Petin ja kerroin, kuinka tukea puolisoa?
Petin miestäni kerran suhteen alkuaikoina, noin kahdeksan vuotta sitten. Yhden illan juttu ihmisen kanssa, josta en tiedä mitään. En silloin kertonut vaan salasin asian. Kuitenkin nyt päätin asiasta kertoa hänelle.
Sovimme, että emme eroa vaan yritämme korjata tilanteen. Olen pyytänyt anteeksi ja ottanut syyn kokonaan omille harteilleni. Olen sanonut miehelleni, että meidän ei tarvitse heti puhua vaan voimme antaa ajan kulua ja keskustella sitten kun hän on valmis.
Mieheni ei helposti avaudu tunteistaan ja oikeastaan ainoa, jolle hän puhuu asioistaan olen minä. Nyt kysyisinkin neuvoa, kuinka voisin tukea häntä tässä tilanteessa? Annan hänelle toki aikaa käsitellä asioita omassa päässään, kerron että rakastan ja hän on minulle tärkein. Ja kestän minuun kohdistuvat vihan tunteet. Mutta mitä muuta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Petettynä sanoisin: hyvä, että vihdoin nyt kerroit.
Itse sain tietää kesken suhteen. Joudun elää epätietoisuudessa, mihin asti olisi edetty jos en olisi saanut tietää. Mies vakuuttaa, että ei olisi minua vaihtanut. Ei jäänyt vaihtoehtoja, kun kesken katkesi leikki ja naisen mieskin sai tietää.
Teillä on se etu, että kahdeksan vuoden aikana olet ollut uskollinen (?) ja se todistaa, että pidät puolisoasi oikeana kumppanina itsellesi ja olet itse päättänyt jatkaa suhdetta. Jospa tämän sanoisit miehellesi, jospa se helpottaisi vähän?
Voitte myös yhdessä muistella kuluneita vuosia ja niiden huippukohtia.
Varmaan tekee mieli muistella jotain huippukohtia, kun toinen on kussut monta vuotta silmään. En itse ainakaan uskoisi mitään uskollisuushöpötyksiä enää tossa tilanteessa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petettynä sanoisin: hyvä, että vihdoin nyt kerroit.
Itse sain tietää kesken suhteen. Joudun elää epätietoisuudessa, mihin asti olisi edetty jos en olisi saanut tietää. Mies vakuuttaa, että ei olisi minua vaihtanut. Ei jäänyt vaihtoehtoja, kun kesken katkesi leikki ja naisen mieskin sai tietää.
Teillä on se etu, että kahdeksan vuoden aikana olet ollut uskollinen (?) ja se todistaa, että pidät puolisoasi oikeana kumppanina itsellesi ja olet itse päättänyt jatkaa suhdetta. Jospa tämän sanoisit miehellesi, jospa se helpottaisi vähän?
Voitte myös yhdessä muistella kuluneita vuosia ja niiden huippukohtia.
Varmaan tekee mieli muistella jotain huippukohtia, kun toinen on kussut monta vuotta silmään. En itse ainakaan uskoisi mitään uskollisuushöpötyksiä enää tossa tilanteessa. :D
En kyllä kans uskoisi. Lisäksi vielä se ei ole mikään helpotus, että pettäjä on päättänyt jatkaa suhdetta yksipuolosesti. Siitäkö pitäisi olla kiitollinen, vaikka itsellä ei olisi ollut mitään mahdollisuutta päättää haluaako itse jatkaa pettäjän kanssa? Sitä päätöstä ei saisi jättää yksin sille väärin tehneelle. Itselle ei nimittäin enään ikinä olisi vaihtoehto jatkaa pettäjän kanssa sillä rakkaus ei ole silloin molemmin puolista. Yhden pettäjän kanssa itseni nuorempana rikkonut ja halveksin jokaista pettäjää enkä enään ikinä antaisi anteeksi sellaiselle.
Idiootti. Kyllä tuntuisi pahalta saada tietää, että on elänyt kahdeksan vuotta petturin kanssa. Ja eniten tuossa loukkaisi se, että on pitänyt asian salassa sen kahdeksan vuotta. Jos olisi heti kertonut, niin sen ehkä olisi voinut jopa antaa anteeksi kertapanona tai sitten olisi ollut mahdollisuus erota halutessaan.
Tuliko nyt hyvä mieli, kun veit pohjan koko suhteelta?
Ja kun usein sattuu niin siihen tottuu.
Otat uuden irtioton (cockold) naapurin Jorman kanssa ja oma miehesi voi kuvata session.
Sano totuus että n ekrulla oli pienempi ja se haisi kuin p aska.
Tulipa ihan älyttömän paha mieli miehesi puolesta.
Todella ajattelemattomasti tehty sinulta. Olisit kertonut silloin kun tapahtui, sikamaista pimittää toiselta tietoa noin pitkään. Toivottavasti miehes tajuaa lähteä, ei tuollaiseen kannata luottaa. Tiedä mitä kerrot sitten taas viiden-kuuden vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun mikään ratkaisu ei ikinä ole täällä hyvä. Jos jättää kertomatta, ihmiset ulisee että mitenkä sitä on selkärangaton pelkuri. Jos kertoo, silloinkin on selkärangaton petturi. Ihmiset tekevät virheitä, se nyt vaan on fakta. Aloittaja itse tunnet miehen parhaiten, joten etköhän osaa olla tukena ihan automaattisesti. Yhdessähän te päätitte jatkaa. Ihmiset selviää hyvin usein pettämisestä, vaikka täällä toisin väitetään.
