Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Törkeää - minua ei kutsuttu avomieheni sukujuhliin lainkaan

Vierailija
23.07.2018 |

Avomiehen suvulla on muutaman vuoden välein isoja juhlia. Nyt on taas tulossa. Kutsu koski miestäni. Tietysti sanoin, että lähden mukaan. Sitten kun ilmoittautuminen piti tehdä jollekin Aune-tädille, kävi ilmi, että kutsu ei koske minua. Majoitustiloihin oli tehty alustava varaus 40 hengelle (plus mitä tämän tädin luo mahtuu) ja ruokailut alustavasti varattu 80 hengelle. Saatiin selitys, että ei avopuolisoita tällä kertaa ja että ohjelmassa on mm. sukututkimuksen tuloksia sekä yhdet 60 v. synttärikahvit. Ei siinä vielä mitään, olisin tämän voinut hyväksyä, koska esim. mieheni isällä on 8 elossa olevaa sisarusta (iät 75-92 v.), ja näillä sellainen liuta lapsia, että tuleehan siitä jo porukkaa. Mutta se on väärin, että esim. avomieheni veli kutsuttiin perheineen, siis avovaimo ja heidän 2 v. tytär myös. Millä perusteella se miehen veljen avokki sai kutsun, jos puolisoita ei kutsuta? Kyllä loukkaa.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole kamalampaa kuin sukujuhlat. En mene edes omiin saati sitten puolison. Miksi sä sinne edes hinkuut? Ethän sä edes niitä Aune-tätejä tunne.

Totta kai minä tunnen osan avomieheni tädeistä ja sedistä. Ja osan serkuista myös. Ollaan asuttu yhdessä 3 vuotta, joten ei ne sukulaiset täysin pimennossa ole olleet. Tätä tätiä, jolle piti ilmoittautua, en ole koskaan tavannut. En ole koskaan ollut sukujuhlissa, koska oma sukuni ei sellaista harrasta, joten mielenkiinnosta haluaisin mennä.

-ap

Vierailija
22/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole kamalampaa kuin sukujuhlat. En mene edes omiin saati sitten puolison. Miksi sä sinne edes hinkuut? Ethän sä edes niitä Aune-tätejä tunne.

Totta kai minä tunnen osan avomieheni tädeistä ja sedistä. Ja osan serkuista myös. Ollaan asuttu yhdessä 3 vuotta, joten ei ne sukulaiset täysin pimennossa ole olleet. Tätä tätiä, jolle piti ilmoittautua, en ole koskaan tavannut. En ole koskaan ollut sukujuhlissa, koska oma sukuni ei sellaista harrasta, joten mielenkiinnosta haluaisin mennä.

-ap

No sitten vain telttamajoitukseen niin kuin joku ehdotti.

Joku taisi myös sanoa, että taidat olla aika ei toivottu vieras, joten vilkaise peiliin ja mieti olisitko ihan itse syypää siihen, että kutsua ei tullut. Olet ilmeisen ärsyttävä tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha juttu ap, keksi parempi. Miten jaksat kehitellä näitä typeriä juttujasi? Eikö sinulla oikeasti ole oikeaa elämää? :D

Täh? Nyt sekoitat minut varmasti johonkin toiseen. Tämä ei ole mikään keksitty juttu, vaan täyttä totta vuonna 2018.

-ap

Niinhän juttusi aina ovat. Kirjoitustyylisi on vain tuttu niin monista provoista. Ovathan ne toki viihdyttäviä ja toki joillakin voi olla hieman samantapaisia ongelmia, mutta aika väsynyttä höpinäsi on. Jatka kuitenkin, jos haluat, pysyy tämäkin palsta elossa sinun ansiosta.

