Ette voi ymmärtää, miten epäreilua ja stressaavaa on lihoa vain vatsasta!
Ei pari lisäkiloa haittaisi, jos tissit kasvaisi ja peppu leviäisi. Mutta pysyn vesimelonin niellaiseen näköisenä minitissinä. Pienet rinnat ovat siis muuten hyvät, olen muuten sinut niiden kanssa mutta kun ne eivät kasva liikakilojen mukana...
Kommentit (34)
Mulla on taas pysyvä pömppis. Rasvaa kertyy lihotessa kyllä muuallekin kuin vatsaan, mutta se myös lähtee laihtuessa. Pömppistäni en ole koskaan onnistunut laihduttamaan pois. Kun paino tippuu tarpeeksi alas katoaa rinnat ja takapuoli, mutta pömppis on ja pysyy. Ärsyttää.
Sulla on hormonitasapaino mullin mallin. Jos se toimisi niin kuin pitäisi, rasva kerääntyisi naisille tyypillisiin paikkoihin eli alakroppaan enimmäkseen. Endokrinologilla käynti voisi ehkä selvittää tilannetta.
Sama juttu. Kaikki vaatteet näyttävät tyhmältä päällä, kun rinnat on pienet ja vatsa kuin tynnyri.
Mulla sama. Ja jos saan vaivalla vähänkään laihdutettua, niin kaikki kilot katoaa muualta. Ja kun esim. reidet kapenee, niin tuo vatsa vaan korostuu entisestään. Ja tietysti jos yhtään lihoo, niin kaikki vaan suoraan tuohon vatsaan...
Olen pikkutissi omena tai H. Pienet rinnat aina, ja nyt ne on kasa ihraa eli ei pyöreät ja naiselliset vaan ulospäin töröttävät ja kaukana toisistaan. Olin laiha mutta niin vaan maha alkoi levetä ja kasvaa eikä ole koskaan sen jälkeen laihtunut. Äitini oli pieni ja hoikka muualta mutta maha oli yhtä tynnyriä ylhäältä alas asti. Koko äidin puolen suku pieniä 'tynnyreitä'.
Tämä on hirveää. Se rasva ei ole edes pehmeää vaan kovaa ja pullottavaa kuin kaljamahaisilla miehillä.
Tuntuu että jo ruuan näkeminen lihottaa ja saa mahan kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on taas pysyvä pömppis. Rasvaa kertyy lihotessa kyllä muuallekin kuin vatsaan, mutta se myös lähtee laihtuessa. Pömppistäni en ole koskaan onnistunut laihduttamaan pois. Kun paino tippuu tarpeeksi alas katoaa rinnat ja takapuoli, mutta pömppis on ja pysyy. Ärsyttää.
Kohtalontoveri! Mä en edes muista, että onko mulla ikinä ollutkaan täysin litteää vatsaa, ehkä joskus ihan lapsena. Mulla myös vatsa on todella herkkä turpoilemaan jä välillä näytän siltä, kuin olisin raskaana kun vatsa on pinkeä pallo ja se rasvapömppis vielä lisää ympärysmittaa, kun muuten olen hoikka. Korkeavyötäröiset housut ja löysät paidat onkin mun vaatekaapin vakkarivarusteet ja juhlamekkoja varten muotoilevat sukkikset tai alushousut, ettei pömpötä niin pahasti.
Jep. Mulla pituutta 165 cm, painoa "vain" 70 kg, mutta läskimahapussukka roikkuu löllönä "rullatuen" häpykummun päälle, kuten niillä superlihavilla "Hengenvaarallisesti lihava" ja vastaavissa ohjelmissa. Mulla on kyllä isot tissit, 70 H-kokoa, mutta se oikastaan vaan rumentaa entisestään ja tekee kömpelömmän näköiseksi. Kaljamahan päälle riippuat isot riipparit, hyi.
Mulla sama muoto. Painoa saa olla vain 49 kg, jos haluaa esimerkiksi, että jotkut housut sopivat jalkaan.
Ihanaa, vertaistukiryhmä! Eipä ole kauaa kun viimeksi onniteltiin tulevasta perheenlisäyksestä.
Inhottaa kun vaatekauppojen kaikki plus-koon vaatteet on tehty niille, joilla on vaan tissiä ja ahteria ja ne kaikki vyöt, rusetit, resorit ja soljet on aina siinä vyötäröllä, omenavartaloiselle kaikista pahimassa paikassa! Mikä ketju myisi tällaiselle pallolle istuvaa vaatetta?
