Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaurapuuron syömisen jälkeen on aina heti nälkä?

Vierailija
24.07.2018 |

Onko se tehty muovista vai mitä ihmettä? Ei ole väliä minkä merkkistä ostaa niin aina sama juttu. Kauhea nälkä viiden minuutin päästä. Jos syö vaikka paahtoleipää tai hedelmä smoothien, tai ihan mitä tahansa muuta, nälkä ei tule moneen tuntiin.

Mistä nykyajan kaurahiutaleet on tehty? Ei ennen vanhaan niistä nälkä tullut. Ovat vaihtaneet viljan muoviin ja pahviin?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 dl kaurahiutalaita painaa 35 grammaa. Tyypillisessä annoksessa on 35 grammaa hiutaleita eli yhteensä siinä on 7 grammaa proteiinia. Per ateria olisi hyvä saada se 20 g protskua.

Pointti on siinä, että kukaan tuskin syö 100 g keittämättömiä hiutaleita aamulla, 100g tai lähes 100 g kananmunaa menee helposti.

Vierailija
22/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita joukkoon raejuustoa, niin pitää nälkää todella hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kaurapuuroa ja raejuustoa aina ja pärjään mainiosti. Välillä en muuta syökään. Olen hoikka 😊

Vierailija
24/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro on todella terveellistä. Kannattaa ehdottomasti syödä! Paljon terveellisempää syödä kaurapuuroa kuin jotain pekonia.. yök!

Vierailija
25/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laitat sekaan? Itse laitan lisäksi vähintään raejuustoa ja maapähkinävoita. Hyvin on pitänyt nälkää ainakin mulla.

Muita osia vaihtelen, usein on lisäksi joko marjoja, banaania tai omenaa.

Pelkästä kaurapuurosta en edes pidä, mutta sopivilla lisukkeilla siitä saa ihan hyvää! Tumma kaakaojauhe sopii mielestäni muuten aika hyvin kaurapuuroon. Vähän saatan laittaa myös kanelia.

Joskus saatan heittää mukaan myös jotain "turhaa", superfood-jauheita tms.

Vierailija
26/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan sekaan maapähkinävoita (ja jotain hedelmää tai marjoja) silloin harvoin, kun puuroa syön. Pitää paremmin nälkää.

Vierailija
27/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 dl kaurahiutalaita painaa 35 grammaa. Tyypillisessä annoksessa on 35 grammaa hiutaleita eli yhteensä siinä on 7 grammaa proteiinia. Per ateria olisi hyvä saada se 20 g protskua.

Pointti on siinä, että kukaan tuskin syö 100 g keittämättömiä hiutaleita aamulla, 100g tai lähes 100 g kananmunaa menee helposti.

Proteiinia tarvitaan n. 0,8-1 grammaa painokiloa kohti päivässä, joten todellakaan ei tarvitse yhdellä aterialla mättää tuollaista määrää! Ainakaan jos ei ole satakiloinen.

Vierailija
28/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla päinvastoin. Kun syön aamulla puuron pärjään töissä ilman lounasta. Laitan puuroon kaurahiutaleiden lisäksi pellavarouhetta, vehnänalkioita ja siemeniä. Niistä tulee myös rasvaa ja proteiinia.

Tuossahan ei ole pelkkää puuroa joten väitteesi on perätön.Koitapa yhtenä aamuna ilman noita lisukkeita ja tule sitten kertomaan.

Vierailija
29/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön pelkkiä hedelmiä aamiaiseksin- n. 200 -300g, ei tule nälkä ennen lounasta. 

Vierailija
30/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki meuhkaa tuosta kananmunasta? Se on yksi maailman vaarallisimmista kolesterolipommeista! Ja pekoni ei edes ole ruokaa! Ei ihme että 60% suomalaisista on ylipainoisia jos tuollaista laardia vetää heti aamusta.

En tiiä missä tynnyrissä oleskelet kun et tiedä että väitteesi on perätön ja kananmuna on todettu ihan hyväksi ja laadukkaaksi elintarvikkeesi. Tyhmyytesi kruunaa luulo siitä että syöty kolesteroli vaikuttais omaan kolearvoon. Ei vaikuta.

Ps.Sikoja lihotetaan viljalla ja perunalla. Ei rasvalla.

Vierailija
31/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla päinvastoin. Kun syön aamulla puuron pärjään töissä ilman lounasta. Laitan puuroon kaurahiutaleiden lisäksi pellavarouhetta, vehnänalkioita ja siemeniä. Niistä tulee myös rasvaa ja proteiinia.

Tuossahan ei ole pelkkää puuroa joten väitteesi on perätön.Koitapa yhtenä aamuna ilman noita lisukkeita ja tule sitten kertomaan.

