Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaurapuuron syömisen jälkeen on aina heti nälkä?

Vierailija
24.07.2018 |

Onko se tehty muovista vai mitä ihmettä? Ei ole väliä minkä merkkistä ostaa niin aina sama juttu. Kauhea nälkä viiden minuutin päästä. Jos syö vaikka paahtoleipää tai hedelmä smoothien, tai ihan mitä tahansa muuta, nälkä ei tule moneen tuntiin.

Mistä nykyajan kaurahiutaleet on tehty? Ei ennen vanhaan niistä nälkä tullut. Ovat vaihtaneet viljan muoviin ja pahviin?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään kaurapuuroon psylliumkuitua ja juon reilusti vettä päälle. Lounaan syön n. 4 tunnin kuluttua aamupalasta. Rasvainen ruoka ei sovi sappikivien takia, kananmunista tulee huono olo jos liian usein syö.

Vierailija
42/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi syödä pekonia, kananmunia tai raejuustoa. Minulla on Chronin-tauti. Ne kaikki aiheuttavat minulle veriripulin. Liha ja maitotuotteet on ollut pakko jättää kokonaan pois. Puuron sekaan laitan pilkotun omenan. Kenties voisin lisätä kookosöljyä ja mustikoita siihen. Tai koittaa vaihtaa kaura vehnänjyviin. Joku jolla on chron neuvoi vaihtamaan kauran tattariin..

-AP

Se on crohnin tauti 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kaurapuuro on kovin heppoinen aamupala. Itse teen puuron maitoon, laitan sekaan raejuustoa ja syön keitetyn munan (juu en pelkää kolesterolia) niin pärjään hyvin lounaaseen.

Vierailija
44/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi syödä pekonia, kananmunia tai raejuustoa. Minulla on Chronin-tauti. Ne kaikki aiheuttavat minulle veriripulin. Liha ja maitotuotteet on ollut pakko jättää kokonaan pois. Puuron sekaan laitan pilkotun omenan. Kenties voisin lisätä kookosöljyä ja mustikoita siihen. Tai koittaa vaihtaa kaura vehnänjyviin. Joku jolla on chron neuvoi vaihtamaan kauran tattariin..

-AP

Kannattaa myös miettiä, että luopuu ajatusmallista, jossa aamupalalla syödään tiettyä ruokaa esim. puuroa, lounalla "oikea ruoka". Jos sinulla on kuitenkin ruokia, jotka pitävät nälkää ja ne sopivat vatsallesi, niin alat syödä niitä aamuisin sen sijaan, että yrität turhaan saada perinteisiä aamupaloja sopimaan itsellesi. Ts. et syö enää aamupalaa, lounasta, välipalaa, päivällistä ja iltapalaa vaan aterian 1, 2, 3, 4 ja 5. 

Vierailija
45/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan reilusti maapähkinävoita, yhden pilkotun banaanin, marjoja ja maitoa puuroon ja näin pysyy hyvin nälkä poissa useamman tunnin.

Vierailija
46/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön ihan tavallista lämmintä ruokaa aamupalaksi. Usein teen kaksi annosta ja vien toisen lounaaksi töihin. Aamupala saattaa silloin olla vaikka nakkikeittoa :)

Vierailija
47/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka aamu kupillisen puuroa voisilmällä ja toisen kupillisen rahkaa marjoilla. Hyvin toimii eikä tule nälkä pitkään aikaan.

Vierailija
48/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aamupalalla pienen lautasellisen kaurapuuroa marjojen kanssa ja lisäksi maustamatonta jogurttia niin ikään marjojen tai hedelmän kanssa. Pelkkä puuro ei minullakaan pidä nälkää kauaa, vaikka söisin sitä enemmänkin. Voisit syödä puuron lisäksi vähän jotain proteiini- ja rasvapitoista, jota pystyt syömään.

Vierailija
49/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama, kaurapuurosta tulee aivan kiljuva nälkä tosi pian syömisen jälkeen. Oikein sellainen, että mahaan sattuu, aivan kuin olisin nälkäkuoleman partaalla vaikka syömisestä olisi kulunut tunti. Tämä on tosi harmi, sillä minusta puuro on hyvää ja siihen tulee suorastaan himo.

Sen sijaan jos syön voissa paistetun kananmunan juustoraasteella ja vihanneksilla, tulee nälkä vasta iltapäivällä ja silloinkin laimeana.

Vierailija
50/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro ei ole erityisen energiarikasta (240 kJ/100g), kilo kaurapuuroa vastaa n. 500g makaronilaatikkoa.

Syötte vain sitä puuroa liian vähän.

Vierailija
52/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuro ei ole erityisen energiarikasta (240 kJ/100g), kilo kaurapuuroa vastaa n. 500g makaronilaatikkoa.

Syötte vain sitä puuroa liian vähän.

Ei kyse suinkaan ole määrästä. Kylläisyys ei riipu annoksen koosta, vaan sisällöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi