Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa paljon ystäviä?

Vierailija
22.07.2018 |

Mulla on aina ollut joko vähän tai ei lainkaan ystäviä. Olen sosiaalinen ja aktiivinen elämässä, mutta jostain syystä ystävät eivät vain pysy. Suurimpaan osaan olen itse ottanut etäisyyttä syystä tai toisesta. Joskus elämäntilanteet ovat olleet täysin erilaiset, esimerkiksi toinen perustanut perheen ja saanut lapsen ja joskus ystävä on sanonut jotain ikävää, niin etten ole päässyt asiasta yli.

Mietin tuttaviani, joilla on laaja ystäväpiiri ja tulee mieleen, että jotain ovat osanneet tehdä oikein kun ystäviä riittää. Yksi tuttuni sairastui vakavasti ja kymmenet ystävät ovat huolehtineet hänestä sairastumisen aikana. Itse sairastuin muutama vuosi sitten vakavaan masennukseen ja kaikki vähätkin ystäväni kaikkosivat silloin. Tiedän, että vika on pohjimmiltaan minussa, kun en saa ystäviä pidettyä, mutta voisinko vaikuttaa asiaan jotenkin? Tuntuu myös siltä, että viihdyn vähän liian hyvin yksin. Ja sitten taas toisaalta joskus olisi kiva lähteä jonnekin ystävän kanssa, ettei aina olisi yksin liikenteessä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla basic.

Vierailija
2/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan sosiaaliset ihmiset, joilla on paljon ystäviä, ovat aika kovanahkaisia eivätkä ihan pienestä pahastu. Eivät myöskään yleensä tunne itseään joukossa ulkopuolisiksi, vaan löytävät helposti yhdistäviä asioita uusien tuttavuuksien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viihdyt hyvin yksinkin, mihin tarvitset niitä ystäviä?

Vierailija
4/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittamalla mäkihypyn maailmanmestaruuden.

Vierailija
5/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä EI korvaa laatua. Panosta mieluummin niihin ihmisiin, joiden kanssa tahdot oikeasti olla.

Terveisin ihminen, joka on joskus ollut kaikkien kaveri.

Vierailija
6/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrä EI korvaa laatua. Panosta mieluummin niihin ihmisiin, joiden kanssa tahdot oikeasti olla.

Ongelma siinä, että on vähän ystäviä on se, että esimerkiksi kesällä yksi ystävä on koko kesän perheen kanssa mökillä ja toinen matkoilla. Laajan ystäväpiirin etu olisi se, että myös kesäisin saattaisi löytyä kaveri mukaan johonkin tekemiseen. Nyt tuntuu aina loma-aikoina tosi yksinäiseltä, vaikka yritänkin muistutella itseäni, että mulla on ystäviä kuitenkin olemassa, ne ei vaan ole juuri nyt täällä. 

Vierailija
7/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin, myös minä olen ollut masentunut. Yksi ystävä soitti pitkän ajan jälkeen. En tiedä olisinko erityisesti hänen kannaltaan "ansainnut" soittoa. Mutta tämä ystävä oli sellainen, johon itseasiassa tutustuin kun hän ei ollut missään suosionsa huipulla välttämättä. Minusta hän oli kuitenkin kiinnostava, ja olen saanut enemmän mitä olisin osannut tai kehdannut pyytää, saati että olisin sen ansainnut. Kyllä sinäkin voit saada ystäviä.

Vierailija
8/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma siinä, että on vähän ystäviä on se, että esimerkiksi kesällä yksi ystävä on koko kesän perheen kanssa mökillä ja toinen matkoilla. Laajan ystäväpiirin etu olisi se, että myös kesäisin saattaisi löytyä kaveri mukaan johonkin tekemiseen. Nyt tuntuu aina loma-aikoina tosi yksinäiseltä, vaikka yritänkin muistutella itseäni, että mulla on ystäviä kuitenkin olemassa, ne ei vaan ole juuri nyt täällä. 

Ymmärrän kyllä, ja uskon että löydät ystäviä. Oletko jossain opiskelu/työpaikassa? Itse useimmat kaverit on löytyneet sitä kautta että jollain tavalla on oltu samassa paikkaa, joka liittyy johonkin omaan mielenkiinnon kohteeseen, sitten on alettu nähdä vapaa-ajalla ja sovitaan uusia tapaamisia. Myös kavereiden kavereista voi tulla kavereita , ja ystäväpiiri alkaa laajeta.

Vierailija
9/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja esim juuri nämö "muodolliset" tilaisuudet, kuten opiskelu, antaa aikaa tutustua ja rakentaa tuttavuuksia, on yhteinen puheenaihe. Voi mennä lounaalle jne, sopia jotain iltamenoa..

Vierailija
10/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, ja uskon että löydät ystäviä. Oletko jossain opiskelu/työpaikassa? Itse useimmat kaverit on löytyneet sitä kautta että jollain tavalla on oltu samassa paikkaa, joka liittyy johonkin omaan mielenkiinnon kohteeseen, sitten on alettu nähdä vapaa-ajalla ja sovitaan uusia tapaamisia. Myös kavereiden kavereista voi tulla kavereita , ja ystäväpiiri alkaa laajeta.

Olen töissä ja syksyllä aloittamassa täydennysopintoja työn ohella. Edellisistä opinnoista jäi matkaan yksi ystävä ja varmasti enemmänkin olisi jäänyt, jos en olisi niin ystävänirso. :) Harvoin vaan tätäkin ystävä näen, hänellä on perhe ja on siinä aika kiinni, ei juurikaan pääse minnekään lähtemään. Toisaalta tässä ystävyydessä hyvää on vastavuoroisuus, molemmat soittelee ja viestittelee. Ja edellisestä työpaikasta jäi myös yksi ystävä ja muutama tuttu, joita välillä tapaan. Nyt vaan tuntuu kesällä, että kaikki ovat kadonneet jonnekin mökeilleen. 

Vierailija
11/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omasta elämästä huomannut, että ne laajan kaveripiirin omaavat ovat sellaisia aika pinnallisista asioista juttelevia. En tarkoita, että henkilöt itse olisivat pinnallisia mutta puheenaiheet ja tekemiset. Tänään voidaan mennä jonkun kanssa Zumbaan ja huomenna toisen kaverin kanssa veneileimään mutta ei aidosti panosteta ihmisiin, sellaista kivaa ja helppoa ajanvietettä. Ei nämä henkilöt silti välttämättä ole kaikkien silmiin pidettyjä mutta monesti ne, joilla on paljon kavereita niin näillä on myös ns. sosiaalista statusta ja näitä halutaan kutsua mukaan, koska ajatellaan, että itsekin näyttää silloin paremmalta. 

Vierailija
12/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joilla paljon "ystäviä" ovat hyötymismielessä tai palveluksia. Lastenhoitoon apua, teen sulle sitä, sä mulle tätä, hiustenleikkaus tmv.

Vierailija
13/13 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemalla basic.

Ei tavallisilla ihmisillä ole kovin paljon ystäviä. Oliko tutkimusten mukaan ihmisillä keskimäärin viisi ystävää. Ei siis kovin montaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi