Mitä ajattelet tarkka-ammuntaa harrastavasta?
Puhutaan siis ihan tosissaan harrastavasta, joka harkitsee kisaamista.
Kommentit (16)
Harrastaako joku muka sitten epätarkkaa-ammuntaa? Siinä vissiin sitten räiskitään vaan sinne taulun suuntaan piittaamatta osumisesta.
Ampuminen on tavallinen harrastus mitä monet harrastaa. Vaatii rautaista keskittymiskykyä ja paljon harjoittelua. Minusta on ylipäätänsä positiivinen asia, että ihminen on aktiivinen ja harrastaa. Oli se sitten mitä postimerkkien keräilyä tahansa. Se on sinänsä epäolennaista kun kaikki harrastus on jo lähtökohtaisesti turhaa tekemistä. Jotain mitä tehdää ihan vaan sen takia kun se on kivaa.
Isä harrasti kilpa-ammuntaa. Kuulemma oikein mukava harrastus. Aika paljon reissasi kisoissa.
Setäni harrastaa tarkka-ammuntaa. Menestyi aikanaan kisoissa hyvin. Ehkä tuosta harrastuksesta tulee mieleen hyvä keskittymiskyky ja rauhallisuus. Ihan ok harrastus. Tosi tavallinen ainakin ennen täällä maaseudulla.
Siis tarkoitatko tarkka-ammuntaa, eli sitä mitä esim. armeijan tarkka-ampujat tekee ja missä kisataan esim. Finnsniperissa ja Häyhä Cupissa, vai tarkkuusammuntaa, joka on jonkinlainen yleisnimitys ns. Olympialajeille?
Yhtäkaikki, hieno harrastus.
T. Tarkka-ampuja ja pitkän linjan toiminnallinen ampuja.
Mä harrastan tarkka ammuntaa, mutten ole ajatellut lähteä kisaamaan.
Mukava harrastus.
T. N21
Vierailija kirjoitti:
Minä harrastan epäsuoraa tulta.
Minäkin. Nimittäin pitkänmatkan ammuntaa pienoiskiväärillä.
Fiksua varautumista, on sitten kättä pitempää kun puhdistus alkaa. Tai kun n. käy kimppuun. Hyvä olla eri kokoisia aseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki lisää! Miltä matkalta ja millaisia kasoja?
Itse joskus huvin vuoksi kokeilin ampua piekkarilla sataan metriin ja aika kovalla kaarella meni jo silloin. Kasa oli sellainen kämmenen suuri.
Enpä tiennyt että joku muukin olisi innostunut testaamaan piekkaria pidemmältä matkalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammut piekkarilla kohteita joihin et näe tähdätä? Lopeta heti moinen.
Mahtavaa hommaa 🙂 onnea kisauralle 👍🏻