Seksuaalirikoksia kirjattiin Helsingissä selvästi viime vuotta enemmän
Kertoo päivän Hesari. Helsingin poliisilaitoksen rikosylikomisaario selittää lukuja mm. "yksittäistapauksilla" (suora lainaus komisaarion lausunnosta).
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kertoo päivän Hesari. Helsingin poliisilaitoksen rikosylikomisaario selittää lukuja mm. "yksittäistapauksilla" (suora lainaus komisaarion lausunnosta).
Ja mitä se oikeastaan tarkoittaa? Sitä, että niitä ILMOITETAAN poliisille enemmän kuin ennen. Ei välttämättä sitä, että itse rikollisuus olisi ainakaan kovin paljon kasvanut. Jotain hyötyä siitäkin, että asiasta puhutaan.
Ei todellakaan männä vuosina naiset ilmoittaneet jokaista klähmimistä tai edes raiskausta poliisille, ei läheskään!
Samassa jutussa mainittiin syyksi, että ilmoituskynnyt on laskenut. Eli uhrit eivät vaikene vaan uskaltavat ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Samassa jutussa mainittiin syyksi, että ilmoituskynnyt on laskenut. Eli uhrit eivät vaikene vaan uskaltavat ilmoittaa.
Tätä syytä ei ole osoitettu oikeaksi, se on poliisin väite.
Sama juttu mainitsee että Länsiuudenmaan alueella myös seksuaalirikosten määrä on vähentynyt.
Miksi länsiuusmaalaiset vaikenevat, helsinkiläiset eivät?
Kova hinku on keksiä kaikenlaisia selityksiä, kunhan ei sitä yhtä josta tässä ilmiössä tosiasiallisesti on kyse.
Kappas, viestini poistettiin, jossa vain pohdiskelin, että seliteltäisiinköhän toisenlaisiakin rikoksia samaan tapaan mikäli niissä tapahtuisi vastaavaa kasvua. Kai se sitten oli jollakin tapaa palstan sääntöjen vastainen, ei tosin ihan heti aukea millä tavoin kun nuo säännöt tuossa lukaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"HELSINGISSÄ kirjattiin vuonna 2018 rikoksia tammi–kesäkuussa 25 prosenttia vähemmän, kuin samaan aikaan vuonna 2017.
Poliisin tietoon tulleiden seksuaalirikosten määrän kasvu on merkittävä. Tänä vuonna tapauksia kirjattiin tammi–kesäkuun aikana yhteensä 90 enemmän kuin viime vuonna. Yhteensä seksuaalirikoksia kirjattiin tänä vuonna 292."
Toimittaja ei viitsi sanoa seksuaalirikosten kasvuprosenttia ääneen.
45% kasvu seksuaalirikoksissa samalla kun kokonaisrikollisuus laskee 25% kuulostaisi rumalta.
Tuossa täytyy olla osasyynä se, että rikoksia ilmoitetaan poliisille aiempaa matalammalla kynnyksellä. Seksuaalirikosten määrä ei voi olla lisääntynyt noin paljon noin lyhyessä ajassa.
Sä oot just niitä, jotka ei vaan pysty hyväksymään mitä oikeasti ympärillä tapahtuu. Mun 5 naiskaveria oli samanlaisia ennenku ne sai väkisin patukkaa näiltä tulokkailta. Ne piti raiskata ennenku ymmärsi. Se on aika kova hinta kulkee silmät ummessa. Ja noi prossat nousee tosta vielä kunnolla ja raaistuu. Sweduissa se alko niin et yks tyyppi veteli yksin ja nyt siellä uutiset kirjoittaa että ganbangeja vedellään menee. JA noi samat uutiset on täällä myös ihan just. JA Se on vaan kylmä ja hirveä fakta.
Ei van mä olen niitä, jotka tekevät päätöksiä faktoihin eivätkä mutuun ja tunteisiin perustuen. Kun sä osoitat mulle faktoin, että sun tunteikkaat väitteesi ovat totta, niin mulla ei ole mitään vaikeuksia hyväksyä asiaa.
Arvelen ettet hyväksy asiaa ennenkuin kaikki muut selitykset on poissuljettu maasäteilystä Siriuksen asentoon taivaalla.
Etkä sittenkään hyväksy asiaa.
t. ohis
Ja silti iso osa seksuaalirikoksista jätetään ilmoittamatta.