Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi työntekijä ahdistaa

Vierailija
23.07.2018 |

Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja tämä uusi työntekijä tuijottaa mua aina kun puhun! On todella voimakkaan oloisen tuntuinen persoona ja ihan kuin aistisi musta että mussa on jotain vikaa. Aina kun joku kysyy multa jotain ja vastaan, hän lopettaa työnteon ja tuijottaa mua koko sen ajan kun puhun. Samoin aina kun liikun työhuoneessamme, tunnen miten hän tuijottaa mua. En kehtaisi mennä sanomaan esimiehelle tästä, sillä häpeän tuota vaivaani mutta koen tilanteen todella ahdistavaksi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun joku kysyy multa jotain ja vastaan, hän lopettaa työnteon ja tuijottaa mua koko sen ajan kun puhun. Samoin aina kun liikun työhuoneessamme, tunnen miten hän tuijottaa mua.

Ethän sinä voi tuollaista havaita, jollet itse koko ajan katsele tätä työkaveriasi!

Veikkaan, että työkaverisi on vain samanlainen kuin minä: herkästi äänistä häiriintyvä. Itse en pysty tekemään työtä, jos kuulen samalla muiden keskustelua. Mahdollisesti hän on häiriön takia hetkeksi keskeyttänyt työntekonsa, ja jonnekinhan se katse pitää suunnata. Jos on kaksi keskustelijaa, on luontevaa katsoa jompaakumpaa.

Mitäs jos ihan vain kysyisit, häiritseekö pitämäsi ääni häntä?

Hän istuu selkä minuun päin niin kyllähän mä nyt sivusilmällä näen kun hän kääntyy SELVÄSTI minua kohti tuolissaan ja istuu niin koko sen ajan kun puhun jotain, ja kun lopetan puhumisen, hän kääntyy takaisin työpisteelleen. Olen kyllä pari kertaa äkkiä vilkaissut hänen suuntaansa ja kyllä, katsoo minua. Todella ahdistavaa ja häiritsevää, ahdistaa tulla töihinkin kun tiedän hänen olevan täällä.

Onko teitä siis muutama siinä työhuoneessa? Palstailetko sieltä käsin? Mua kyllä nolottaisi paljastua töissä av:llä kävijäksi, että erilaisia ihmisten pelot :D

22/30 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti hän on vain utelias ja tuijottaminen vähenee ajan mittaan. Ehkä hän ei ymmärrä tuijottamisen olevan sinulle kiusallista, koska peität sen niin hyvin? Kertomassasi ei minusta ole mitään, mihin esimies voisi puuttua, jos kertoisit hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun joku kysyy multa jotain ja vastaan, hän lopettaa työnteon ja tuijottaa mua koko sen ajan kun puhun. Samoin aina kun liikun työhuoneessamme, tunnen miten hän tuijottaa mua.

Ethän sinä voi tuollaista havaita, jollet itse koko ajan katsele tätä työkaveriasi!

Veikkaan, että työkaverisi on vain samanlainen kuin minä: herkästi äänistä häiriintyvä. Itse en pysty tekemään työtä, jos kuulen samalla muiden keskustelua. Mahdollisesti hän on häiriön takia hetkeksi keskeyttänyt työntekonsa, ja jonnekinhan se katse pitää suunnata. Jos on kaksi keskustelijaa, on luontevaa katsoa jompaakumpaa.

Mitäs jos ihan vain kysyisit, häiritseekö pitämäsi ääni häntä?

Hän istuu selkä minuun päin niin kyllähän mä nyt sivusilmällä näen kun hän kääntyy SELVÄSTI minua kohti tuolissaan ja istuu niin koko sen ajan kun puhun jotain, ja kun lopetan puhumisen, hän kääntyy takaisin työpisteelleen. Olen kyllä pari kertaa äkkiä vilkaissut hänen suuntaansa ja kyllä, katsoo minua. Todella ahdistavaa ja häiritsevää, ahdistaa tulla töihinkin kun tiedän hänen olevan täällä.

Onko teitä siis muutama siinä työhuoneessa? Palstailetko sieltä käsin? Mua kyllä nolottaisi paljastua töissä av:llä kävijäksi, että erilaisia ihmisten pelot :D

Viiden hengen toimistosta kyse ja kyllä palstailen tässä kun on hiljaista näin aamusta.

Vierailija
24/30 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huono kuulo, niin sanoista saa paremmin selvää, kun seuraa keskustelukumppanin suun liikkeitä. Samoin, jos toisessa korvassa on huono kuulo, niin hän saattaa siksi kääntyä sinuun päin, jotta kuulisi paremmalla korvallaan.

Ongelma tässä on sinulla, ap. Koeta vaan rauhoittua. 

Vierailija
25/30 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sitten tekee jos juttelet sille?

Keskeyttääkö se työnsä samoin silloin kun muu joku puhuu sille tai jotkut muut puhuu keskenään?

Meille tuli töihin uusi tyyppi ja se on niin kuin mua ei oliskaan. Seistiin työkavereiden kanssa pihalla ringissä ja juteltiin jotain työasiaa. Minä olin parhaillaan kertomassa jotain. Tyyppi tulee paikalle ja asettuu mun eteen, keskeyttää puheen jollan urheiluun liittyvällä höpöhöpöllä. Se ei tervehdi, ei ei katso mua päin, vaihtaa puheenaihetta jos juttelen jonkun muun kanssa jne.

Hyvä juttu on ollut se, että ei ole tarvinnut usein nähdä, mutta nyt syksyllä se tulee meidän työtiimiin. Yritin pomolle sanoa ennen kuin valintaa tehtiin ja sen nimi nousi esiin, että otetaan joku semmonen joka puhuu mullekkin, mutta se ei tainnut merkitä mitään kun muut tykkäävät siitä. Paha juttu on vielä se, että se tulee mun loman aikana, niin saan varmasti kokea olevani ulkopuolinen. Jos sen käytös on edelleen samanlaista, niin täytyy esimiehelle sanoa ja pyytää ettei tarvi tehdä yhteistyötä vaativia asioita sen kanssa, jos sille on vaikeaa olla mun kanssa.

En siis ole ainoa tuossa tilanteessa.

Se on hankalaa, jos toinen on töykeä vain yhdelle ja muille mukava. Silloin muita ei paljon kiinnosta.

Vierailija
26/30 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapuuuvv-va.

Ens juttelemaan hänelle tauolla. Kysy, että miten kokee uuden paikan?

Onhan se hänelle jännä paikka tulla uuteen ja miten otetaan vastaan...

Janhksi miettii, että ..toi tuijottaa mua, kun mä puhun...

Oikeesti...olisiko parempi, että ei katsoisi vaan mumisisi itsekseeen nenä papereissa?

Äh. Ehkä hän kunnioittaa sinun puhettasi ja ajattelee, että kiva, kun puhut.

Mene kysymään kuulumisia, nyt kun on aloittanut. Huomioi hänet ystävällisesti.

Sinun jänntyksesi tuskin näkyy.

Vierailija
27/30 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aapuuuvv-va.

Ens juttelemaan hänelle tauolla. Kysy, että miten kokee uuden paikan?

Onhan se hänelle jännä paikka tulla uuteen ja miten otetaan vastaan...

Janhksi miettii, että ..toi tuijottaa mua, kun mä puhun...

Oikeesti...olisiko parempi, että ei katsoisi vaan mumisisi itsekseeen nenä papereissa?

Äh. Ehkä hän kunnioittaa sinun puhettasi ja ajattelee, että kiva, kun puhut.

Mene kysymään kuulumisia, nyt kun on aloittanut. Huomioi hänet ystävällisesti.

Sinun jänntyksesi tuskin näkyy.

Kuten aloitusviestissäni kerroin, mulla on sos tilanteiden pelko. En ikinä uskaltaisi mennä juttelemaan tuntemattomalle. Puhun muutenkin työssäni vain jos joku kysyy multa jotain.

Vierailija
28/30 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos herkkää ihmistä ahdistaa. Uusi työntekijä saattaa aistia herkkyytesi ja yrittää tutkailla millainen olet.

Veikkaan päinvastoin, eli että hän ei pätkääkään aisti aloittajan herkkyyttä. Muuten vain on kiinnostunut siitä mitä aloittaja sanoo, ajattelee että sillä voi olla työn kannalta väliä. Ja, kuten moni ihminen, katsoo puhujaa.

Vierailija
29/30 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos herkkää ihmistä ahdistaa. Uusi työntekijä saattaa aistia herkkyytesi ja yrittää tutkailla millainen olet.

Veikkaan päinvastoin, eli että hän ei pätkääkään aisti aloittajan herkkyyttä. Muuten vain on kiinnostunut siitä mitä aloittaja sanoo, ajattelee että sillä voi olla työn kannalta väliä. Ja, kuten moni ihminen, katsoo puhujaa.

Meillä vaihtuu työntekijät todella tiuhaan ja tämä on toinen niistä kymmenistä joilla on tuo ärsyttävä/ahdistava tapa tuijottaa aina kun puhun. Ei suurin osa kiinnitä mitään huomiota/saati että varta vasten käänny minuun päin ja tuijota intensiivisesti KOKO sen ajan kun puhun. Varsinkaan kun asia ei liity häneen millään tavalla!

Vierailija
30/30 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hän katsoo sinua, kun puhut. Sehän on ainoastaan kohteliasta huomiointia! Niin kuuluu tehdä.

Eu ole kohteliasta jos ap keskustelee kahden kesken toisen ihmisen kanssa ja tämä työkaveri kuuntelee ja tuijottaa ap:tä.