Täällä kritisoidaan sitä, että yhtäkkiä vuosien päästä kertoo. Jos kertoo, pitää kertoa heti. Nyt mies tietää olleensa vuosia petturin kanssa ilman mahdollisuutta valintaan haluaako jatkaa vai ei. Tuossa tulee myös epäilys, että onko vain jäävuoren huippu, koska salaaminen on näköjään tosi helppoa.
Anna ex vaimon hoitaa lapsia aina jos et niin hän hyötyy tilanteesta
Vierailija kirjoitti:
Suo sille kostopano. Tai tasotuspano.
Siiiis....kuka, sukupuolesta riippumatta, ajattelee jatkamisen arvoisessa suhteessa, että toi kävi vieraissa vuosia sitten, mulla on ihan hirveä olo, mutta tää olo paranee heti ja unohdan koko asian jos saan luvan käydä vieraissa??
Olet hihuli homo, vaimolle turpaan ja vaimo pihalle
Miksi ihmeessä kerroit siitä nyt? Siitä olisi pitänyt kertoa ajoissa tai sitten ei ollenkaan. Nyt on mennyt liikaa aikaa. Kerroit vain koska et pystynyt enää elämään syyllisyyden kanssa ja raukkamaisesti halusit itsellesi helpotusta. Inhottava ihminen olet.
Minua on petetty ja olen aina ehdottomasti kertomisen kannalla, mutta ei hyvä jumala KAHDEKSAN vuotta myöhemmin! Puolisosi on elänyt valheessa 8 vuotta. Oli sinun vastuullasi kertoa ja kun et sitä saanut tehtyä, oli sinun vastuullasi vaieta. Olet satuttanut puolisoasi nyt kahdesti kamalilla tavoilla.
Olet tehnyt kaksi isoa virhettä, alkuperäisen pettämisen ja sen että kerroit nyt (olisi pitänyt joko kertoa heti tai sit vaieta iäksi). Nyt ainoa vaihtoehto on ottaa vastaan kaikki se viha, katkeruus ja pettymys jota puolisosi haluaa sinulle ilmaista. Älä vähättele, selittele tms. Et ole ainoastaan pettänyt vaan myös elänyt valheessa vuosikausia, mikä on ehkä vielä suurempi rike suhteellenne.
Kannattaisiko mennä nyt pariterapiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole todennäköistä, että puoliso ikinä muuten saisi tietää, niin pitäkää turpanne tukossa ja kestäkää mahdolliset morkkikset ja syyllisyydet itseksenne. Mitä hiton hyötyä tuosta sinunkaan avautumisestasi nyt oli? Vuosikausia vanha asia!
Sinä ja kaltaisesi ihmiset olette vastenmielisiä. Tehtyä ei saa tekemättömäksi ja suhteen pohha on tuhottu pettämisen myötä, vaikka toinen ei sitä tietäisi. Petetyllä on aina oikeus tietää.
Toistan, mitä hyötyä on siitä että se petetty sen saa tietää? Millä tavalla suhteelta muka on pohja pois, jos kerran sen aikana toinen on hairahtunut ja sen jälkeen eletty ehkä hyvinkin onnellista yhteiseloa? En ymmärrä, mikä "tilanne" ap:llä on, mikä nyt pitää korjata? Asia tapahtui kahdeksan vuotta sitten! Ei olisi mitään tilannetta, jos olisit ollut hiljaa.
Sadistista kertoa kuvatussa tilanteeessa. Siinä on kiva vieressä katsoa kun puoliso luhistuu silmien edessä palasiksi. Luottamus ei palaa koskaan ja petetty joutuu käymään läpi koko 8 vuoden suhteen kuinka on tullut huijatuksi. Rakastava ihminen ei kertoisi, eikä pettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun kerroit, nyt voitte todella miettiä haluatteko olla yhdessä. Älä kuuntele näitä jotka ovat eroamassa edes yrittämättä korjata asioita. Ihmiset ovat pettäneet vuosisatoja eikä silloin todellakaan erottu. Asioita selvitettiin, vaikka sitten koko loppuelämä. Ihmiset kuvittelevat nykyään rakkauden olevan elokuvarakkautta, mikä on niin kaukana totuudesta kuin olla ja voi. Rakkaus vaatii työtä eikä se todellakaan ole ruusuilla tanssimista. Rakkaus ei ole helppoa ja ihmiset satuttavat toisiaan. Todellinen rakkaus mitataan anteeksi annossa ja toisen virheiden sietämisessä.
VMP. Kahden tasapainoisen aikuisen ihmisen suhde ei ole mikään hikinen ja tuskainen suoritus. Rakkaus ei vaadi työtä, sen ei tarvitse vaatia työtä. Virheiden sietämistä ja anteeksi antamista joo, mutta tasapainoisessa suhteessa niitä isoja virheitä ja toistensa satuttamista nyt vaan ei ilmene. Jos olet suhteessa jossa koko ajan tarvii sietää, antaa anteeksi jne. niin et ole tasapainoisessa suhteessa.
Ja tämän päälle tuo vuosikaudet kestänyt valehtelu. Itseltä menisi luotto, en tiedä uskoisinko toista enää ja miettisin mitä muuta kamalaa hän mahtaa pimittää.