No voi jestas taas! En jaksaisi millään jankata, mutta minä en ole se ihminen, joksi luulet. Jos kirjoitustyylini muistuttaa sinua jostain, niin kuvitelma on ihan omassa päässäsi. Ja jutun väsyneisyydestä... mikään pakko ei ole kommentoida, jos ärsyttää. Minäkin luen palstalta monia aloituksia, jotka eivät liikuta, joten jätän kommentoimatta. Tämän aloituksen idea oli lähinnä marista omaa harmitustani ja samalla saada osviittaa, onko muissa suvuissa samoja tapoja kutsujen suhteen. Se että minun elämässäni ei tämän suurempia murheita tällä hetkellä ole, on ihan vaan hyvä asia, koska on tässä monia vaiheita ja vaikeuksia tullut koettua.

-ap

Vierailija
24/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulu sukuun, ymmärrä nyt.

Vierailija
25/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin ovat! Miehen suvulla olisi ollut elokuun puolessa välissä isot sukujuhlat, jonne oli kutsuttu yli 70 ihmistä ja minä kieltäydyin. Mies ja lapset olisivat sinne voineet tietenkin mennä, mutta itse en edes ajatellut meneväni. Mieskään ei ollut sitten kiinnostunut menemään ja ilmoitti meidät estyneeksi. Jäimme pois alkukesän sukulaisen rippijuhliltakin, kun ei vain huvittanut mennä.

Sukujuhlista kieltäytymisen ymmärrän, en sitä, että nuoren rippijuhliin ei viitsitä mennä. Toivottavasti suku ei viitsi tulla lastesi juhliin, niin saat maustaa omaa lääkettäsi.

Esteen ymmärrän (matka, työ sairaus jne.) en sitä ettei vitsi.

Vierailija
26/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne näki kerrankin tilaisuuden tavata "ilman sitä rasittavaa vosua." Vosu vain ei ymmärtänyt kutsun sisältöä ja nolasi itsensä-tällä kertaa tällä tavalla.

Vierailija
27/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ihme mies, jos osallistuu. Itse en menisi.

Vierailija
28/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu siitä kauanko olette olleet yhdessä, onko yhteisiä lapsia, oletteko naimisissa..?

Onko miehesi vienyt ennen mahdolliset avovaimot/tyttöystävät vastaaviin kekkereihin? Saattaa olla että sukulaiset ovat nähneet niin monta ”miniää” että ilman vakavampaa sitoutumista niin eivät vielä laske mukaan sukuun. Ennen avioliitto oli tälläinen, nykyään se on vissiin se yhteinen jälkikasvu myös..

Vierailija
29/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin ovat! Miehen suvulla olisi ollut elokuun puolessa välissä isot sukujuhlat, jonne oli kutsuttu yli 70 ihmistä ja minä kieltäydyin. Mies ja lapset olisivat sinne voineet tietenkin mennä, mutta itse en edes ajatellut meneväni. Mieskään ei ollut sitten kiinnostunut menemään ja ilmoitti meidät estyneeksi. Jäimme pois alkukesän sukulaisen rippijuhliltakin, kun ei vain huvittanut mennä.

Sukujuhlista kieltäytymisen ymmärrän, en sitä, että nuoren rippijuhliin ei viitsitä mennä. Toivottavasti suku ei viitsi tulla lastesi juhliin, niin saat maustaa omaa lääkettäsi.

Minä ymmärrän aivan hyvin, että tylsiin rippijuhliin ei huvita mennä. Rippijuhlissa ei ole koskaan mukavaa, ovat pelkkää pakkopullaa. Ennen niihin kutsuttiin vain lähipiiri, nyt kauhea määrä ihmisiä eikä mikään ihme jos ei viitsi lähteä jonkun puolioudon teinin juhliin, joista ei edes tunne suurinta osaa vieraista. Juhlissa ei ole koskaan mitään muuta kuin syöminen /kahvittelu ja rahalahjojen antaminen. Mitään saavutustakaan ei ole mistä onnitella, kuten esim yo-juhlissa on. Voiko olla tylsempää.

Vierailija
30/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vapaaehtoisesti jättäytynyt pois kaikista miehen sukujuhlista (omassa suvussani niitä ei juuri järjestetäkään). Ei voisi vähempää kiinnostaa sellaiset tilaisuudet.

Vierailija
31/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan riippuu siitä kauanko olette olleet yhdessä, onko yhteisiä lapsia, oletteko naimisissa..?

Onko miehesi vienyt ennen mahdolliset avovaimot/tyttöystävät vastaaviin kekkereihin? Saattaa olla että sukulaiset ovat nähneet niin monta ”miniää” että ilman vakavampaa sitoutumista niin eivät vielä laske mukaan sukuun. Ennen avioliitto oli tälläinen, nykyään se on vissiin se yhteinen jälkikasvu myös..

Sisälukutaito? Puhuu avomiehestä / avopuolisosta. Eivät siis ole naimisissa.

Vierailija
32/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä oli lapsi, sinulla ja avomiehelläsi ilmeisesti ei

Ja se lapsi kuuluu sukuun eikä pärjää ilman mammaansa.

Vierailija
33/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä oli lapsi, sinulla ja avomiehelläsi ilmeisesti ei

Ja se lapsi kuuluu sukuun eikä pärjää ilman mammaansa.

2-vuotias lapsi ei pärjää ilman mammaansa isänsä mukana sukujuhlissa? Ei yhtään taas aliarvioida miesten kykyä olla isä?

Vierailija
34/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisälukutaito? Puhuu avomiehestä / avopuolisosta. Eivät siis ole naimisissa.

Jos olis viitsiny ketjuu edes vilkaista, olis aika nopee saanu vastaukset jokaiseen kyssäriin. Mut kun ei. Pakko kysyy samat asiat, jotka on jo kerrottu. Huoh

Vierailija
35/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän aivan hyvin, että tylsiin rippijuhliin ei huvita mennä. Rippijuhlissa ei ole koskaan mukavaa, ovat pelkkää pakkopullaa. Ennen niihin kutsuttiin vain lähipiiri, nyt kauhea määrä ihmisiä eikä mikään ihme jos ei viitsi lähteä jonkun puolioudon teinin juhliin, joista ei edes tunne suurinta osaa vieraista. Juhlissa ei ole koskaan mitään muuta kuin syöminen /kahvittelu ja rahalahjojen antaminen. Mitään saavutustakaan ei ole mistä onnitella, kuten esim yo-juhlissa on. Voiko olla tylsempää.

Jaa, meillä rippijuhlat, kuten muutkin juhlat, ovat kivoja tilaisuuksia. Syömme hyvin ja nautimme toistemme seurasta.

Olisiko meillä sitten huomattavasti fiksumpi suku ja ystävät, kuin sinulla. 🤔

Joka suvun rippijuhlista laistaa, toivottavasti hyväksyy saman oman lapsensa kohdalle.

Vierailija
36/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta yhdessä asumista ei ole paljon. Ette ole edes kihloissa? Oletko miettinyt miksi? Ymmärrän että veljen avokki kutsuttiin koska heillä on lapsi. Lapsen kautta tämä nainen tulee aina olemaan osa sitä sukua.

Vierailija
37/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana erotaan helposti ja eivät sukulaiset halua välttämättä sukujuhliin henkilöä jota mies ei ole "ottanut" omakseen joko kosimalla, menemällä naimisiin tai perheen perustamalla.

Vierailija
38/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmoittauduit "jollekin Aune-tädille" et kyllä kuulosta ihan kovin läheiseltä miehesi suvun kanssa. Johonkin se raja on pakko vetää, tällä kertaa se oli naimisissa olo. Varsinkin vanhemmilta ihmisiltä ihan ymmärrettävää, olkoonkin ettei kovin nykyaikaista.

Eihän se ollut, kun miehen veljen avovaimo kutsuttiin.

Vierailija
39/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eivät halua kaltaistasi typerystä pilaamaan juhlien tunnelmaa.

Vierailija
40/72 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinut oli kutsuttu, mutta miehesi ei halua joutua häpeämään sinua ja jättää sinut kotiin.