Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna lähtö Ateenaan, uskaltaako?

Vierailija
24.07.2018 |

Nyt kun siellä riehuu nuo palot.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ulkoministeriön suositukset sanoo?

Vierailija
2/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä Ateenassa pala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kesäisin Kreikassa on metsäpaloja, joiden leviämistä kuiva, kuuma ja tuulinen sää edistävät. Metsäpalojen välittömästä läheisyydestä on syytä poistua ja seurata matkanjärjestäjien ja viranomaisten ohjeita."

https://um.fi/matkustustiedote/-/c/GR

Vierailija
4/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lentokenttä on siellä metsäpaloalueella, joten saatetaan sulkea. Itse en lähtisi.

Vierailija
5/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä helvetissä! Yhtä hyvin voisit sytyttää pihalles kokon ja kävellä sinne

Vierailija
6/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei ollut mitään. Mutta silti mietityttää se savu. Ap

Vierailija
7/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lentokenttä on siellä metsäpaloalueella, joten saatetaan sulkea. Itse en lähtisi.

Hitsi, oikeestiko? Ap

Vierailija
8/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää todella pahalta tuolla.

Vierailija
9/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kesäisin Kreikassa on metsäpaloja, joiden leviämistä kuiva, kuuma ja tuulinen sää edistävät. Metsäpalojen välittömästä läheisyydestä on syytä poistua ja seurata matkanjärjestäjien ja viranomaisten ohjeita."

https://um.fi/matkustustiedote/-/c/GR

Joo, ton löysin, mutta tosiaan niissä ajankohtaisissa ei ollut mitään mainintaa tästä hetkestä

Vierailija
10/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Suomi on jo pätsi ja se rittää. Vieraassa maassa vaikeampaa, jos jotain sattuu.

Vierailija
11/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on paha astma, niin älä lähde. Hae lääkäriltä lääkärintodistus ja koeta saada sen perusteella matkavakuutuksesta korvaus. Savua on nyt ihan Ateenan keskustassakin.

Jos sulla on hotelli keskustassa, eikä mitään hengitystiesairauksia, niin sitten itse lähtisin

Sinänsä siellä kyllä ovat laitakaupungissa asuvat ja majoittuvat aika vaarassa, eilen illalla tuli äkkilähtö kaupungin itäosissa ja kymmeniä jäi liekkeihin. Kovaa tuulta ja hellettä on ainakin vielä tämä päivä, ja sen myötä palot leviävät edelleen. Ja nopeasti, siinä ei paljon ole varoaikaa lähteä alta pois!

Mutta katso, mitä sääennuste sanoo. Kunnon sateita jos on tulossa, niin tilanne helpottaa. Ei ainakaan mun vilkaisemissa ennusteissa näy.

Vierailija
12/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olette tarkalleen ottaen menossa? Ateenan keskustaan vai johonkin sinne ympäristöön? Siinä on aikalainen ero.

Ja oletteko paketti- vai omatoimimatkalla. Pakettimatkalla matkanjärjestäjä auttaa ja saatte uudet lentoliput, jos vaikka lentokenttä suljetaan ja paluumatkalento perutaan. Omatoimisesti jos menette, niin siinä on aina se varsin varteenotettava riski, että joudutte ostamaan omalla kustannuksella uudet lennot takaisin. Ainakin kannattaa olla hyvä matkavakuutus ja lennot ostettuna Visalla tai muulla luottokortilla.

Vierailija
13/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on paha astma, niin älä lähde. Hae lääkäriltä lääkärintodistus ja koeta saada sen perusteella matkavakuutuksesta korvaus. Savua on nyt ihan Ateenan keskustassakin.

Jos sulla on hotelli keskustassa, eikä mitään hengitystiesairauksia, niin sitten itse lähtisin

Sinänsä siellä kyllä ovat laitakaupungissa asuvat ja majoittuvat aika vaarassa, eilen illalla tuli äkkilähtö kaupungin itäosissa ja kymmeniä jäi liekkeihin. Kovaa tuulta ja hellettä on ainakin vielä tämä päivä, ja sen myötä palot leviävät edelleen. Ja nopeasti, siinä ei paljon ole varoaikaa lähteä alta pois!

Mutta katso, mitä sääennuste sanoo. Kunnon sateita jos on tulossa, niin tilanne helpottaa. Ei ainakaan mun vilkaisemissa ennusteissa näy.

Keskustassa tosiaan ollaan eikä mitään sairauksia johon vedota.

Vierailija
14/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. En ajatellut asiaa pelkästään korvausmielessä, on se oikeastikin aika iso riski lähteä pahan astman kanssa paloalueelle.

Mutta siinö tapauksessa lähtekää ihmeessä. Kyllä kreikkalaiset sen estää, ettei Ateenan keskusta pala.

Vakuutus kannattaa kumminkin olla jo siksikin, että tosiaan paluulentojen kanssa voi käydä kehnosti, jos lentokenttä suljetaan. Ja joutuu vaikka siirtymään jonnekin Thessalonikiin ja ostamaan uudet liput. Just in case olette tosiaan omatoimimatkalla.

Vierailija
15/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä järkeäsi.

Vierailija
16/16 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. En ajatellut asiaa pelkästään korvausmielessä, on se oikeastikin aika iso riski lähteä pahan astman kanssa paloalueelle.

Mutta siinö tapauksessa lähtekää ihmeessä. Kyllä kreikkalaiset sen estää, ettei Ateenan keskusta pala.

Vakuutus kannattaa kumminkin olla jo siksikin, että tosiaan paluulentojen kanssa voi käydä kehnosti, jos lentokenttä suljetaan. Ja joutuu vaikka siirtymään jonnekin Thessalonikiin ja ostamaan uudet liput. Just in case olette tosiaan omatoimimatkalla.

Omatoimimatka tiedossa. Ja onneksi vakuutukset hankittu. Ehkä sitä tosiaan vaan täytyy luottaa siihen, ettei tuonne ihmisiä lennätetä jos ei ois turvallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi