Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä ammatissa saa olla itsenäisesti omassa huoneessaan?

Vierailija
23.07.2018 |

Mitä tutkintoja?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieheni oli tekninen johtaja hänellä oli oma huone. Myöhemmin hän oli toimialajohtaja , silloin hänellä oli oma erillinen yksiö keittiöineen ja sihteeri aina. Kyllä siellä minäkin usein olin kun se oli ihan keskustassa. Koulutus dipl.ins ym. Ysäväni on Nokialla ja hänellä on aina oma huone. Kauppatiet. maist.

Vierailija
42/48 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologeilla ja sosiaalityöntekijöillä, poislukien lastensuojelussa yleistyvät avokonttorit ja monitoimitilat. Tosin ls.sossut työskentelevät enemmän työpareina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstinkäsittelijänä jotkut ilmeisesti saavat moisen edun. Itse sos tilanteiden pelosta kärsivänä joudun olemaan viiden hengen toimistossa joka on mulle täyttä tuskaa. Omaa huonetta olen pyytänyt mutten saa kun ovat varattuja muille (tiedä sitten millä syillä he ovat omat huoneet saaneet). Ärsyttää.

Vierailija
44/48 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prostituoitu, jos tekee vaan incallia.

Saa olla melkoisen perverssi maku seksin suhteen jos haluaa olla seksikumppanin kanssa eri huoneessa aktin aikana. Saati sitten vielä, että maksaa tuollaisesta palvelusta. Lasketaanko sitä edes seksin myymiseksi?

Gloryhole?

Vierailija
45/48 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, aika harvoilla näkyy olevan oma huone. Minulla on aina ollut, palkanlaskija. Teen myös etätöitä säännöllisesti. Silloin kun olen pois minun huoneeni on toisen käytössä (ei tietysti kenen tahansa).

Ensinnäkin työ vaatii keskittymistä ja toiseksi henkilökunta käy myös puhumassa arkaluonteisia asioita (raha-asioita, terveysjuttuja), pitää saada ovi kiinni. Samoin puhelimessa puhutaan esim. kollegan kanssa monesti jonkun henkilön asioita nimellä ja hetulla (kollega on fyysisesti ihan eri paikassa, eri kaupungissa).

Vierailija
46/48 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ne on keksineet, ettei avokonttorikaan ole enää se juttu. Nyt on muotia tehdä ihmisille työpisteitä, mutta kenelläkään ei ole omaa, vaan duuniin mennessä joutuu ottamaan sen, mikä jäljellä on. Omalle työpaikalle ollaan juuri tekemässä tällaista systeemiä.

Ne myös mitoitetaan niin, että niitä pisteitä ei ole kaikille. Ajatus on, että ihmiset eivät ole koneella koko ajan koko päivää yhtä aikaa. Eli kun käyt syömässä, menetät pisteesi.

Onpa hyvä idea. Joutuu stressaamaan pääseekö työpisteelle silloin, kun sitä tarvitsee, että ehtii tehdä työt ajoissa ja kaiken lisäksi järkkäämään tarvittavat muut työvälineet joka kerta paikalleen (juu vaikka työtä tehdään tietokoneella, niin moni käyttää silti ohessa käsinkirjoitettuja muistilappuja ynnä muita papereita).

Plus että toki sinä kannat asiakaspaperit ja kannettavan koko ajan mukana. Voit sitten lattialla istuen yrittää olla koneella odotellessasi, että pääset työpisteelle kun verkkoyhteys on vain siellä.

Langattomia ne yhteydet nykyään työpaikoilla ovat. Kun läppäri pitää saada mukaan neukkariinkin. Noissa kiertävissä pisteissä ideana on myös vähentää turhaa paperia. Itse en tykkäisi, koska joudun käsittelemään isoja "lakanoita", ts. rakennuspiirustuksia n. 60 senttiä korkeita (yleisin korkeus) ja pituus vaihtelee vajaasta metristä kahteen puoleen, edelleen tänä päivänäkin, vaikka niiden määrä onkin viime vuosina huomattavasti vähentynyt.

Vierailija
47/48 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Numerotiedusteluhommaa voi hoitaa kotoa käsin. Ja sitten on mainostenjako.

Kotoa käsin voi nykyään hoitaa aika montaakin hommaa. Monet käyvät "toimistolla" vain kerran tai pari viikossa. Kun on nettiyhteys, puhelimet, sähköpostit niin miksi pitää aamulla siirtyä työpaikalle - ellei nyt varsinaisesti ole asiakaspalvelua. Senkin voi sopia, että minä päivänä/päivinä on tavattavissa fyysisesti työmaalla, muulloin saa sitten kiinni puhelimitse tai sähköpostilla. Sähköpostilla kulkee iso osa materiaalistakin. Tai löytyy pilvestä. Niinhän ne asiat pääosin joka tapauksessa hoituu tänä päivänä.

Meillä tekee lähes kaikki toimistopuolen työtekijät osan etänä. Laskutusta voi hoitaa kotoa, projektihommia, kirjanpitoa, palkanlaskentaa...

Vierailija
48/48 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä ”teen vain sellaista työtä, jossa on sitä ja tätä” -tyyppejä. Mitäs jos kouluttautuisit alalle joka oikeasti kiinnostaa työolosuhteiden sijaan? Niistä kun ei voi olla satavarma koulutuksen alkaessa.