Kilpirauhasen vajaatoiminta?
Minulla on kaikki klassiset kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet, TSH oli jotain 7-8 luokkaa. Oireita on mm. Nämä seuraavat:
- Väsymys
- Laihtuminen vaikeaa, vaikka tiukkaa ruokavaliota noudatan ja liikun noin 14h viikossa
- Hiusten ja kulmakarvojen lähtö
- Kuiva iho
- Väsynyt ja nuutunut olo
- Kasvojen jatkuva turvotus, paha sellainen, naama on kuin jalkapallo
- Huono yleisvointi
Millaisilla arvoilla olette saaneet lääkityksen tähän vaivaan?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Auttoiko se lääkitys
Auttoi. Taisi mennä vuosi, kun annosta nostettiin pikkuhiljaa, mutta muutamassa kuukaudessa alkoi kyllä jo tuntumaan olossa parannusta.
Alussa vointi usein hetkeksi huononee, kun kroppa on sekaisin ja hormonia alkaa tulla purkista, mutta se menee ohi aika äkkiä.
Mitä kauemmin odotat, sen huonommin voit ja hiuksille voit sanoa hyvästit. Mene yksityiselle kilpirauhaslääkärille. Kilpirauhasliitto tietää maakuntien hyvät lääkärit, sinne voi soittaa ja kysyä.
Mulla oli tsh 6.jotakin kun sain lääkityksen. Selkeä vajishan sulla on. Menin itse juuri hiustenlähdön takia lääkärille, en pitänyt vajista todennäköisenä vaikka mulla oli KAIKKI mahdolliset muut oireet, vain painohomma oli toisinpäin eli olin laihtunut reilusti eikä paino oikein noussut, siksi luulin että on jotain muuta. Mut ei.
Mulla TSH 4,39 ja T4V 14 kun nyt sain pienimmän lääkeannoksen josta lähdetään. On lähes kaikki oireet olemassa.
Sain just tuolla arvolla lääkityksen. Oireet: väsymys etenkin aamuisin, turvotus kasvoissa, äkillinen 5kg painonnousu, kolesteroli ja verenpaineen alapaine nousi. Kolesteroli ja rr normalisoitui lääkityksen myötä. Nyt lääkityksellä laihdutus onnistuu.