Tunnen tuskasi. Itse lihonut parissa vuodessa 20 kg ja arvaappa paljon tissit kasvoivat? Eivät senttiäkään! Maha sentään sen näköinen kuin olisin raskaana. Ihan hirveän näköistä! Olen niin kateellinen heille jotka lihovat sopusuhtaisesti että läskiä on jokapuolella yhtä paljon. Näyttää paljon paremmalta kuin se, että olet muuten jopa suht hoikka, mutta maha on oikeasti kuin ilmapallo ja tissit itikan puremat.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, vertaistukiryhmä! Eipä ole kauaa kun viimeksi onniteltiin tulevasta perheenlisäyksestä.
Inhottaa kun vaatekauppojen kaikki plus-koon vaatteet on tehty niille, joilla on vaan tissiä ja ahteria ja ne kaikki vyöt, rusetit, resorit ja soljet on aina siinä vyötäröllä, omenavartaloiselle kaikista pahimassa paikassa! Mikä ketju myisi tällaiselle pallolle istuvaa vaatetta?
Sanoisin, että vaatteet tehdäään vain niille, joilla on tissit, koska minun on ollut aina vaikea löytää istuvia vaatteita pienirintaisena ja isopyllyisenä. Lanteilta en niin leviä, kaarta kyllä on, mutta takamus kasvaa. Mahaan tulee myös niitä kiloja, mutta ei tosiaan rintoihin, ei edes raskausaikana. Imettämään kyllä pystyin, kun maito sitten nousi rintoihin ja rinnat kasvoi yhdessä yössä.
Vaatekauppojen plus-koot menisi minulle alaosistaan, mutta yläosa on auttamattoman iso.
Täällä 162/63 ja vatsan ympärys 102cm!
Vierailija kirjoitti:
Sulla on hormonitasapaino mullin mallin. Jos se toimisi niin kuin pitäisi, rasva kerääntyisi naisille tyypillisiin paikkoihin eli alakroppaan enimmäkseen. Endokrinologilla käynti voisi ehkä selvittää tilannetta.
Minullakin kaikki kertyy vatsaan, aina ollut niin, ikää 36. Reisiin tai takapuoleen ei tule koskaan mitään ylimääräistä. Myös raskausaikana kertyneet lähes 20kg tuli kaikki vatsaan, reidet ja takapuoli pysyivät yhtä laihoina/pieninä kuin muulloinkin. Mutta eipä ole tullut mieleen että se olisi jotenkin epänormaalia?!
Voin. Mulle käy just samoin. Ärsyttävää. Mulla on kyllä isot tissit, eikä niiden koko muutu miksikään, mutta ei se niin kovin kivan näköistä ole, kun ne lepäilee mahan päällä silloin, kun olen lihonut. Metabolinen oireyhtymä?
Vierailija kirjoitti:
Täällä 162/63 ja vatsan ympärys 102cm!
Joku kirjoittaa kohta ettei voi olla mahdollista, mutta täällä sama juttu. Sammakkorakenne mahdollistaa tuon.
Johtuu kai stressaamisesta, eli kortisolit on koholla, eli rasva kerääntyy vatsaan.
180cm pitkälle 70kg olisi "vain" mutta ei 16cm lyhyemmälle.
Vierailija kirjoitti:
15 alapeukkua? Ihanko oikeasti ette ole ikinä ajatelleet, että siihen saattaa olla syy, että miehillä rasva kertyy yleensä enimmäkseen vatsan ympärille ja naisille taas alavatsaan? Fakta on se, että jos miehellä on reilusti rasvaa alakropassa ja takamus naisellisen pyöreä (ja reilusti läskiä), kropan hormonitoiminta on sekaisin ja todennäköisesti estradiolitasot todella korkeat, kun taas testosteronin, DHEA:n ja DHT:n tasot matalat.
Jos naisilla rasva kerääntyy "väärään paikkaan" eli juuri miesmäisesti vatsan ympärille, ei tarvitse olla kauhean korkeasti koulutettu ymmärtääkseen, että hormonitasapaino on jollakin tasolla sekaisin.
Mulla kertyy rasva viimeisenä juurikin vatsaan. Se löytää kuitenkin tiensä nopeasti käsivarsiin ja reisiin. Ei sekään kivaa ole, mutta ainakin on terveellisempää kuin vatsarasva. Ehkä sitten vanhempana rasva alkaa kerääntymään myös vatsaan.
Ainakin vatsan voi aina peittää mekoilla ja tunikoilla. Yleensä vatsakkailla on sirot käsivarret ja jalat.
Minulla tunikat ja mekot (ilman tyköistyvää vyötäröosaa) saa minut näyttämään lihavalta, vaikka normaalipainoinen olenkin..
t. N24
Ota silikonit