En äänestä ikinä Vihreitä tai Vasemmistoliittoa
Kommentit (69)
Viisas päätös. Meitä kaltaisiasi on ehdoton enemmistö kansasta, onneksi.
Ymmärrän. Muilla puolueilla onkin keskenään sama ahdistuneen konservatiivinen, alempien halveksuntaan perustuva arvomaailma. Onhan sinulla vielä valinnanvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Juu olishan se kamalaa jos meillä otettaisiin huomioon luonto ja ihmiset.
On paljon viisaampaa pistää pystyyn tuhat Talvivaaraa ja keksiä aktiivimalli 4, 5 ja 6.
Oikein poikani - oikein !
En minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Muita eduskuntapuolueita voin harkita.
Myös arvoliberaalia RKP:tä? Tai Kokoomusta, kun se alkaa olla tulevaisuudessa enemmän Lepomäen linjoilla?
Sama täällä. Enkä myöskään demareita. Rinteen eläkepuheet on täysin vastuuttomia. Näkisipä vielä joskus Suomen jossa vastukkeettomien tukien lappaaminen työikäisten ja -kykyisten kouraan on lopetettu ja perheet elättävät itsensä omalla työllään, kuten joskus aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Enkä myöskään demareita. Rinteen eläkepuheet on täysin vastuuttomia. Näkisipä vielä joskus Suomen jossa vastukkeettomien tukien lappaaminen työikäisten ja -kykyisten kouraan on lopetettu ja perheet elättävät itsensä omalla työllään, kuten joskus aiemmin.
Haluaisit varmaan luopua myös keskiluokan tulonsiirroista?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Muilla puolueilla onkin keskenään sama ahdistuneen konservatiivinen, alempien halveksuntaan perustuva arvomaailma. Onhan sinulla vielä valinnanvaraa.
Kerro minulle yksikin hyvä syy äänestää Vihreitä tai Vasemmistoliittoa? Sellainen, joka ei sisällä tunnepitoisia ja konkreettiselta sisällöltään tyhjiä sanoja, kuten solidaarisuus, oikeudenmukaisuus jne.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin ei voi elättää perhettään työnteolla, jos joutuu palkattomiin orjatöihin. Ja muiden kuin Vihreiden ja Vasemmistoliiton tavoitehan on vain lisätä noita palkattomia töitä, eli vähentää palkallista. Mieti sitä.
Oikein. Muiden rahoilla rellestäjät joutavat kompostiin.
Vierailija kirjoitti:
Jes, lisää aktiivimalleja!
Niin juuri! Passiivimalli ei ole kannustanut uuninpankkoa töihin. Jospa nyt sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon viisaampaa pistää pystyyn tuhat Talvivaaraa ja keksiä aktiivimalli 4, 5 ja 6.
Huvittaa tämä idealismi. Melkein toivon, että vaalien jälkeen tulisi joku vihervasemmistohallitus. Näkisivät idealistitkin, että ihan samanlaista politiikkaa se tulee ajamaan kuin edellisetkin hallitukset. Sen jälkeen ei enää uskottaisi vaaliohjelmien kauniita lupauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro minulle yksikin hyvä syy äänestää Vihreitä tai Vasemmistoliittoa? Sellainen, joka ei sisällä tunnepitoisia ja konkreettiselta sisällöltään tyhjiä sanoja, kuten solidaarisuus, oikeudenmukaisuus jne.
Kannattavat perustuloa, jolloin työn tekeminen ja teettäminen saataisiin kannattavaksi kaikissa tilanteissa.
Myös Lepomäen perustiliajatus on toimivan oloinen. Harmi vain, että muun Kokoomuksen äly ei riitä sen tukemiseen. Itse olen enemmän Lepomäkeen kuin Vasemmistoliittoon kallellani. Mutta Vihreät on pätevä vaihtoehto.
Hyvä päätös! Itse olen binainen ja vieläpä ateisti, muttei tulisi ikinä kuuloonkaan äänestää Vihreitä tai Vasemmistoliittoa. Nuorempana tietysti koin jakavani Vihreiden kanssa vihreitä arvoja, mutta 17-18-vuotiaana asioihin perehtyminen sai pääni kääntymään. En olisi voinut antaa ikinä anteeksi itselleni, jos olisin äänestänyt Vihreitä tai Vasemmistoliittoa heti 18 vuotta täytettyäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreillä ja luonnonsuojelulla ei ole mitään tekemistä keskenään. Puolue on vuoden 2006 jälkeen ollut feminístinen ja maáhanmuúttoa tukeva puolue ihan virallisesti.
Tällä hetkellä Suomessa ei ole yhtään hyvää vaihtoehtoa jota äänestää, toivottavasti kevääseen mennessä joku hyvä puolue löytyisi.
Kiitos tiedosta.