Söin ilman lisiä monta vuotta ja ihan yhtä lailla siitä tulin täyteen. Rupesin lisäämään niitä vaihtelun vuoksi ja siksi, että niitä siemeniä ei pelkiltään tule muuten syötyä. Niin kuin joku laittoikin, kaurassa on ihanteellisesti ravintoa itsessäänkin, joten ei puuroon välttämättä lisiä tarvita.

Vierailija
32/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki meuhkaa tuosta kananmunasta? Se on yksi maailman vaarallisimmista kolesterolipommeista! Ja pekoni ei edes ole ruokaa! Ei ihme että 60% suomalaisista on ylipainoisia jos tuollaista laardia vetää heti aamusta.

Joo, joo.  Mitä jos hankkisit tietoa ravinnosta.

Vierailija
33/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proteiinia tarvitaan n. 0,8-1 grammaa painokiloa kohti päivässä, joten todellakaan ei tarvitse yhdellä aterialla mättää tuollaista määrää! Ainakaan jos ei ole satakiloinen.

No jos aloittaja kokee, ettei kaurapuuro pidä nälkää, niin kyllä sitä proteiinia "kannattaa vedellä" yhdellä aterialla enemmän kuin 7 grammaa. Jos painaa 60 kg ja syö 5 ateriaa päivässä, yhdellä aterialla pitäisi saada 12 grammaa protetiinia. Iltapalalla voi jättää sen vähemmällen, sillä proteiinin sisältämä typpi saattaa lisätä virtsan eritystä yöllä. Neljälle aterialle jaettuna proteiinia pitäisi siis saada 15 g per ateria eli tuplat mitä desistä kaurahiutaleita saa.

Lisäksi painonhallin tueksi suositellaan nykyään yleisesti hieman runsaampaa proteiinimäärää, etenkin jos on toiveissa pudottaa painoa. Pelkkää broileria ja rahkaa nyt ei tarvi syödä, mutta jos kokee jäävänsä nälkäiseksi rasvan ja proteiinin lisäys auttaa.

Vierailija
34/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi syödä pekonia, kananmunia tai raejuustoa. Minulla on Chronin-tauti. Ne kaikki aiheuttavat minulle veriripulin. Liha ja maitotuotteet on ollut pakko jättää kokonaan pois. Puuron sekaan laitan pilkotun omenan. Kenties voisin lisätä kookosöljyä ja mustikoita siihen. Tai koittaa vaihtaa kaura vehnänjyviin. Joku jolla on chron neuvoi vaihtamaan kauran tattariin..

-AP

Vierailija
35/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan pelkkä lautasellinen kaurapuuroa pidä nälkää. Mutta laitan aina sekaan raejuustoa, sokeritonta maapähkinävoita ja pienen tilkan hunajaa.

Pysyy nälkä pois ja on hyvää!

Vierailija
36/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa nopeasti verensokeria kohottavaa hiilaria. Aiheuttaa insuliiniryöpyn joka romahduttaa verensokerin ja taas on nälkä. Älkää syökö sitä ilman proteiini-ja rasvalisää.

Eli voita ja keitetty kananmuna kylkeen, ei koskaan puuroa sellaisenaan tai jonkun makean kanssa, silloin mennään ojasta allikkoon ja lujaa.

Just tuosta syystä en syö puuroa ikinä.

Just tätä kun tietämättömät mutuilee. Kaurassa on todella reilusti proteiinia ja myös hyvää rasvaa. Itse asiassa siinä on energialähteet aikalailla ihanteellisessa tasapainossa. Kunhan sen voisilmän jättää pois, turhaa valtimontuketta vain.

Itse olet tietämätön, kauran GI on korkea ja sen takia nälkä  tulee nopsaan.

Yhdessä (suositus) annoksessa kaurapuuroa ei ole kovin paljon yhtikäs mitään ellei vedä koko kattilallista kerralla.Sen sinä  unohdat kätevästi. Pelkässä puurossa ei ole mitään mikä  estää verensokerin nopean kohoamisen. Sun luulo ei ole tiedon väärti.

Vierailija
37/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, ja nälkä tulee silloin jotenkin todella pistävänä. Jos aamulla syön puuron, en pärjää töissä lounaaseen eli 11 saakka vaan on pakko nassuttaa välissä jotain tai sit vaan kärvistellä.

Vierailija
38/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö marjoja ja hedelmiä, pysyt kylläisenä

Vierailija
39/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skreba tai grynarii megeen ni jaksaa.

Vierailija
40/52 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurossa ei ole proteiinia. Kokeile syödä yksi kananmuna kaveriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi