutut nyt varmaan vaatiikin luonnonlahjoja sen sijaan)
Taidejutuissakaan ei lahjakkuudella pärjää, vaan pitää opiskella kuten muillakin aloilla. Piirtämään oppii hitosti piirtämällä, soittamaan soittamalla jne. Lahjakkuus on hevonhuttua, juuri tuota tahtoa oppimiseen tarvitaan joka alalla.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja.
T. sairaanhoitaja
Minä taas voisin hyvinkin suositella. Todella paljon työmahdollisuuksia, mukavia työpaikkoja, mahdollisuus ihan hyväänkin palkkaan ja ennen kaikkea tässä ammatissa työllistyy! Ei ole huolta työttömyydestä. Meidän luokalla kaikki sai töitä jo ensimmäisenä opiskeluvuotena, tosin kaikki eivät kuitenkaan vielä sillon halunneet hoitoalan hommiin lähteä.
Suosittelen kuitenkin! Itse viihdyn todella hyvin.
Terveisin sairaanhoitaja
Sosiaali- ja terveysalalle nimenomaan kannattaa opiskella! Sieltä ei työt lopu.
Ehkäpä kannattaisi ajatella työllistymisen näkökulmasta, nyt tähän on heitetty kaikkea a:sta ä:hön työllisyysnäkökulmasta riippumatta.
AMK ja liiketalous, tämän alan tradenomeja on jo liikaa ja työpaikkoja automatisoitu sekä ulkoistettu ulkomaille ns. osaamiskeskuksiin.
Kirjastoala. Ei ole töitä, palkka surkea koulutukseen nähden.
Kaikki kieliin ja kirjallisuuteen liittyvä, ellet opiskele esim. jonkin keskeisen vähemmistökielen tulkiksi. Kääntämistä tai aineenopettajan uraa ei kannata edes harkita, koska töitä ei ole.
Paino- ja kustannusala. Ei ole töitä.
Media-, viestintä- ja markkinointialat. Tekijöitä on liikaa työpaikkoihin nähden.
Onko millään mielenkiintoisella alalla hyvin töitä? Tämä ketju on ammatinvaihtoa miettivälle raskasta luettavaa.
Sosiaaliala. Kurjuuteen tuijottamista päivästä toiseen ala-arvoisella palkalla.
Terv. sosionomi