Ette voi ymmärtää, miten epäreilua ja stressaavaa on lihoa vain vatsasta!
Ei pari lisäkiloa haittaisi, jos tissit kasvaisi ja peppu leviäisi. Mutta pysyn vesimelonin niellaiseen näköisenä minitissinä. Pienet rinnat ovat siis muuten hyvät, olen muuten sinut niiden kanssa mutta kun ne eivät kasva liikakilojen mukana...
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on hormonitasapaino mullin mallin. Jos se toimisi niin kuin pitäisi, rasva kerääntyisi naisille tyypillisiin paikkoihin eli alakroppaan enimmäkseen. Endokrinologilla käynti voisi ehkä selvittää tilannetta.
15 alapeukkua? Ihanko oikeasti ette ole ikinä ajatelleet, että siihen saattaa olla syy, että miehillä rasva kertyy yleensä enimmäkseen vatsan ympärille ja naisille taas alavatsaan? Fakta on se, että jos miehellä on reilusti rasvaa alakropassa ja takamus naisellisen pyöreä (ja reilusti läskiä), kropan hormonitoiminta on sekaisin ja todennäköisesti estradiolitasot todella korkeat, kun taas testosteronin, DHEA:n ja DHT:n tasot matalat.
Jos naisilla rasva kerääntyy "väärään paikkaan" eli juuri miesmäisesti vatsan ympärille, ei tarvitse olla kauhean korkeasti koulutettu ymmärtääkseen, että hormonitasapaino on jollakin tasolla sekaisin.
Oisko mitään lähdettä, muuta kuin sun oma tuntumas asiasta? Luepa tuo aiempi linkki.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on hormonitasapaino mullin mallin. Jos se toimisi niin kuin pitäisi, rasva kerääntyisi naisille tyypillisiin paikkoihin eli alakroppaan enimmäkseen. Endokrinologilla käynti voisi ehkä selvittää tilannetta.
Nainen voi olla täysin terve vaikkei olisikaan tiimalasimallia.
Äitini, isoäitini ja muutama muukin naissukulaiseni ovat mallia suora ja pitkä, joten eipä mua hirveästi ihmetytä että olen itsekin. Pitkäikäisiä ovat olleet myös, että eiköhän tämänkin mallisena pärjää.
Pömppis jäi mulle siitä että vatsa muutti kahden raskauden aikana muotoaan.
Ärsyttää tuo että nähdään joku yhdenmallinen naisenkroppa normaalina ideaalina, kun kaikenlaisia on, ja siitä poikkeaminen olisi peräti sairasta.
Lääkäriä kannattaa vaivata kun on oireita, mutta oireeksi ei riitä se että ei satu olemaan tiimalasimallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 alapeukkua? Ihanko oikeasti ette ole ikinä ajatelleet, että siihen saattaa olla syy, että miehillä rasva kertyy yleensä enimmäkseen vatsan ympärille ja naisille taas alavatsaan? Fakta on se, että jos miehellä on reilusti rasvaa alakropassa ja takamus naisellisen pyöreä (ja reilusti läskiä), kropan hormonitoiminta on sekaisin ja todennäköisesti estradiolitasot todella korkeat, kun taas testosteronin, DHEA:n ja DHT:n tasot matalat.
Jos naisilla rasva kerääntyy "väärään paikkaan" eli juuri miesmäisesti vatsan ympärille, ei tarvitse olla kauhean korkeasti koulutettu ymmärtääkseen, että hormonitasapaino on jollakin tasolla sekaisin.
Oisko mitään lähdettä, muuta kuin sun oma tuntumas asiasta? Luepa tuo aiempi linkki.
Netti on täynnä. Googleta android fat distribution ja gynoid fat distribution. https://www.fertstert.org/article/S0015-0282(03)02904-2/fulltext
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8568477
Täällä myös yksi pömppömahasta kärsivä. Maha näyttää kokoajan siltä, että olisi raskaus jo pitkällä. Vaatteet eivät näytä hyvältä päällä.
Minulla on leveät hartiat, pienet rinnat ja kohollaan olevat kylkiluut. Silloin kun pömppis on vähän pienempi näyttää että, minulla on neljä rintaa.
Vatsassa oleva puolipallo tulee hyvin esille kun teen vatsalihasliikkeitä, näyttää siltä että olisin syönyt koripallon, niin tasaisen pyöreä se on.
Äh, te olette kuitenkin tosi kauniita. Te ette vain tajua sitä itse.
Pääsin pömppömahasta kun aloin syödä 5 pientä ateriaa päivässä entisten kahden ison + välipalojen sijaan.
Itse olen saanut mahan litistymään vähentämällä hiilareita ihan reilusti ja nyt olen pätkäpaastoillut jonkin aikaa, mikä näyttää myös vähentävän senttejä vyötäröltä.
Täällä myös yksi pömppömahainen. Ihan kamala on, aivan kuin raskaana. Ja hei, kaupan päälle jäätävän kokoiset bosat, ihan hirveät. Etumus on kuin panssarivaunu kun kaikki paisuu. Alaosa on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Ei pari lisäkiloa haittaisi, jos tissit kasvaisi ja peppu leviäisi. Mutta pysyn vesimelonin niellaiseen näköisenä minitissinä. Pienet rinnat ovat siis muuten hyvät, olen muuten sinut niiden kanssa mutta kun ne eivät kasva liikakilojen mukana...
No lopeta se lihominen, jooko?
Ei tarvitse lihoa mistään jos ei halua.
Täällä taas yksi, jonka maha on suhteettoman iso muuhun kroppaan nähden. Jos olisi edes rintavarustus kompensoimassa asiaa...
Täällä on ehdotettu syiksi hormonitoimintaa ja stressiä. Mulla ainakin pätee molemmat, aiheuttaisiko ne sitten tämän? Olen kova stressaamaan ja huolehtimaan, ja mulla on PCO. Mutta mikä siihen auttaisi? Käytin jossain vaiheessa e-pillereitä, joilla oli antiandrogeeninen vaikutus, mutta ne eivät auttaneet vatsan kokoon. Lopetin pillerit sivuvaikutusten takia.
Jossain määrin ruokavaliokin vaikuttaa, sillä vatsani koko vaihtelee aika paljon, esimerkiksi pähkinät vaikuttaisivat suurentavan sitä tavallista enemmän. Ei se silti kuitenkaan koskaan ole "normaali". Ehkä jos olisi ne rinnat, niin vatsani saattaisi näyttää muuhun kroppaan nähden siedettävän sopusuhtaiselta, vaikkei olisikaan täydellinen. En kuitenkaan pidä silikonien hankkimista sen arvoisena, ja muiden ulkonäköongelmien takia korjauttaisin kyllä aivan muuta ensin kuin rinnat... Ja lihottaminen ei asiaan auta, koska vatsa kasvaa vain suuremmaksi.
Olen 38v ja noin 16-vuotiaasta asti olen kohdannut raskausepäilyjä " Eihän tuo sinun ttyttäresi vain ole pieniin päin? "
" Oletko ihan varma ettet ole raskaana? "
Sekä saanut suoria onnitteluja "Onneksi olkoon, ihanaa, milloin se syntyy?"
Notkoselkäni pahentaa tilannetta, muljauttaa omenavatsan entistä enemmän eteen. Olen 168 cm pitkä, painan 66 kg, kuppikokoni on a ja vyötärön ympätykseni 102 cm.
Mutta mikä se syy on? Miksi mieselimistön "kannattaa" kerätä vatsaontelorasvaa, vaikka se on suurempi terveysriski kuin takamusrasva?