Apua, hirveä hiivatulehdus ja palkkapäivä vasta vikapäivä
Ei ole varaa ostaa hiivalääkettä ennen kuun viimeistä päivää, auttaako esim. ruokasooda, tai joku mitä kaapista löytää, tämä on helv ettiä!
Kommentit (46)
Olen saanut oireet joskus poistumaan, kun pesee alapään niin kuumalla vedellä kuin mahdollista. Lisäälämpöä vähitellen. Hiiva kuolee liian lämpimÄssä. Helpottaa oloa, mutta voi olla, että jos tulehdus on paha, ei auta.
Laimennettu omenaviinietikka (esim. 1 tl lasilliseen vettä). Huljuttele ja ruiskuta sisuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on mahdollisuus mennä uimahalliin, mene. Se puhdistettu vesi auttaa oikeasti. Joo, saa moralisoida, mutta itselläni oli kerran vastaava tilanne ja tuli kokeiltua...auttoi kutinaan selkeästi.
Minä sain taas hirveän hiivatulehduksen, kun olin käynyt uimahallissa. Sattumaa tai ei, tuli just käynnin jälkeen.
Jos se on tapahtunut vuoden 2015 jälkeen syynä todennäköisesti on altaaseen wänkkäävät ruskettuneet miehet joiden äidinkieli ei ole suomi. On ongelma ainakin Turussa.
Saa olla melko tumpelo jos ei ole ihan oikeasti yhtään rahaa tuollaisiin yllättäviin menoihin säästössä. Luulisi olevan melko vaivatonta vajaallekin ihmiselle säästää joka kk vaikka 10 eur säästöpossuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on mahdollisuus mennä uimahalliin, mene. Se puhdistettu vesi auttaa oikeasti. Joo, saa moralisoida, mutta itselläni oli kerran vastaava tilanne ja tuli kokeiltua...auttoi kutinaan selkeästi.
Moralisoida?
Onko sulla kookosöljyä sattumalta kotona? Siitä tee pallukka ja työnnä alapäähän pari kertaa vrk..Kookosöljy tutkitusti auttaa hiivan.Hiivatulehdus on kyllä kauheaa kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla maustamatonta jugurttia, viiliä tai piimää? Sivele sitä alapäähän. Mun kokemuksen mukaan ei välttämättä paranna hiivatulehdusta, mutta helpottaa kyllä oireita huomattavasti.
Ei se hiivatulehdukseen auta, mutta bakteeritulehdukseen kyllä.
Hiivatulehdukseen pitäisi kuulemma kookosöljyn auttaa.
Nyt tuli mieleen edesmenneen demi.fi:n keskustelupalstan legendaarinen keskustelu siitä, kuinka joku oli trattia apuna käyttäen kaatanut toosaansa piimää, kun ei uskaltanut kertoa äidilleen hiivatulehduksen oireistaan. 😂😂😂😂
Työnnä valkosipulinkynsiä 15-20 kpl uidduun.
Luomua. Eiköhän se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla maustamatonta jugurttia, viiliä tai piimää? Sivele sitä alapäähän. Mun kokemuksen mukaan ei välttämättä paranna hiivatulehdusta, mutta helpottaa kyllä oireita huomattavasti.
Vastasit kuusi vuotta vanhaan aloitukseen.
Diflucan aks 6,99 e. Ja tähän ei ole varaa 12.6., vaan odotettava 31.6. saakka, koska työssäkäyvä kusee rahansa viikossa?? Ei sinua voi millään keinolla auttaa.
Heip! :) kirjoitti:
Voi ei.. tiedän tunteen!! En tiedä voiko näin tehdä, mutta koska haluaisin auttaa, niin haluaisitko ostaa multa? Mulla on kaapissa varalta diflucan, enkä tarvi nyt. Voisin lähettää kirjeessä, ja maksat sitte ku sulle tulee rahaa, tai lähetät samanlaisen takaisin. :)
Nykyposti ei kulje kovin nopeasti nykyään...
T.eri
Minä hoidan nykyisin aina hiivatulehduksen mahdollisimman kuumalla vedellä suihkutellen.
Diabetes ja koska sokerit käy joskus korkealla , hiivakin iskee helpommin. Hanasta mahdollisimman kuumaa vettä mitä sietää muutaman sekunnin alapäähän ja vie kutinan. Uskomatonta mutta totta.
Ensin laitan kuumahkolle ja suihkuttelen alapään joka kohdasta ja sitten kuumennan ja niin kuumaa kun sietää, muutama sekunti antaa mennä.
Vie kutinan ja toiminut itsellä useamman kerran viime vuosina. Parisuhdetta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasit kuusi vuotta vanhaan aloitukseen.
Sori. En tiennyt, että naisilla ei nykyään ole hiivatulehduksia.
Itse otin juuri viime yönä lääkkeen hiivatulehdukseen, mutta nyt en tiedä kuinka kauan menee ennen kuin se alkaa vaikuttaa. Siinä oli vain yksi pilleri.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla melko tumpelo jos ei ole ihan oikeasti yhtään rahaa tuollaisiin yllättäviin menoihin säästössä. Luulisi olevan melko vaivatonta vajaallekin ihmiselle säästää joka kk vaikka 10 eur säästöpossuun.
Jos rahaa jää vuokran maksamisen jälkeen 300 e, niin ei siitä ole niin yksinkertaista säästää joka kuukausi 10 e.
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemuksen mukaan lisää vain kirvelyä.
Minä sain taas hirveän hiivatulehduksen, kun olin käynyt uimahallissa. Sattumaa tai ei, tuli just käynnin jälkeen.